Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var byaloppis idag och jag har paniksamlat ihop prylar jag inte använder. Ett fullt bord med prylar, lådor runt om och ett klädställ.

Två hundra kronor fick jag in. Totalt :rofl:
Vill inte ens fundera på vad timpenningen skulle bli.
Men resterande saker är iallafall ihopplockade som saker vi inte har användning för, så de ska flytta på ett eller annat sätt för in i huset kommer de då inte igen! :devil:

HELT rätt tänkt! Du har ju gjort en jätteinsats som har samlat ihop alla dessa prylar och det jobbet är ju inte ogjort "bara" för att du inte fått sälja så mycket av det!

Jag flyttade för 1,5mpnad sedan och rensade helt brutalt. Inte en enda pryl packades ner utan att ha övervägts om den verkligen skulle behållas.

Fixade en del bra förvaring i nya lägenheten.

Så nu återstår "bara" att hålla den här pryldosen! Det är inte alls det lättaste och har ingen klockren taktik ännu

Idag har jag släpat fram saker ur förrådet som helst inte ska tillbaka dit :cool:
Ska ringa några vinylbutiker i morgon och höra om det är ok att lämna in osorterat... vill bara bli av med dem!
Är det någon som har tips om var man kan värdera och helst även sälja gamla kameror och modelljärnväg?? Har provat googla men hittar inget bra.

Jag har gått på semester och ska ägna en del av den till att rensa och organisera. Rensa är jag rätt bra på egentligen. För att leva 4 pers på en liten gård utan förvaringsutrymmen innebär att man måste vara rätt krass om det mesta. Men det går alltid att rensa lite till! Ska stå på loppis om 2 veckor med barnen, hoppas att de vill rensa lite bland sina saker för att kanske få ihop pengar till nytt lego eller något.

Satte ut en annons idag på 3 saker. 1 sak såld på typ 1 timma efter annonsen kom ut. Swishat och klart å snabbt å smidigt :up:
Packat prylen och ska boka frakt nu å lämna in imorgon då ombudet har stängt idag. Älskar snabba affärer :bump:
Hoppas jag blir av med det andra helst idag med :p

Det sista lämnade huset för en stund sen :)
Sen köparen som skulle betala en annan sak vid löning swishade i måndags och idag skickade jag paketet så nu är den affären klar med.

Ska sätta ut 2 annonser till idag tänkte jag. Lite dyrare prylar så räknar med att det kanske tar lite tid innan det är sålt. Sen har jag massor mer men har siktat in mig på 3 saker som jag säljer sen. Tar lite i taget :)

Jag har lagt ut 8 tyger i en tyg-köpochsäljsida på fb. Hoppas jag blir av med dom. Jag kan använda dom själv till typ prematursömnad, men skulle behöva få in lite slantar.
Jag hoppas kunna lägga ut lite desigual-kläder på Tradera under veckan också, dom brukar inbringa en slant.

Edit: 2 minuter efter jag lagt ut tygerna är ett sålt :up:

Idag har jag släpat fram saker ur förrådet som helst inte ska tillbaka dit :cool:
Ska ringa några vinylbutiker i morgon och höra om det är ok att lämna in osorterat... vill bara bli av med dem!
Är det någon som har tips om var man kan värdera och helst även sälja gamla kameror och modelljärnväg?? Har provat googla men hittar inget bra.
Kamerorna kanske finns på tillverkarens hemsida. Annars maila tillverkaren och fråga vad de kan vara värda.
Modelljärnväg finns ju samlare av så borde finnas någon klubb eller förening du kan fråga.

Haft värsta sortens köpare här idag :yuck::yuck::yuck:

Satte ut en annons på ett par ridskor på fb. I princip nya men kunde tänka mig att ta ett lägre bud mot en snabb affär. Hästen är liksom såld sen snart 1 år tillbaka och jag vill bli av med sakerna.
Köparen la ett bud och jag accepterade. Hen bodde nära mig och vi kom överens om en tid för att hämta och hen skulle även se på resten av sakerna jag hade kvar.
Hen kom hit och tog en titt. Försöker ge mig världens skambud och i princip få grejerna gratis. Jag säger nej till att vissa saker ska ingå i köpet och ett par helt nya ridbyxor har hen redan sagt nej till då dom var för stora för hens barn och lagt dom åt sidan tidigare.
Sen ska hen betala och swish verkar inte funka för hen... Skyller på dålig mottagning men jag testade å föra över 1 kr till min man å det gick fint :idea:
Å kontanter hade hen ju inte...
Kanske jag hade ett bankkonto då? Jovisst tänker jag, så du kan stoppa överföringen så fort du satt dig i bilen :meh: :cautious:
Men frågade vilken bank hen hade å turligt nog hade ju hen konto i i en av dom två bankerna jag använder mig av och har mobilbanken till :devil:
Så hen fick föra över pengarna direkt (annars hade hen åkt hem utan några prylar :cool:).
Sen så börjar dock min lilla 1,5 åring gnälla i vardagsrummet så jag måste gå dit men gör det verkligen med stor tvekan men hämtar henne snabbt och går ut i hallen igen. Då har köparen tagit sakerna hen ska ha och lagt dom i ryktväskan hen köpte och försökte knöla ner en vinterjacka överst fast fortfarande med galgen på. Då tar jag upp den å säger att galgen kan jag väl få behålla ändå. Då ligger ridbyxorna hen ratat tidigare där under :eek: :mad:
Sa då att nej, dom där ingick verkligen inte i det priset! Skulle aldrig dumpa ett par helt nya ridbyxor för det priset utan dom kan jag få mer för om jag säljer dom separat. Hen försökte en gång att dom visst ingick men gav mig sen dom väldigt snabbt. Det säger väl en hel del :yuck::yuck:
Hade dom ingått så hade hen nog stått på sig en aningens bättre :cool:

Så dagens lärdom - lämna aldrig någonsin sakerna utom synhåll ens för 10 sekunder å ratar dom något så lägg det utom räckhåll i en kasse som man själv håller i handen tills dom går. Jävla ************ :rage:

Annars har jag en som ska hämta en möbel imorgon. Hoppas den köparen är mer ärlig :p

Satte ut en annons på ett par ridskor på fb. I princip nya men kunde tänka mig att ta ett lägre bud mot en snabb affär. Hästen är liksom såld sen snart 1 år tillbaka och jag vill bli av med sakerna.
Köparen la ett bud och jag accepterade. Hen bodde nära mig och vi kom överens om en tid för att hämta och hen skulle även se på resten av sakerna jag hade kvar.
Hen kom hit och tog en titt. Försöker ge mig världens skambud och i princip få grejerna gratis. Jag säger nej till att vissa saker ska ingå i köpet och ett par helt nya ridbyxor har hen redan sagt nej till då dom var för stora för hens barn och lagt dom åt sidan tidigare.
Sen ska hen betala och swish verkar inte funka för hen... Skyller på dålig mottagning men jag testade å föra över 1 kr till min man å det gick fint :idea:
Kanske jag hade ett bankkonto då? Jovisst tänker jag, så du kan stoppa överföringen så fort du satt dig i bilen :meh: :cautious:
Men frågade vilken bank hen hade å turligt nog hade ju hen konto i i en av dom två bankerna jag använder mig av och har mobilbanken till :devil:
Så hen fick föra över pengarna direkt (annars hade hen åkt hem utan några prylar :cool:).
Sen så börjar dock min lilla 1,5 åring gnälla i vardagsrummet så jag måste gå dit men gör det verkligen med stor tvekan men hämtar henne snabbt och går ut i hallen igen. Då har köparen tagit sakerna hen ska ha och lagt dom i ryktväskan hen köpte och försökte knöla ner en vinterjacka överst fast fortfarande med galgen på. Då tar jag upp den å säger att galgen kan jag väl få behålla ändå. Då ligger ridbyxorna hen ratat tidigare där under :eek: :mad:
Sa då att nej, dom där ingick verkligen inte i det priset! Skulle aldrig dumpa ett par helt nya ridbyxor för det priset utan dom kan jag få mer för om jag säljer dom separat. Hen försökte en gång att dom visst ingick men gav mig sen dom väldigt snabbt. Det säger väl en hel del :yuck::yuck:

Så dagens lärdom - lämna aldrig någonsin sakerna utom synhåll ens för 10 sekunder å ratar dom något så lägg det utom räckhåll i en kasse som man själv håller i handen tills dom går. Jävla ************ :rage:

Annars har jag en som ska hämta en möbel imorgon. Hoppas den köparen är mer ärlig :p
OMG :banghead:
Nog för att folk kan vara oärliga, men så där uppenbart... :crazy::down:

Men herregud :crazy: vilket sätt. Den tänkte ju stjäla av dig!

Helt sanslöst. Annonser verkar lura fram de värsta sortens folk.

Idag har jag gjort någonting som jag tänkt på i flera år. Jag har rensat ut alla gamla papper: fakturor, kvitton, inaktuella bankpapper och allt som är äldre än 5 år. SÅ SKÖNT! Kvar finns nu en pärm (knappt halvfull) med viktiga papper som är max 5 år gamla, sorterade efter typ och år så att jag efterhand kan slänga de som passerat femårsgränsen och sätta in de nyaste istället. Halleluja!

Jag är äntligen tillbaka i rensandet, så himla skönt!
Har varit tvungen att köpa några sadlar till nya ponnyn (varav två ej passade) och det stör mig något så enormt att ha saker som inte används här hemma utan bara tar plats.

Men blev av med ett flugtäcke igår och tänker lägga ut fler saker på Tradera :)

det stör mig något så enormt att ha saker som inte används här hemma utan bara tar plats.

Samma här! Jag har t.ex. orimligt mycket hästsaker hemma med tanke på att jag inte har någon häst, och inte heller haft någon egen, men har liksom alltid tänkt att det är synd att göra sig av med sakerna ifall jag någon gång skaffar häst... Och ja, det ligger ju i min långsiktiga plan att skaffa häst, men vem vet när det blir? Under tiden ligger grejerna bara och tar en massa plats. Många grejer är mer än 10 år gamla.

Hur mycket hästprylar är egentligen befogat att spara "ifall att"? :angel:

Samma här! Jag har t.ex. orimligt mycket hästsaker hemma med tanke på att jag inte har någon häst, och inte heller haft någon egen, men har liksom alltid tänkt att det är synd att göra sig av med sakerna ifall jag någon gång skaffar häst... Och ja, det ligger ju i min långsiktiga plan att skaffa häst, men vem vet när det blir? Under tiden ligger grejerna bara och tar en massa plats. Många grejer är mer än 10 år gamla.

Hur mycket hästprylar är egentligen befogat att spara "ifall att"? :angel:
Jag har sparat ridkläder, har en sadel kvar (försöker dock sälja den utan resultat :banghead::turd:) stigläder och stigbyglar (ska sparas, skaffar jag medryttarhäst i framtiden eller egen vill jag ha just dom) samt ett par eller tre schabrak, ett är aldrig använt och ett är dösnyggt tycker jag :angel: Resten som täcken borstar träns grimmor (kom på att jag har sparat en lädergrimma som knappt är använd men som var ett riktigt fynd) schabrak skydd osv har jag gjort mig av med. Ligger det för länge kan det bli förstört, så att spara det i typ 10 år (och genom någon flytt...) är inte rimligt känner jag :) Jag lämnade tillbaka min foderhäst för nästan 2 år sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?