Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Så ja, det verkar som tjejerna tycker att det är killens uppgift att leta upp dem och ta kontakt.
Känns som en lustig slutsats att dra..? Kan ju finnas många skäl till att det blir så. Män kanske i regel kontaktar lite VÄL mycket.

Jag har en fejkprofil på HP där det inte står nåt annat än ålder och stad. Ingen bild, ingen text, ingenting. Så fort någon loggar in på det kontot överöses "hon" men mängder med mail från män som vill veta om hennes "stjärt är smiskvänlig eller inte", om hon gillar stora svarta män, om hon vill mysa, om hon har cam, om hon mår bra, "hej", "hur är läget" etc etc etc etc

Bara för att folk mailar betyder det inte att det är kvalitet och intressant eller ens det minsta vettigt. Ibland brukar jag maila tillbaka bara för att fråga hur de tänkte men sällan får jag nån vettig förklaring tillbaka.

Såklart ingen vetenskaplig grund för det! :)
Killar kanske siktar mer brett och kontaktar fler som verkar hel- och halvintressanta, medan tjejer väljer ut ett färre antal?

Har ett konto på MP som eg inte används, har ingen bild och ingen presentation, men får mail dit ändå om att jag verkar vara intressant och att de vill veta mer om mig osv. Hur intressant man nu kan verka om man inte skriver något om sig själv... :)

KL på mig själv.

Detta är från en konversation med en kille i fredags när jag låg hemma och hade otroligt tråkigt.

Han:
Hej du ;)
lika hemlig som en annan =P
hur går det med jakten...?

Jag:
Sådär. Får bara mail från idioter.

Han:
hehe ok =(
drygt...
ja det finns många nötter här inne tyvärr.
skulle vara intressant att veta mer om dig... utseende bland annat..? =)
har du skype, eller något? Cam?

Jag:
som sagt. får BARA mail från idioter.

Han:
Om du menar att jag är en idiot så förstår jag inte riktigt.
Varför så arg?
Något fel i att vilja se hur varandra ser ut,..?

Jag:
du sitter på fullaste allvar och raggar på en tjej utan bild och helt utan text och vill att hon ska visa sig för dig i webbkamera.

Han:
Vem raggar? jag? när?
Det enda jag kan läsa i min tidigare text är att jag vill veta mer om dig, speciellt hur du ser ut.
Men du verkar lite sär så jag skiter i vilket faktiskt.
På fullaste allvar.

Jag:
Men vad är det som gör att du mailar tjejer utan profil och bild? Sitter du slumpmässigt och mailar alla som är online? Har du inga preferenser alls utan kör på vilken tjej som helst som finns ”tillgänglig”? Vad får dig att tro att jag skulle visa mig i en webbkamera för dig?
Jag förstår inte vad som driver er killar som sitter och dussinmailar på det här viset och är genuint intresserad av att få veta hur ni tänker.

Han:
Du är säkert tjock o ful ändå.

:up:

Och neeeej, det är inte snällt att driva med människor som söker kärlek och blabla men det är faktiskt fascinerande att se hur män beter sig när de söker kontakt med den här unga "tjejen".

Jo, men mina funderingar var ju ang de här männen som säger att de "aldrig" blir kontaktade av kvinnor.

Sexmejl får jag också, kvinna, men mina manliga bekanta hävdar bestämt att de aldrig har fått nåt sånt från en kvinna?

Du har ju ett par riktigt fina bilder i din profil!

Tittade inte hur pass de är i ålder, men nån sån även om den är nåt eller några år gör nog inget.

Ptr

nu tittade jag med bara för att du skrev att bilderna var fina. ;)
Martina, det var jättefina bilder!
Bered dig på lite stövel-pervon bara, och bli inte förvånad om du får frågan: gillar du att rida, höhöhö? ;)
Been there, done that! :p Det roliga är att de som skriver så tror att det bara var de som kom på det lilla skämtet. :D

Har ett konto på MP som eg inte används, har ingen bild och ingen presentation, men får mail dit ändå om att jag verkar vara intressant och att de vill veta mer om mig osv. Hur intressant man nu kan verka om man inte skriver något om sig själv... :)
Jamen precis, såna mail får ju det fejknicket som jag loggar in på ibland också. Därför blir det så missvisande när män gnäller över att tjejer får så många mail, för procentuellt är det ju uppenbart många puckon som mailar också. Det blir ju uppenbart när till och med tomma profiler får komplimanger för att vara så "intressanta".

Och neeeej, det är inte snällt att driva med människor som söker kärlek och blabla men det är faktiskt fascinerande att se hur män beter sig när de söker kontakt med den här unga "tjejen".

En del försöker säkert nätdejta för att de har svårt att ta kontakt med människor IRL. Det finns troligtvis även personer med en del diagnoser, av typen Asperger, på sajterna.

Det kan mycket väl vara så. Om deras sätt är likadant IRL har jag full förståelse för att de har svårt att träffa folk.

Såklart ingen vetenskaplig grund för det! :)
Killar kanske siktar mer brett och kontaktar fler som verkar hel- och halvintressanta, medan tjejer väljer ut ett färre antal?

Sen jag rensade upp en av mina profiler, tog bort fakta om mig själv och "tunnade ut" min presentation, dvs berättade mindre om mig själv, har besöksfrekvensen ökat.

Det kan mycket väl vara så. Om deras sätt är likadant IRL har jag full förståelse för att de har svårt att träffa folk.

Ja, en Asperger diagnosticerad person har ju ofta svårt att tolka sociala signaler mellan människor... och då kan det bli otroligt komplicerat för dem att träffa någon...

det kanske är många kvinnor som vill se om killen är intresserad och tar kontakt? Så slipper de bli nobbade?

Min strategi var tvärtom, eftersom man blir nermailad av ej intressanta män gillade jag bättre att själv leta bland profilerna och skicka en flirt eller mail om jag såg någon intressant. Så fick jag vara med och välja, väntar man får man ju bara välja på de som tar kontakt.

Många verkar ju dessutom ha som sökkriterie att man skall vara online. Det är konstigt, för då begränsas man av slumpen att vara online samtidigt, eller så riskerar man att filtrera fram dem som inte har ett liv utan bor framför datorn. En sådan person passar kanske dåligt ihop med en hästmänniska, jag ville ju hitta någon med egna intressen. VEt ej om det var rätt tänkt, en dataintresserad kan ju lätt slå ihjäl en kväll vid datorn, men jag antog att de som gör andra saker inte sitter och surfar kontaktsidan hela tiden?
Jaja, huvudsaken var iaf att inte hitta en ny "vet du hur länge du varit borta"-suckare. ;)

Det är verkligen inte svårt att förstå att det tar tid att hitta någon som passar.... :o

det kanske är många kvinnor som vill se om killen är intresserad och tar kontakt? Så slipper de bli nobbade?

Min strategi var tvärtom, eftersom man blir nermailad av ej intressanta män gillade jag bättre att själv leta bland profilerna och skicka en flirt eller mail om jag såg någon intressant. Så fick jag vara med och välja, väntar man får man ju bara välja på de som tar kontakt.

Men, är inte killar också rädda för att bli nobbade? Fast de kanske kör efter samma modell, som en bekant till mitt ex gjorde tjugo år sedan? "Fråga tio kvinnor om de vill hänga med o ha sex! Nio av dem tackar nej, men den tionde svarar ja, o då är kvällen räddad" :banghead:

Bra strategi! ;)

haha, slutrepliken!! :laugh::laugh:
ja, men om du inte vill camma så måste du vara tjock och ful, smart sätt att döda en konversation. Tänkte han att du på fjortisvis skulle reagera med "nää ingen får tycka jag är ful, jag skall visa honom"? :p

delvis kl
Har också stött på liknande. En som gjorde så var polis, han hade några jobb-bilder i sitt album.
Han ville prata sex när vi chattat 3 min, och när jag inte ville det blev han jätteotrevlig. Minns inte vad han sade, men det var sexistiska och förnedrande saker. Han skickade även ett porrklipp som öppnade sig automatiskt :eek: Blockade så fort jag kunde, men det var obehagligt på många plan. Vetskapen att han var polis (typ, kan han hitta mig via jobbdatorn), klippet han skickade och språket han använder till en tjej han försökt ragga upp (känslan blev att han hade kunnat våldta mig om han varit där irl). Detta plus vetskapen att han är polis var extremt obehagligt (man vill ju gärna tro att poliser är reko killar som skyddar de svaga).

ja, men om du inte vill camma så måste du vara tjock och ful, smart sätt att döda en konversation. Tänkte han att du på fjortisvis skulle reagera med "nää ingen får tycka jag är ful, jag skall visa honom"? :p

delvis kl
Har också stött på liknande. En som gjorde så var polis, han hade några jobb-bilder i sitt album.
Han ville prata sex när vi chattat 3 min, och när jag inte ville det blev han jätteotrevlig. Minns inte vad han sade, men det var sexistiska och förnedrande saker. Han skickade även ett porrklipp som öppnade sig automatiskt :eek: Blockade så fort jag kunde, men det var obehagligt på många plan. Vetskapen att han var polis (typ, kan han hitta mig via jobbdatorn), klippet han skickade och språket han använder till en tjej han försökt ragga upp (känslan blev att han hade kunnat våldta mig om han varit där irl). Detta plus vetskapen att han är polis var extremt obehagligt (man vill ju gärna tro att poliser är reko killar som skyddar de svaga).

Fast det var nog hans våta dröm att vara polis ;)

...och alla poliser är inte bra människor , jag känner en ( fd) polis som var med i den sk basebolligan :meh: ...en idiot helt enkelt

Jamen förmodligen! "Åh nej, buhu, en okänd kille på internet tror att jag är tjock och ful - jag MÅSTE överbevisa honom!!"
Och ja, jag garvade också åt slutrepliken :D En sån klassiker liksom!

delvis kl
Han ville prata sex när vi chattat 3 min, och när jag inte ville det blev han jätteotrevlig. Minns inte vad han sade, men det var sexistiska och förnedrande saker. Han skickade även ett porrklipp som öppnade sig automatiskt :eek: Blockade så fort jag kunde, men det var obehagligt på många plan. Vetskapen att han var polis (typ, kan han hitta mig via jobbdatorn), klippet han skickade och språket han använder till en tjej han försökt ragga upp (känslan blev att han hade kunnat våldta mig om han varit där irl). Detta plus vetskapen att han är polis var extremt obehagligt (man vill ju gärna tro att poliser är reko killar som skyddar de svaga)
Otroligt obehagligt!

Hej å hå-vad man missar för att man jobbar för mycket....svar på dejtsidorna verkar inte vara det lättaste nä...:(
Flirtar/mailar med såna som verkar vara vad jag söker- fast det kanske är hon jag gallrade bort som är min soulmate.. vem vet ju:o
har nog skrivit till några hundra på det 1,5 år jag varit med.... 2 har svarat
några få har tittat in på mina sidor... å ändå skriver de flesta att dom inte svarar såna utan bilder??
men som sagt- varför försöker aldrig ni kvinnor att ta kontakt?? :D
Tänker minsann gå på julskylting i stora staden jönköping på söndag för första gången på 20 år-med eller utan dejt :D

/s

Jag brukar svara de flesta män som mejlar, de som skriver om sex får oftast ett kort och koncist svar: "Nej!"

Iofs letar jag mer efter vänner, än efter "den stora kärleken" och den meningen verkar de flesta ha läst igenom :D Jag brukar också ta kontakt, mest med dem som har rolig/kluriga/intressanta nicks :) Det är alltid kul att höra varför de har valt sitt nick! :D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka