Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sparat ridkläder, har en sadel kvar (försöker dock sälja den utan resultat :banghead::turd:) stigläder och stigbyglar (ska sparas, skaffar jag medryttarhäst i framtiden eller egen vill jag ha just dom) samt ett par eller tre schabrak, ett är aldrig använt och ett är dösnyggt tycker jag :angel: Resten som täcken borstar träns grimmor (kom på att jag har sparat en lädergrimma som knappt är använd men som var ett riktigt fynd) schabrak skydd osv har jag gjort mig av med. Ligger det för länge kan det bli förstört, så att spara det i typ 10 år (och genom någon flytt...) är inte rimligt känner jag :) Jag lämnade tillbaka min foderhäst för nästan 2 år sedan.

Jag är medryttare, så ridkläder sparas naturligtvis. Även lite småsaker som jag använder. Men typ schabrak, täcken, diverse utrustning... Måste sälja av, som du säger känns det inte rimligt.

Har ni sett DN:s artikel om att döstäda? Precis som att man inte redan innan visste att man var tvungen att göra sig av med lite grejer...

Ordet döstäda låter ju hur deprimerande som helst!
Nästan så jag blir anti städa och rensa bara pga ordet :p

Tro mig, har man stått och röjt i ett dödsbo blir man enormt för döstädning... :crazy: Jag har fortfarande inte gått igenom allt här och det är snart fyra år sedan pappa gick bort.

Jag har också varit med om att ta hand om dödsbon eftersom pappa hade auktioner och oftast är det enormt med saker som ska gås igenom. Det tar mycket tid och då hade ju vi ändå inte någon känslomässig bindning till det hela. Har man det blir det ännu värre (och tar ännu längre tid).

Nu behöver jag lite hjälp från er som är vana att sälja och skicka saker!

Jag har lagt ut annonser med hästgrejer och funderar på hur jag lättast ska skicka sakerna. Just nu handlar det mest om grimmor och träns. Tips för att skicka billigast och enklast?

@zassoo jag brukar använda Skicka lätt från posten. Då blir det spårbart och man får avisering både som mottagare och avsändare. upp till 1 kg kostar 53 kr, upp till två kostar 89 kr. Köps via nätet och sen är det bara att lämna in hos ombud.

Fick sålt min dyrare pryl i veckan. Gillar dock inte när dom prutar utan att ha sett varan (skrev BVSA så det var okej så långt) och vi kommer överens om ett pris och dom sen ska hämta och då ändå försöker pruta ännu mer. Snåljåpar :cautious:
Min pryl tillverkas dessutom inte längre och är eftertraktad så ville dom inte ha den så hade jag alltid fått den såld senare. Nåja, dom ville visst ha den ändå till det överenskomna priset :p

Den som skulle hämta min möbel var en exemplarisk köpare. Hen kom, kikade på möbeln, swishade och åkte på mindre än 10 min :bow:

Tänkte ge mig på att sälja av barnkläder nu. Tog emot att räkna men gjorde det ändå. Det är ca 300 plagg som ska säljas av som minsta växt ur :crazy:
Har dock köpare på några redan :up:

Åh, än så länge relativt smärtfritt att sälja av bebiskläderna :nailbiting:
Brukar alltid dyka upp någon dryg köpare längst vägen har jag fått erfara :cautious:

Räknar plaggen jag sålt bara för att se hur mycket det verkligen ligger i den där gigantiska högen av bebiskläder/saker (:p) och än så länge har jag sålt:

51 plagg
5 par sockar
1 par vintertossor
1 par bebisvantar
1 dreggelhaklapp
1 babygym
1 badbalja

Jag börjar se golvet inne i mitt loppisrum :laugh: :up:

LoppisRUM??!!! :nailbiting:
Har du ett helt rum över att dedikera till loppissaker... :crazy:

:D

JA! :crazy: :rofl:
Det blev så fullt med saker att sälja att jag fick ta rummet den minsta ska flytta in i och sätta in allt i. När det är tomt kan hon få ett eget rum :D
Hon är bara 1,5 år så det är ingen panik utan sover inne hos oss än men nu vore det skönt att slippa hennes saker över hela vardagsrummet :p

Men har sålt 2 barnvagnar (hade 4 :angel:) och dom är ju rätt skrymmande så när dom såldes så blev det ju rätt mycket yta i rummet :)

Maken har beställt hem Sellpy-påsar och fick sedan ett reklammejl från dem där de räknade upp sådant som de har stor efterfrågan på. Däribland parfymer, så jag har passat på att rensa ut ett gäng parfymflaskor för att skicka iväg. (Hade t o m ett par som var oöppnade, kvar i originalförpackningen...!) Blir spännande att se hur det går!

Åh, än så länge relativt smärtfritt att sälja av bebiskläderna :nailbiting:
Brukar alltid dyka upp någon dryg köpare längst vägen har jag fått erfara :cautious:

Räknar plaggen jag sålt bara för att se hur mycket det verkligen ligger i den där gigantiska högen av bebiskläder/saker (:p) och än så länge har jag sålt:

51 plagg
5 par sockar
1 par vintertossor
1 par bebisvantar
1 dreggelhaklapp
1 babygym
1 badbalja

Jag börjar se golvet inne i mitt loppisrum :laugh: :up:

Jag får uppdatera den här listan med att det numera är sålda 164 plagg :bump:
Typ hälften sålt nu då :up:

Jag är i släktstugan med saker från generationer tillbaka :p Har börjat med att mest bara sortera... och hittat en del som ska få åka med hem :o men även rensat ut en del böcker (deckare, inte läsvärt enligt mig...) och lämnat in på secondhand. Det här är ett evighetsprojekt, men det jag inte hinner får kommande generationer ta hand om :D

Tack :)

Jag ska sälja lite till av det och sen skänka resten till någon organisation tänkte jag.
Det som ingen vill köpa men som ändå är fina kläder. Bara att nu för tiden så är det mest märkes som är populärt bland barnplagg. Där känner jag att jag förlorar för mycket för att skänka bort det men resten ger jag bort sen. Hela fina kläder.
Men jag vet bara inte vilken organisation jag ska ge dom till. Vill ju ge till dom som behöver dom mest. Som allt lär jag ändå skänka bort runt 50-80 plagg för jag ska rensa lite bland stora barnens kläder med som dom växt ur samt skor och det lär bli lite både från min och makens garderob samtidigt och där ryker det nog 50 plagg till.

Min utrensning av hästgrejer gick inte speciellt bra... Eller själva rensningen gick bra, men att bli av med sakerna..! Svårt att sälja tydligen, har bara blivit av med ett träns. Ska fråga i stallet om det är någon som vill ha, annars vet jag inte. En del grejer kan sparas till ev. framtida häst, men mycket är sådant som jag inte kommer vilja använda framöver.

Jag försöker hålla ångan uppe i rensningen, jag har precis startat ett sparmål i mobilbanken (Swedbank) på 10.000 kr och så sätter jag över pengarna för varje liten pryl jag sålt. Jag har dock inte kommit så långt, ca 450 kr, men det roliga är att det visas hur många procent man har kvar till sitt mål. Inspirerande! :)
Skulle vara kul om jag fick ihop tio tusen kronor genom att sälja rensningssaker/småsaker som man annars inte tänker på har ett större värde. Vi får se hur det går :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar