Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker hålla ångan uppe i rensningen, jag har precis startat ett sparmål i mobilbanken (Swedbank) på 10.000 kr och så sätter jag över pengarna för varje liten pryl jag sålt. Jag har dock inte kommit så långt, ca 450 kr, men det roliga är att det visas hur många procent man har kvar till sitt mål. Inspirerande! :)
Skulle vara kul om jag fick ihop tio tusen kronor genom att sälja rensningssaker/småsaker som man annars inte tänker på har ett större värde. Vi får se hur det går :)

Sån sparmålsmätare har jag med (länsförsäkringar). Mycket motiverande! Ska nog försöka sälja lite grejer så mätaren stiger lite fortare :d Har lite kläder ute på Tradera men hittills noll bud. Svårt att sälja sånt man sytt själv..

Jag försöker hålla ångan uppe i rensningen, jag har precis startat ett sparmål i mobilbanken (Swedbank) på 10.000 kr och så sätter jag över pengarna för varje liten pryl jag sålt. Jag har dock inte kommit så långt, ca 450 kr, men det roliga är att det visas hur många procent man har kvar till sitt mål. Inspirerande! :)
Skulle vara kul om jag fick ihop tio tusen kronor genom att sälja rensningssaker/småsaker som man annars inte tänker på har ett större värde. Vi får se hur det går :)

Jag kör en variant på detta för de hästprylar och ridkläder jag säljer! Har ett speciellt hästkonto (jo, jag jobbar på bank :D) och varje gång jag sålt något hästrelaterat för jag över beloppet till hästkontot från det konto jag kopplat Swish till. Det händer att jag sedan "tar tillbaka" dem om jag vill köpa något speciellt, men det är ju lätt att räkna ihop dessa insättningar på hästkontot och bli peppad av att se hur mycket det faktiskt blivit med tiden. Började med denna rutin för ca 2 år sedan och i våras när jag räknade ihop summorna insåg jag att jag faktiskt sålt för ca 30.000 kr trots att jag inte räknade med den sadel jag sålt! Och då hade jag dessutom hunnit sälja av en hel del innan dess också...! (Det är alldeles för roligt att köpa hästprylar... fast jag skyller också lite på att jag periodvis har haft dubbelt så många - d v s två - hästar - och nu bara har en.)

Vilket bra tips!! Det stjäl jag :up:

Jag försöker rensa i skafferiet. Har gått från 6 påsar havregryn till 2. Från 4 påsar mjöl till 1. Från 4 frp florsocker till 2. Nu går vi på pastan, börjar med 10 frp :D

Sen borde jag börja kolla teerna (14 sorter) men det är ett senare kapitel :angel:
Hur stort skafferi har du? :rofl:

Garderobsutrensning på G :up:

Tvingar min make att aktivt delta. Känns elakt att slänga ut hans kläder utan hans vetskap dock skulle det gå snabbare :angel: :D
Han hamnar i stadiet "jag ska tänka på det" om ett plagg hela tiden :meh:
Men har du inte använt skiten på 5 år så släääääng..!
Så jag pushar och hans hög är större än min just nu eftersom jag måste göra just det :laugh:
Själv har jag inga problem med att dumpa om jag inte vill ha kvar det men kan ta mitt imorgon när han är på jobbet.
Det blir en "grovrensning" nu och så får det bli en "finrensning" senare när vi slängt ut allt vi definitivt inte vill ha kvar men låter lite stanna som vi funderar på :)

Kört till tippen idag :bump:

Bytte sängar tidigare i somras men sparade dom gamla då vi visste vi skulle få besök några dagar nu i mitten på augusti så hade dom dom att sova på istället för att köpa något tillfälligt alt sova i soffan. Men nu så har dom äntligen åkt till tippen och härmed får någon aldrig mer sova över här :idea: :p
Fick även iväg all gammal panel vi bytte på huset tidigare i våras och en massa annat från husrenoveringen och så gick jag igenom huset på prylar som var rent skräp så dom åkte nu med. Ett fullt släp mindre här hemma då :)
Har lite kvar som ska iväg men ska beskära ett träd först så kör först när det är klart så kommer dom grenarna med också.

Annars har jag lyckats rensa ut mycket i min garderob. Tråkigt när man hittar nya kläder med prislappen kvar men har jag inte använt det än så tänker jag nog inte använda det senare heller. Blir troligen lite shopping senare nån gång. Inser när jag går igenom garderoben att jag bytt stil men å andra sidan var det nog en 3-4 år sedan jag uppdaterade garderoben någorlunda.
Får dock vänta till våren. Vinterkläderna såg lovande ut. Tjocktröjor blir aldrig fel :D

Jag har inte varit lika effektiv som @MM men har iallafall sålt iväg tre stora uteleksaker, två par skor och gjort iordning en påse med barnkläder som ska lämnas in till någon klädinsamling.
Bra med vab så man får möjlighet att städa ur lite urväxta kläder :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 335
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 863
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?