Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag tycker nätdejtingen är sjuk , som att leta finaste tomaten i hyllan -
Skulle aldrig fixa sånt

Jag och min man träffades ju via nätet. Men vi valde att inte visa bilder på varandra utan bara maila och prata i telefon innan vi träffades.
Jag hade aldrig sett honom om jag var ute på krogen, men nu lärde jag känna honom först.
Varit tillsammans 10 år, gifta i 6,5 år. Bästa mannen som finns :love: Och den snyggaste :d

KL

3 dagar kvar till julfesten och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig :nailbiting:

Ska jag köpa stövlarna och gå rätt snyggt, smått utmanande, eller ska jag ta jeans, nån vardagsöverdel och vara rätt "vanlig"??

Jag har verkligen ingen aning längre :crazy:

Jag har heller inte bestämt vilken klänning jag ska ha om jag ska ha klänning :arghh:

Nu kära bukare får ni rösta ;)

Får man fråga hur gamla ni var när ni träffades?

Ja, och det är ju svårt att hitta dom inre kvaliteerna på folk om man dissar dom vid första ögonkastet . Typ

Är inte de inre kvaliteterna de man först söker? Ibland går det åt pipsvängen men det är värt chansen ibland.

Jag och min man träffades ju via nätet. Men vi valde att inte visa bilder på varandra utan bara maila och prata i telefon innan vi träffades.
Jag hade aldrig sett honom om jag var ute på krogen, men nu lärde jag känna honom först.
Varit tillsammans 10 år, gifta i 6,5 år. Bästa mannen som finns :love: Och den snyggaste :d

Min känsla är, och jag kan ha helt fel, att det var vanligare för ett antal år sedan när nätdejting var relativt nytt att man träffades utan att ha sett varandra. Min känsla är att det har blivit mer ytligt nu när det är betydligt vanligare att människor ägnar sig åt nätdejting.

Jag vet , men det verkar inte vara så lätt längre, det var väl som sagt ett tag sen ni träffades

nu hängde jag inte upp mig på det så mycket- utan hennes ord att jag var för gammal dvs 3 år äldre än henne å således utsliten..hon hade fått många mail-99 % snusk sa hon så. Det skiljde 14 år mellan mor å far........... å jag har försökt med en 29 åring själv i 1,5 år som jag föll för som en fura i gudrun men men-den som lever får se ;)

gonatt- arbetsdagen börjar kl 04.00 imorgon

ZzZZzzzzZz
/s

Jag reagerade snarare på att du skrev att ingen 27 -åring vill ha en 39- årig tvåbarnsmamma. Jag tycker det var en tråkig människosyn du hade... Och jag undrar hur du kunde veta vad alla 27-åringar vill ha.

Det beror väl även lite på vad det är för typ av ställe som julfesten ska vara på, tänker jag?

Är inte de inre kvaliteterna de man först söker? Ibland går det åt pipsvängen men det är värt chansen ibland.

Nä, jag måste se det yttre innan ,men om man har vänner som eg är helt oattraktiva , som sen har inre kvaliteer som man tänder på ..då kan jag bli intresserad. Men en oattraktiv man på kort skulle jag inte bry mig om , synd för det kunde ju vara det bästa ..

Min känsla är, och jag kan ha helt fel, att det var vanligare för ett antal år sedan när nätdejting var relativt nytt att man träffades utan att ha sett varandra. Min känsla är att det har blivit mer ytligt nu när det är betydligt vanligare att människor ägnar sig åt nätdejting.

Ja så är det säkert.

Nä, jag måste se det yttre innan ,men om man har vänner som eg är helt oattraktiva , som sen har inre kvaliteer som man tänder på ..då kan jag bli intresserad. Men en oattraktiv man på kort skulle jag inte bry mig om , synd för det kunde ju vara det bästa ..

Det kan jag hålla med om. Men med stigande ålder får man nog inte tro att man är attraktiv för de som är 20 år yngre. De har helt inte samma inställning till livet. Skulle jag någonsin söka så vore det i spannet 50-60+

Kul!! Och ni valde att inte visa bilder fast ni kunde, modigt!!

Häpp
fick svar på lite av era frågor av 39 åringen
"äldre män som du går bort på grund av att de oftast är trötta å slitna kroppsligen- jag vill ha en ung och oförstörd man som håller mig ung"

Men hej å hå då- jag känner då inte en enda 27 åring som vill ha en 39 årig 2 barns mamma???:pn

Jag har visserligen inga barn, men är betydligt äldre än 39 (fyller 47 nästa gång) och i de perioder jag ägnat mig åt nätdejting så tycker jag att män under 30 varit en inte försumbar del av de som kontaktat mig. Jag har även vänner som efter skilsmässa i 35-årsåldern gift om sig med män som är 8-10 år yngre. Så jag tror hennes "krav" är helt realistiska och om så inte är fallet så är det hennes problem.

Just att andra ska meddela att vad man (i detta fall jag) söker är orealistiskt (vanligen med syftet att antingen komma fram till att jag borde överväga honom eftersom jag ändå aldrig kan få vad jag söker men ibland även i syftet att trycka till mig) är otroligt irriterande. Jag har egentligen bara tre verkliga krav och det är att en framtida potentiell partner inte ska vara rasist, homofob eller anti-feminist. Det sistnämnda är tydligen som ett rött skynke för många och jag har fått förklarat för mig X gånger att det är omöjligt. Ok, jag vet att så inte är fallet men om så vore lever jag hellre ensam. Så enkelt är det.

Men det är väl så att man får söka vad man vill, men om man inte har fått ett bra svar på länge och börjar vilja ha svar så kan en ide' vara att vidga sina sökkriterier :)

Det är i inte helt ovanligt heller att äldre män har yngre fruar/flickvänner men jag tror inte att det är lätt via nätdejtingen om man söker så pass utanför sitt eget åldersspann.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat