Sv: Allmänna dejtingtråden
Minsann!!!
Det är Buke, här mäts, vägs och döms man
Minsann!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är Buke, här mäts, vägs och döms man
Fast det skrev han inte, han skrev att han känner ingen 27-åring som vill ha en 39-årig tvåbarnsmorsa. Stor skillnad.
Den har ju betydelse när det gäller män med, jag tror att få kvinnor är så jättepigga på att skaffa barn med en betydligt äldre man även om förmågan finns.Då hamnar man ju i den där diskussionen om att i ett avseende så har åldern betydelse på tjejer,den har vi haft förut!
Och det är inte sant!
Den killen som jag hade en fling med nu senast är 27 och jag är 40 årig småbarnsmorsa. Och det var HAN som initierade kontakten (ej via nätet) och som ville ha mer än bara KK.
Sen funkade det inte iallafall men det var inte pga att han inte ville ha en äldre kvinna med barn.
KL
Det händer ju, som sagt, att jag blir kontaktad av yngre män på nätet (Majoriteten, faktiskt, just nu...) och när jag kollade in profiltexten på en av dem läste jag något intressant, i sammanhanget. Han hade skrivit något i stil med att han "sökte en äldre kvinna, som vågade satsa på ett seriöst förhållande med honom och även visa sig ute, tillsammans med honom, i offentliga sammanhang".
En sån formulering tolkar jag som att det finns ett stort mörkertal av förhållanden där kvinnan är ("mycket") äldre än mannen, men de syns inte offentligt. Kanske vågar de inte bryta samhällets normer?
Fast det skrev han inte, han skrev att han känner ingen 27-åring som vill ha en 39-årig tvåbarnsmorsa. Stor skillnad.
Men blanda inte ihop saker. Du talar allmänt, han skev att HAN inte kände så många.
Du kan inte avgöra hans sanning.
Hästnet! och blocket