Haft värsta sortens köpare här idag
Satte ut en annons på ett par ridskor på fb. I princip nya men kunde tänka mig att ta ett lägre bud mot en snabb affär. Hästen är liksom såld sen snart 1 år tillbaka och jag vill bli av med sakerna.
Köparen la ett bud och jag accepterade. Hen bodde nära mig och vi kom överens om en tid för att hämta och hen skulle även se på resten av sakerna jag hade kvar.
Hen kom hit och tog en titt. Försöker ge mig världens skambud och i princip få grejerna gratis. Jag säger nej till att vissa saker ska ingå i köpet och ett par helt nya ridbyxor har hen redan sagt nej till då dom var för stora för hens barn och lagt dom åt sidan tidigare.
Sen ska hen betala och swish verkar inte funka för hen... Skyller på dålig mottagning men jag testade å föra över 1 kr till min man å det gick fint
Å kontanter hade hen ju inte...
Kanske jag hade ett bankkonto då? Jovisst tänker jag, så du kan stoppa överföringen så fort du satt dig i bilen
Men frågade vilken bank hen hade å turligt nog hade ju hen konto i i en av dom två bankerna jag använder mig av och har mobilbanken till
Så hen fick föra över pengarna direkt (annars hade hen åkt hem utan några prylar
).
Sen så börjar dock min lilla 1,5 åring gnälla i vardagsrummet så jag måste gå dit men gör det verkligen med stor tvekan men hämtar henne snabbt och går ut i hallen igen. Då har köparen tagit sakerna hen ska ha och lagt dom i ryktväskan hen köpte och försökte knöla ner en vinterjacka överst fast fortfarande med galgen på. Då tar jag upp den å säger att galgen kan jag väl få behålla ändå. Då ligger ridbyxorna hen ratat tidigare där under
Sa då att nej, dom där ingick verkligen inte i det priset! Skulle aldrig dumpa ett par helt nya ridbyxor för det priset utan dom kan jag få mer för om jag säljer dom separat. Hen försökte en gång att dom visst ingick men gav mig sen dom väldigt snabbt. Det säger väl en hel del
Hade dom ingått så hade hen nog stått på sig en aningens bättre
Så dagens lärdom - lämna aldrig någonsin sakerna utom synhåll ens för 10 sekunder å ratar dom något så lägg det utom räckhåll i en kasse som man själv håller i handen tills dom går. Jävla ************
Annars har jag en som ska hämta en möbel imorgon. Hoppas den köparen är mer ärlig