Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Med tanke på MILF- trenden kanske ni killar ska leta efter någon som är tjugo år äldre? Sån är ju trenden bland de "yngre" killarna... ;)

Då hamnar man ju i den där diskussionen om att i ett avseende så har åldern betydelse på tjejer,den har vi haft förut!

Men visst några år äldre och en generation äldre är ibland både klokare och mer verklighetsförankrade.

Ptr

Fast det skrev han inte, han skrev att han känner ingen 27-åring som vill ha en 39-årig tvåbarnsmorsa. Stor skillnad.

Fast det skrev han inte, han skrev att han känner ingen 27-åring som vill ha en 39-årig tvåbarnsmorsa. Stor skillnad.

Och det är inte sant!

Den killen som jag hade en fling med nu senast är 27 och jag är 40 årig småbarnsmorsa. Och det var HAN som initierade kontakten (ej via nätet) och som ville ha mer än bara KK.
Sen funkade det inte iallafall men det var inte pga att han inte ville ha en äldre kvinna med barn.

Då hamnar man ju i den där diskussionen om att i ett avseende så har åldern betydelse på tjejer,den har vi haft förut!
Den har ju betydelse när det gäller män med, jag tror att få kvinnor är så jättepigga på att skaffa barn med en betydligt äldre man även om förmågan finns. :meh:

Och det är inte sant!

Den killen som jag hade en fling med nu senast är 27 och jag är 40 årig småbarnsmorsa. Och det var HAN som initierade kontakten (ej via nätet) och som ville ha mer än bara KK.
Sen funkade det inte iallafall men det var inte pga att han inte ville ha en äldre kvinna med barn.

Men blanda inte ihop saker. Du talar allmänt, han skev att HAN inte kände så många.
Du kan inte avgöra hans sanning.

KL
Det händer ju, som sagt, att jag blir kontaktad av yngre män på nätet (Majoriteten, faktiskt, just nu...) och när jag kollade in profiltexten på en av dem läste jag något intressant, i sammanhanget. Han hade skrivit något i stil med att han "sökte en äldre kvinna, som vågade satsa på ett seriöst förhållande med honom och även visa sig ute, tillsammans med honom, i offentliga sammanhang".

En sån formulering tolkar jag som att det finns ett stort mörkertal av förhållanden där kvinnan är ("mycket") äldre än mannen, men de syns inte offentligt. Kanske vågar de inte bryta samhällets normer?

KL
Det händer ju, som sagt, att jag blir kontaktad av yngre män på nätet (Majoriteten, faktiskt, just nu...) och när jag kollade in profiltexten på en av dem läste jag något intressant, i sammanhanget. Han hade skrivit något i stil med att han "sökte en äldre kvinna, som vågade satsa på ett seriöst förhållande med honom och även visa sig ute, tillsammans med honom, i offentliga sammanhang".

En sån formulering tolkar jag som att det finns ett stort mörkertal av förhållanden där kvinnan är ("mycket") äldre än mannen, men de syns inte offentligt. Kanske vågar de inte bryta samhällets normer?

En del vågar nog inte det , mitt lammkött o jag var ute rätt mycket o gjorde vardagssaker , han träffade mina kompisar o föräldrar ...men det var annat som inte funkade .

Men blanda inte ihop saker. Du talar allmänt, han skev att HAN inte kände så många.
Du kan inte avgöra hans sanning.

Fast det är ju inte raketforskning vad man menar när man formulerar sig som Men hej å hå då- jag känner då inte en enda 27 åring som vill ha en 39 årig 2 barns mamma???:p

Som det är skrivet är det inte bara en neutral - och isåfall rätt omotiverad - beskrivning av vilka man känner. Det är jag rätt övertygad om att ni också ser.

Hej å hå- här är jag igen till er glädje ;)

känner 4 st 27 åringar... har frågat allihopa så:D
men men- det är ju vad HON ville ha ju
Jag lever på hoppet om min första dejt innan nyår :D

/s

Jag har precist byt till vinterdäck! Inte speciellt roligt med en stukat hand. :mad:
Jag kan inte skala potatis eller bre en macka. Jag behöver en sambo nu!
Inte ett mailande i det oändlige och 700 dejts. Men en sambo nu!!!

Vet inte om jag är stingslig... Fick detta mail igår:

Hej!

Tänkte skicka en "flirt" men det blir inget av med det förrän du låser upp dina bilder ;)

Jag är nyfiken på dej, berätta hur en vanlig dag ser ut för dej!
Och vad du skulle vilja göra en lördagskväll!

Ha det bra...

Personen ifråga hade inte låst upp SINA bilder så svaret blev:

Hmm... Du vill att jag låser upp mina bilder, men gjorde inte själv detsamma??

Är jag stingslig?????

Självklart är du stingslig... Det är ju ditt utseende som ska bedömas av någon anonym person, som inte vågar visa upp sig själv för bedömning... Nej, jag tycker faktiskt att ditt svar var jättebra! :) Jag skulle svara likadant! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat