Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Fast, i min värld finns inte rätt och fel, vi har våra egna strategier och vi kan bara vara oss själva för att underlätta ett långvarigt förhållande. Kör du på vad som passar dig, passar det inte honom så passar ni kanske inte ihop i längden iaf :)

Wohoo, spännande!
Kn du inte lämna förslag på ny aktivitet bara? Eller var det du som förselog gårdagens dejt och vill se om han föreslår något?

Hur går man vidare med det här utan att verka för på? Har verkligen inte en aning om vad han tycker om mig och då brukar jag ändå vara ganska bra på att läsa av folkO_o

Låt honom visa vad han vill och tycker :)
Min känsla är att folk som är försiktiga och laid back blir ännu mer så om man själv går in och styr upp. Han kanske bara behöver lite tid och utrymme att agera.

Fast, i min värld finns inte rätt och fel, vi har våra egna strategier och vi kan bara vara oss själva för att underlätta ett långvarigt förhållande. Kör du på vad som passar dig, passar det inte honom så passar ni kanske inte ihop i längden iaf :)

Känns som jag kunde vara mig själv under träffen och var väldigt avslappnad, något som jag inte brukar vara med personer jag inte känner så bra.
Tänker inte spela någon roll utan jag är den jag är...och vill ha någon som vill ha mig för det :) Samma om den jag träffar. Vill att han ska känna sig bekväm med att vara sig själv.
Men det är klart, man vill ju gärna ha någon form av bekräftelse på om personen gillar en eller inte. Men det är bara att avvakta och se hur det utvecklar sig.

Funderar på det. Han frågade om att ses igår så nu känns det som min tur.

Vad tycker ni. Ska jag föreslå en träff hemma hos honom ( vi var hemma hos mig igår) med en flaska vin och en film?
Känns som om vi skulle behöva lite vin i kroppen hos oss båda för att våga bli lite mer fysiska eller vad man ska säga:) Nu vågar han bara krama mig hejdå osv.
Tror det skulle föra oss närmare varandra.

Eller något aktivt/fysiskt utomhus?

lite mer precist?

sade han: vi hörs
eller ring mig
eller jag ringer dig
eller vi får hitta på något snart igen

osv

om det lämnades helt osagt vem som skulle göra vad så skulle jag vänta in honom. speciellt om han är försiktig och du vill veta om han är intresserad eller inte.

Det lämnades helt öppet och det sas ingenting förutom att vi skulle höras av. Lät genuint dock.
Skickade ett sms sen och tackade för kvällen och fick ett tillbaka..

Iofs så lämnade vi första dejten på samma sätt, så jag tror inte det säger så mkt om hur intresserad han är.

Eller hur, tror jag gör så. Väntar lite på honom och ser vad han gör/säger.

Alltså vi umgick i drygt 10 timmar men ändå fick jag inget hum om han var intresserad eller inte. Men jag tar det som ett tecken att han måste ha gillat något med mig:D

Det lämnades helt öppet och det sas ingenting förutom att vi skulle höras av. Lät genuint dock.
Skickade ett sms sen och tackade för kvällen och fick ett tillbaka..

Iofs så lämnade vi första dejten på samma sätt, så jag tror inte det säger så mkt om hur intresserad han är.

Eller hur, tror jag gör så. Väntar lite på honom och ser vad han gör/säger.

Alltså vi umgick i drygt 10 timmar men ändå fick jag inget hum om han var intresserad eller inte. Men jag tar det som ett tecken att han måste ha gillat något med mig:D

Äh, jag hade hört av mig angående den där vinflaskan. Du är ju sugen på att höra av dig, så varför inte?

Var det dessutom han som föreslog förra dejten kan du väl gott ta lite initiativ nu, tänker jag. Vad finns det att förlora? :)

lite mer precist?

eller ring mig
eller jag ringer dig

osv

om det lämnades helt osagt vem som skulle göra vad så skulle jag vänta in honom. speciellt om han är försiktig och du vill veta om han är intresserad eller inte.

Lite risk för överanalysering?? ;)

nej jag syftade inte till att överanalysera en situation, mera till att man ibland missar att någon faktiskt tar initiativ eller överlämnar det.

t ex om någon i förbifarten skulle säga "vi hörs på lördag" så skulle jag personligen uppfatta det som att det av någon anledning eller annan passar den personen bäst att höras först då och därför överlämna till dem att ta initiativet att höra av sig på lördag. annars hittar jag på något annat.

samtidigt som jag vet att "vi hörs på lördag" för många uppfattas som ett rätt öppet avslut. det var det jag var ute efter med mina frågor till TS.

Dina argument verkar färgade av att du ser det som ultimata lyckan att ha en partner.
Jag ser det inte som det ultimata för alla.
Personer som anklagar andra för att vara bittra utan goda belägg för det bör se över sin framtoning. Att någon framför en annan åsikt om något betyder inte att den är bitter. Det är sandlådenivå att slänga sådana argument på andra, anser jag. Man eller kvinna.
Den som inte kan hålla en god samtalsnivå är den som bör skärpa sig, i synnerhet om den vill ha en partner. Det är vidrigt med alla idioter som försöker ställa sig in och om de inte får gehör så kallar den de just flirtade med för otrevliga saker. Falskt och otrevligt!
Det är även vidrigt med folk som använder sådan stil som härskarteknik, om de inte får medhåll så slänger de ur sig att det är fel på den de talar med så att de skall känna sig osäkra och backa. Varför skall någon på ett forum få tilltala okända kvinnor med oförskämda adjektiv som saknar belägg? Är alla som inte gillar deras stil bittra? Kanske rent av oknullade?

Jag ser det snarare som en allmänmänsklig rättighet att inte bli tilltalad på det sättet, oavsett kön.

Jag är självvald singel, om det på något sätt har med ditt tankesätt att göra.

lite mer precist?

eller ring mig
eller jag ringer dig

osv

Och jag bad min dejt messa mig... Vilket tog honom en halvtimme :) Intressant att se hur det utvecklas.

Jag ser det snarare som en allmänmänsklig rättighet att inte bli tilltalad på det sättet, oavsett kön.

Jag är självvald singel, om det på något sätt har med ditt tankesätt att göra.

Jag tror faktiskt vi är överens. ;)
Nej, singel eller ej spelar eg, ingen roll, det var därför jag gjorde det långa inlägget för att tydliggöra vad jag menade. Ingen har rätt att vara otrevlig och det var det som någon i tråden var eftersom den antydde att någon var bitter. Äh, jag släpper detta nu, du kan väl läsa igen vad jag skrev om du fortfarande undrar vad jag menade. Jag tror det framgår ganska tydligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka