Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag vet inte riktigt vad jag räknas som, men nån klok bukare kanske kan hjälpa mig reda ut? :)

Jag har en kille 25 mil bort som jag messar/pratar med en hel del, vi har känt varandra lite mer än två år. När vi träffas beter vi oss som vi vore ett par, och mellan träffarna brukar vi hålla en rätt flirtig ton och bekräfta varandra en del.

Men vi dejtar inte och vi har inget förhållande, men att säga att vi är bara vänner stämmer inte heller. Men jag ser mig inte som singel helt ändå och jag träffar inte andra. Tror inte att han gör det heller.

Kommer dock flytta till hans trakter i början av nästa år och hoppas då att vi kan börja dejta "på riktigt".

Men vad är vi nu?

På FB språk-"det är komplicerat" ;)

Det är inte vad du har på dig som är grejen - utan den är att en del män är arslen. Och har du oturen att råka på ett sånt arsel som du beskriver, då spelar dina kläder ingen roll. Han beter sig som ett arsel ändå. Det säger alltså ingenting om dig - men allt om honom.

Fundera inte så mycket. Ta på dig de kläder du vill. Arslen är arslen även om du bär burka.

Jag vet att du har rätt egentligen. Men jag har blivit utsatt för detta så himla många ggr, och beviserligen så blir ju inte alla andra tjejer det. Jag vet att det är en "farlig" tanke, men något jag gör måste ju locka till sig dessa män? Jag har blivit sexuellt uttnyttjad många ggr sen jag var 5-6 år gammal och jag är trött på att vara på min vakt helatiden. Även killar man känner och i vanliga fall litar på kan bli ruskigt obehagliga med alkohol i kroppen.

Jag vill inte mer nu! Jag vill bara ha bra vänner runt mig, och utöver det vill jag ha 1 meter som MINST där ingen inkräktar. Jag vill inte att de tittar på mig ens. Det känns som att det är mitt fel att de agerar som de gör.

Du menar att det är kvinnorna som har lyckats i livet, eftersom de inte är singlar? Och att singelmännen misslyckats?

Det tycker jag är fördomsfullt sagt, inte bara mot dessa män, utan mot alla som är singlar, frivilligt eller ofrivilligt.

Nej, inte alls, jag menade att de som använder sig av argumenten att kvinnor är elaka etc är de som är singlar medan flera av kvinnorna de fäller replikerna till inte är det. Med andra ord så kanske det inte är personerna de kritiserar som är så hemska, det kanske är de själva som borde jobba på sin framtoning och självkritik.

Svar till Hestmannen:
Detta är ju inte ett dejtingforum, så givetvis är det en massa icke-singlar i tråden.. Det är ju skoj att delta i forumskvallret och se hur det går för dejtarna även om man inte själv dejtar. ;)

Svar till Hestmannen:
Detta är ju inte ett dejtingforum, så givetvis är det en massa icke-singlar i tråden.. Det är ju skoj att delta i forumskvallret och se hur det går för dejtarna även om man inte själv dejtar. ;)

Som jag skrev så är jag bara nyfiken, det var ingen kritik mot någon. :)

Hmmm, intressant utveckling. De senaste 4 besöken på min profil har varit 50år, 66år, 65år och 74år. :)

kl

Själv blev jag just matchmakead (stava?!) av en annan, för mig okänd, användare på Qruiser som hade hittat någon hon tyckte skulle passa med mig O_o
Trevligt dock, hon hade ganska rätt... förutom att vederbörande bor i Skåne :(
(vilket bara är dumt pga avståndet, jag vet då mitt x bor där...)

kl

Jag gör väl ett jättesnabbt inhopp i den här tråden och hoppas att någon som är lite mindre livrädd än jag har något vettigt att komma med. Alternativt bara vill pistolhota mig till att våga göra något.

Scenario i korthet: Är intresserad av snubbe som jag varit bekant med i något år, tog upp kontakt i somras igen på hans ivriga initiativ efter en stunds "rann ut i sanden"-tystnad. Har, också på hans initiativ, träffats ett par gånger de senaste veckorna (bor 3 timmar bort, därav frekvensen), pratar rätt flitigt på diverse sociala medier där han kommenterar/gillar det mesta jag skriver, inklusive de profilbilder jag bytt, ger komplimanger. Han har skrivit saker som jag tolkar som flirtiga, men jag vet inte, och jag har verkligen försökt göra detsamma tillbaka, men igen: Jag har ingen aning om huruvida budskapet går fram och han bara ignorerar det eftersom han inte är intresserad, eller om han bara inte ser det utan uppfattar mig som vänlig. Vi kommer absolut bra överens och delar intressen och synsätt på saker och ting, men det är väl också lite därför jag inte kan avgöra om han ser mig som en vän eller faktiskt också har något intresse tillbaka.

Jag tycker riktigt bra om honom, men jag vet inte hur framfusig jag vågar vara eftersom vi oavsett utgång av detta oundvikligen lär springa på varandra/ha kontakt i framtiden. Kommer även i yrkesväg ha att göra med vänner och bekanta till honom som gärna får ha ett fortsatt gott intryck av mig, och inte den där desperata tjejen som inte fattar signaler.

Vad göööör jag? Hur lär man sig tolka någons respons (jag är som ett svårt aspergersfall när det kommer till sådant här, jag KAN INTE se när någon är intresserad och vågar således inte ta initiativ)? Finns det alls något snyggt sätt att få klarhet på/markera tydligt intresse utan att riskera att hamna i mitt livs mest pinsamma situation? Ska man vara 15 och pinsam och gilla hans fler månader gamla profilbild på FB eller?
smirk.gif

Senast ändrad:

Nej som sagt, jag VET, men min magkänsla säger en annan sak. Känslor och tankar går inte alltid ihop :cautious:

Jag skulle vilja klä mig som jag brukade, men jag vet i tusan om jag vågar.

Jag vill ju egentligen ha de här skorna: http://www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Stovlar/Stovel/p/280889

Jag älskar designen på dem, och jag har provat dem, de är fantastiskt lätta och sköna att gå i! Jag har annars haft problem med klackskor efter att jag vrickade mig för 2 månader sen.

Till denna skulle jag vilja ha någon fin klänning.

Men detta ihop blir ju ganska vågade kläder, och skorna är ju, i brist på bättre ord, ganska slampiga. Jag vill, men jag vågar inte. Vad hemskt det är att män kan få en att känna såhär bara för att de inte kan ta ett nej.

Kimmis. Jag hade på mig foträta skor, byxor och lös skjorta och var helt osminkad när kursledaren/psykologen gick över gränsen. Det handlar inte om kläderna eller utseendet.

Kläderna är oviktiga.
Att du gång på gång råkar ut för idioter beror om något på att det är ett beteende du känner igen och har lätt att tolka och känna igen dig i. Det innebär inte att du medvetet väljer idioter utan att det är något tryggt bekant med situationen.

Det är svårt att bryta invanda mönster.

Och det är inget fel på dig!! Du har haft extrem otur "bara".

Nej, inte alls, jag menade att de som använder sig av argumenten att kvinnor är elaka etc är de som är singlar medan flera av kvinnorna de fäller replikerna till inte är det. Med andra ord så kanske det inte är personerna de kritiserar som är så hemska, det kanske är de själva som borde jobba på sin framtoning och självkritik.

Nej, de personerna som får kritiken är inte så hemska, de har ju lyckats få till ett förhållande!

Om de skulle kritisera en singelkvinna, med samma argument, innebär det att de har rätt då? Dvs att hon bör jobba på sin framtoning och självkritik för att få tag i en karl och leva lyckligt med honom?

Till de stövlarna skulle jag välja en ganska neutral outfit! Med tanke på vad jag själv har i garderoben skulle jag välja en enkel (svart) klänning, kanske spetstajts (för att framhäva benen och låta stövlarna "göra jobbet"). Lite diskreta silversmycken kompletterar det hela.

Supersnygga stövlar!:love:

Att du gång på gång råkar ut för idioter beror om något på att det är ett beteende du känner igen och har lätt att tolka och känna igen dig i. Det innebär inte att du medvetet väljer idioter utan att det är något tryggt bekant med situationen.

Spot on:bow:! Läs det där, kimmis87.

Skulle även vilja lägga till att du (kimmis alltså) nog bör byta kretsar. Det du beskriver ska inte behöva hända bland normalhyggliga killar.

Oftast är det främmande killar som jag "råkar ut" för som gör dessa saker, tack o lov.

På julfesten vet jag att det inte kan hända något allvarligare, jag är ensam tjej och grabbarna är beskyddande av naturen. Jag är mer rädd för att jag ska överreagera på något iomed min historia.

Jag kanske skulle köpa stövlarna iaf, och hitta nån fin klänning till. Frågan är vad... Jag har en jag gillar, svart med vitt tryck av blommor på sidan. Enkel i modellen, ganska safe egentligen... Men funkar svart på svart?

Jag vet inte om jag kommer behöva strumpbyxor, stövlarna går en bit över knät och klänningen slutar kanske 10 cm ifrån :D

lil-sis: Jag vet ju att du har rätt, jag ser de killarna som inte tar ett nej. Jag kan se att de inte kommer ta ett nej när de är 10 meter ifrån mig. Helt sjuk korrekt magkänsla har jag numera. Var på en fest för något år sedan, ser en kille på avstånd, hela kroppen skriker SPRING! Men iomed att det är 25 pers i lägenheten så bestämmer jag mig för att undersöka hur rätt min magkänsla egentligen var... Jag fick senare reda på att han hade besöksförbud både mot hans ex och deras gemensamma barn... Och vi höll på att hamna i slagsmål för att han sa några inte så välvalda ord till min polare.

Jag tar faktiskt numera nästan illa upp om dessa killar ens tittar på mig, kommer de fram så blir jag rent av fientlig, men inget av detta ser ju dessa killar, eller ser de så bryr de sig inte om det iaf.

KL

Varit på dejt idag! Trevligt! :) Tiden bara flög iväg och helt plötsligt hade det gått tre timmar!!!

Min andra "nätdejt" hittills, och betydligt trevligare än den första :D

KL

Var på en andra dejt med en kille jag träffat via HP igår:)

På första dejten tog vi en promenad och en fika. Allt gick bra och jag kunde inte sluta le haha:D Såg på honom också att han var intresserad och ganska snabbt bestämde vi en andra träff.

Det är nu jag blir lite osäker på om han är intresserad, bara försöker vara trevlig eller vad han nu kan känna?
Får intrycket att han är ganska försiktig när det kommer till tjejer, dejtar inte så ofta och är mer laidback till sättet. Uppe på det så är han väldigt svår att läsa av, något jag lite retsamt tog upp och han erkände att han har hört det tidigare.

Hur går man vidare med det här utan att verka för på? Har verkligen inte en aning om vad han tycker om mig och då brukar jag ändå vara ganska bra på att läsa av folkO_o

Nej, de personerna som får kritiken är inte så hemska, de har ju lyckats få till ett förhållande!

Om de skulle kritisera en singelkvinna, med samma argument, innebär det att de har rätt då? Dvs att hon bör jobba på sin framtoning och självkritik för att få tag i en karl och leva lyckligt med honom?

Dina argument verkar färgade av att du ser det som ultimata lyckan att ha en partner.
Jag ser det inte som det ultimata för alla.
Personer som anklagar andra för att vara bittra utan goda belägg för det bör se över sin framtoning. Att någon framför en annan åsikt om något betyder inte att den är bitter. Det är sandlådenivå att slänga sådana argument på andra, anser jag. Man eller kvinna.
Den som inte kan hålla en god samtalsnivå är den som bör skärpa sig, i synnerhet om den vill ha en partner. Det är vidrigt med alla idioter som försöker ställa sig in och om de inte får gehör så kallar den de just flirtade med för otrevliga saker. Falskt och otrevligt!
Det är även vidrigt med folk som använder sådan stil som härskarteknik, om de inte får medhåll så slänger de ur sig att det är fel på den de talar med så att de skall känna sig osäkra och backa. Varför skall någon på ett forum få tilltala okända kvinnor med oförskämda adjektiv som saknar belägg? Är alla som inte gillar deras stil bittra? Kanske rent av oknullade?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka