Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi tagit ut båten från förvaringen där den har stått de senaste åren.
Åren innan användes den kanske 1-2 ggr/år.
En båt jag har ärvt, men som har varit bra att ha.
Tänkte vi i alla fall.
Lite för stor för vissa saker och lite för liten för andra.
Så nu har vi skurat ur den, tagit fotografier och ska sälja den.
Och vilken plats det blev i förrådet !
Kan säga att jag inte behövde annonsera ut båten. Den såldes efter ett "Är det någon som vill köpa en båt?" vid fikat på en arbetsplats. :)

Kan säga att jag inte behövde annonsera ut båten. Den såldes efter ett "Är det någon som vill köpa en båt?" vid fikat på en arbetsplats. :)
Ja, visst är det bra.....
...men sambon har kommit hem med något körbart som nu står där i stället....
Lite mindre än båt o båtvagn i alla fall ....*tröstar mig med det*
Och så har jag nog sålt den sista sadeln :) . Köparen har i alla fall sagt att hon ska köpa. Tror dock inte på sådant förrän jag har fått betalt.

Ooooo, nu kommer jag ihåg att nu kan jag ju ta fram och sälja stöttingarna!
De är förvarade i samma uthus som båten var i. Nu kanske vi kommer åt att få fram dem, det gick inte tidigare då båten var i vägen.
Får kolla i helgen.
Kanske inte säsong för det direkt, men jag vet en som var intresserad tidigare.

Behöver hjälp...

Vi röjer i ladan. Där står en släde för häst. Den är gammal och behöver fixas till om den ska användas. Jag har ingen häst i storlek som kan dra den, och tänker inte skaffa nån heller. Alltså behöver jag inte släden.
MEN... jag fick den av en kär vän som gick bort för två år sen, och mitt hjärta går sönder när jag tänker på att jag ska göra mig av med släden som jag fick... Tanken har också funnits att göra iordning den och ha blommor i, men det kommer inte heller att hända.

Gah, hur ska man tänka och göra...?:crazy:

Behöver hjälp...

Vi röjer i ladan. Där står en släde för häst. Den är gammal och behöver fixas till om den ska användas. Jag har ingen häst i storlek som kan dra den, och tänker inte skaffa nån heller. Alltså behöver jag inte släden.
MEN... jag fick den av en kär vän som gick bort för två år sen, och mitt hjärta går sönder när jag tänker på att jag ska göra mig av med släden som jag fick... Tanken har också funnits att göra iordning den och ha blommor i, men det kommer inte heller att hända.

Gah, hur ska man tänka och göra...?:crazy:

Har du plats för den? Behåll i så fall ett tag och bestäm dig senare. Att ha blommor i gamla vagnar/slädar är i min mening en styggelse :o men det är ju bara min åsikt :)

Den åsikten har jag ärvt av min far som snarast använde vagnar och slädar tills de var utslitna :love:

Edit: Du känner ingen som skulle vilja låna den permanent sas? Dvs använda den men inte sälja den vidare utan lämna tillbaka den om hen inte vill ha kvar den?

Har du plats för den? Behåll i så fall ett tag och bestäm dig senare. Att ha blommor i gamla vagnar/slädar är i min mening en styggelse :o men det är ju bara min åsikt :)

Den åsikten har jag ärvt av min far som snarast använde vagnar och slädar tills de var utslitna :love:

Edit: Du känner ingen som skulle vilja låna den permanent sas? Dvs använda den men inte sälja den vidare utan lämna tillbaka den om hen inte vill ha kvar den?
Ja plats finns ju, inte så gott om den, men visst kan den stå ett tag till.
Men din sista tanke, att låna ut den på "livstids foder" s a s , den var bra! Ska höra mig för i bekantskapskretsen!

Tack för tipset!!! :up:

Ja plats finns ju, inte så gott om den, men visst kan den stå ett tag till.
Men din sista tanke, att låna ut den på "livstids foder" s a s , den var bra! Ska höra mig för i bekantskapskretsen!

Tack för tipset!!! :up:

Jag och min far är/var av åsikten att gamla åkdon ska användas. Det skär i hjärtat att jag inte har kvar några efter honom men samtidigt är jag glad att han sålde dem så de används. Mina minnen har jag ju kvar.

Du får be om åktur i "hyra" :up: :love:

Ja, visst är det bra.....
...men sambon har kommit hem med något körbart som nu står där i stället....
Lite mindre än båt o båtvagn i alla fall ....*tröstar mig med det*
Och så har jag nog sålt den sista sadeln :) . Köparen har i alla fall sagt att hon ska köpa. Tror dock inte på sådant förrän jag har fått betalt.
Fått betalt för sadeln :)

Ooooo, nu kommer jag ihåg att nu kan jag ju ta fram och sälja stöttingarna!
De är förvarade i samma uthus som båten var i. Nu kanske vi kommer åt att få fram dem, det gick inte tidigare då båten var i vägen.
Får kolla i helgen.
Kanske inte säsong för det direkt, men jag vet en som var intresserad tidigare.
Den personen hade hittat sig stöttingar.
Så då blir det genast svårare. Men vi kan ju ta fram dem längre fram i uthuset så att de går att få ut om någon är intresserad.

Satte ut en till annons. Såld på 30 min. Fått delbetalning och lovade att hålla till löning. Helt ok eftersom hen betalade lite i förskott.
Skönt när det börjar tömmas.
Ska försöka hinna med ytterligare en annons idag :) med en vara + 3 olika tillbehör så 4 olika varor med hoppas på bara en köpare.

blev inte av med mopeden. Han skickade ett sms 30 min innan avtalad tid att han ändrat sig :mad:
Tur att jag har en spekulant till.

Då var jag av med moppen! Den vägrade starta så fick bara 400, men nu är den borta! Skönt att slippa fundera mer.
Diskmaskinen också såld till äckligt lågt pris, men samma där. Vi slipper fundera.

Så sålde jag en Volvo 240 , det tog nån sekund . En skitbil i mina ögon , sen såg jag den ute i trafiken upprustad :eek:. 500 kr tog jag för den bara för att bli av ned den.

Så sålde jag en Volvo 240 , det tog nån sekund . En skitbil i mina ögon , sen såg jag den ute i trafiken upprustad :eek:. 500 kr tog jag för den bara för att bli av ned den.
Påminner om när en kompis gav bort en bil, som reservdelsbil, bara för att bli av med eländet.
Sedan såg hon den körandes på stan läääänge.
Det tyckte hon var ganska irriterande, att den då plötsligt gick så bra.

Det var byaloppis idag och jag har paniksamlat ihop prylar jag inte använder. Ett fullt bord med prylar, lådor runt om och ett klädställ.

Två hundra kronor fick jag in. Totalt :rofl:
Vill inte ens fundera på vad timpenningen skulle bli.
Men resterande saker är iallafall ihopplockade som saker vi inte har användning för, så de ska flytta på ett eller annat sätt för in i huset kommer de då inte igen! :devil:

Satte ut en annons idag på 3 saker. 1 sak såld på typ 1 timma efter annonsen kom ut. Swishat och klart å snabbt å smidigt :up:
Packat prylen och ska boka frakt nu å lämna in imorgon då ombudet har stängt idag. Älskar snabba affärer :bump:
Hoppas jag blir av med det andra helst idag med :p

Lade ut en gratisannons på en pryl och det är ett gäng intresserade. Hoppas nu att hon som var först är snabb att hämta.
Har också samlat ihop en del bättre hästgrejor jag har sparat (till vad?) och frågat en kompis om hon ville ha det. Det ville hon så nu får hon flera voylockar, aldrig använt huvudlag och lädergjord samt en del andra saker.
Har dragit ut ett gäng lastpallar som jag haft höet på så nu har grannen fått de som är hela.
De trasiga ska jag slå sönder och köra bort. Har dessutom sopat hölidret så nu ser det riktigt bra ut där. ....och har plats för annat skräp .... :)
Har också flyttat över en del saker till annat förråd där jag satt upp några hyllor. Ska inventera och paketera de saker som ska behållas. Och märka upp så att man hittar det man söker. (hoppas jag i alla fall :) ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar