Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Funderar på det. Han frågade om att ses igår så nu känns det som min tur.

Vad tycker ni. Ska jag föreslå en träff hemma hos honom ( vi var hemma hos mig igår) med en flaska vin och en film?
Känns som om vi skulle behöva lite vin i kroppen hos oss båda för att våga bli lite mer fysiska eller vad man ska säga:) Nu vågar han bara krama mig hejdå osv.
Tror det skulle föra oss närmare varandra.

Eller något aktivt/fysiskt utomhus?

Tja, det låter ju rätt öppet för förslag. ;)
Vill du bli lite mer fysisk så är nog film och vin hos honom oslagbart. :d annars är väl bio rätt bra för lite fysisk kontakt också, om du vill ta en promenad på stan efteråt. Vinet hemma slutar nog på annat sätt...

kul!

få se om han fortsätter vänta på att du tar initiativ för vad han ska göra härnäst eller om han hittar på egna saker också :)

Tja, det låter ju rätt öppet för förslag. ;)
Vill du bli lite mer fysisk så är nog film och vin hos honom oslagbart. :d annars är väl bio rätt bra för lite fysisk kontakt också, om du vill ta en promenad på stan efteråt. Vinet hemma slutar nog på annat sätt...

haha ja, föreslår man vin och en film vet nog alla vad som väntar :p
Nu har jag svårt att föreställa mig att vi kommer att hoppa i säng men däremot vore det trevligt med lite mys.

Tänkte på bio först faktiskt men jag tror jag kör på magkänslan och försöker få in lite vin i bilden, just eftersom han verkar vara lite nervös.

kul!

få se om han fortsätter vänta på att du tar initiativ för vad han ska göra härnäst eller om han hittar på egna saker också :)

Hrm, han har redan tagit egna initiativ :) Men, jag vet inte jag... Jag ska ju inte ha någon fast, eller ska jag det? Han är ganska snygg, väldigt trevlig att prata med... och det fanns någon slags känsla... Nåja, kan väl umgås ett tag och kolla in vad det här är och vad det blir...

Lovande och lovande. Han verkar väldigt "på" och jag är en aning tveksam... just eftersom han är så "på" :crazy:

*kl*

Letade egentligen efter nätdejtingtråden, men hittade den inte.

Registrerade mig igår på en gratis webbdejtingsajt. Mest för att se vad det kan leda till. Men jag vet inte riktigt vad jag vill.

Men lite enkla funderingar. Ska man lägga upp bild?
Vill inte att mitt ex ska se mig där, om han någon gång oxå skulle registrera sig där.

Känner mig som en vilsen nybörjare (vilket jag iof är :crazy: ). Men hur gör man?? :o

*kl*

Letade egentligen efter nätdejtingtråden, men hittade den inte.

Registrerade mig igår på en gratis webbdejtingsajt. Mest för att se vad det kan leda till. Men jag vet inte riktigt vad jag vill.

Men lite enkla funderingar. Ska man lägga upp bild?
Vill inte att mitt ex ska se mig där, om han någon gång oxå skulle registrera sig där.

Känner mig som en vilsen nybörjare (vilket jag iof är :crazy: ). Men hur gör man?? :o

Man kan lägga upp bilderna så att bara vissa utvalda profiler får se dem.

Denna blev lite för alla våra försök i djungeln. Det handlade i alla fall om så mycket mer i vilket fall.

Det blir nog till att inte bry sig om eventuella ex om man ska vara med nånstans, alltid nån som känner igen en och tipsar om var och vem man är.

Bild är nog bra, resten är nog bra att få till om man lyckas med det. Hur man än gör kan det få helt andra utfall än man hoppas eller tror. Mycket har vi skrivit om det!

Är nog bara att prova sig fram.
Om inte annat så är här ett kul gäng, kul för det mesta i alla fall och om inte annat intressanta. Fantastiskt hur olika olika kan se på samma sak eller se samma sak på olika saker.

Har gett mig mycket i alla fall. Både insikter, glädje och förtvivlan. Liksom livet i övrigt. Heja.

Välkommen i alla fall.

Ptr

Ja, jag gillar den här, och tidigare, tråden :)

Visst, alla har olika åsikter och ibland blir diskussionerna heta :) Men tänk så tråkigt livet vore om alla tyckte lika...

Tack :D!
Härligt att höra att ni har ett bra gäng här!
Jag ska börja följa tråden och se vad jag kan lära mig :)!
Även att det för tillfället känns som att jag kommer leva ensam resten av mitt liv, så är det ju inte riktigt så jag vill ha det. Så får väl försöka anstränga mig lite iaf.

La upp en "privat" bild igår. Men insåg att jag har ju inga nya bilder på mig själv. Får väl försöka ta och fixa det.
Vill ha en bild på mig iklädd glasögon, för jag har ju i princip alltid det på mig. Men har inte en enda bild med det :p. Tar alltid av mig dem då ;). Jag klär inte riktigt i dem, speciellt inte på bild :crazy::o.

Vad visar ni för typ av bilder på era profiler?

Tror det är bar med lite olika bilder; ansiktsbilder, bilder då man gör nåt (t.ex umgås med hästar, leker med hunden, går i svampskogen osv osv). Avskyr iaf själv profiler där det finns massor med ansiktsbilder och många av dem är selfies och tagna vid samma tillfälle dessutom. :wtf:

KL

Jag har en till dejt inplanerad med killen jag träffar :D Han hörde av sig så jag tog det som ett tecken att han var intresserad och efter lite allmänt prat ( det verkade som om han försökte fiska lite efter att träffas igen) så föreslog jag en vinkväll:)
Han tackade ja och verkade bli glad.

Det pirrar lite i magen haha:o

Du har ju ett par riktigt fina bilder i din profil!

Tittade inte hur pass de är i ålder, men nån sån även om den är nåt eller några år gör nog inget.

Ptr

Åh det där är så fint när man dejtar, pirr i magen och spänning :love:

KL
En tanke slog mig när jag pratade några manliga bekanta på en dejtingsajt, de klagade över att det var "stendött" på sajten, de fick inga mejl från kvinnor (utom från mig, då ). Samma sak har ju männen här i nätdejtingtrådarna sagt. Nästan inga besök och inga mejl. :(

Kan det vara så att kvinnor på dejtingsajter tycker att det är männens sak att ta kontakt? (Visst, jag förstår att det finns kvinnor som är aktiva och själva tar kontakt med män, så vi behöver inte starta en diskussion om just det ;)) Eller är antalet män som är reggade så många fler att det är en omöjlighet att alla ska få kontakt? Fler teorier?

Jag läste för ett tag sen om en tidning som gjort ett experiment ang det.
De skapade två konton, en tjej och en kille, och la upp exakt samma presentation på bägge sidorna.
Tjejen fick massa besökare och mail och killen fick en besökare eller nåt sånt.
Så ja, det verkar som tjejerna tycker att det är killens uppgift att leta upp dem och ta kontakt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka