A
Anders
För rödalger finns det nog en viss ambivalens var de skall placeras tror jag.Brunalger och rödalger måste väl räknas som växter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För rödalger finns det nog en viss ambivalens var de skall placeras tror jag.Brunalger och rödalger måste väl räknas som växter?
Ibland är det skönt att utvecklingen går framåt.en ännu bättre: hurra (som också använts som stridsrop) skulle komma från ett gammalt nordiskt "Huer Av" - Av med huvuden! Det är så bra att det kollar jag inte
Jag kunde inte skala räkor förrän förra året
Är uppvuxen med en mamma som var allergisk mot skaldjur
Vi kan vara ganska säkra på att de inte hör hemma hos protisterna, eller hur?För rödalger finns det nog en viss ambivalens var de skall placeras tror jag.
Ekorr’n satt i granen,
skulle skala kottar,
fick han höra barnen,
då fick han så bråttom.
Hoppa han på tallegren,
stötte han sitt lilla ben
och den långa ludna svansen.
= Tallegran
Det var väl det som var poängen som jag förstod det ursprungliga inlägget, tall och gran liksom vad är skillnaden?Nä.....vaddå? Tallegren är ju en gren. Vad en tallegran är vet väl ingen?
Vilka bilder i huvudet jag får av räkor med ansiktenJag vet! Hysteriskt roligt!
På det forumet kan man hitta riktiga pärlor i dumhet det finns ju bloggar och böcker som samlat de värsta till och med! Den här är en annan favorit
En gran är en gran. En tall är en tall.Det var väl det som var poängen som jag förstod det ursprungliga inlägget, tall och gran liksom vad är skillnaden?
Jo det hör till allmänbildningenNä.....vaddå? Tallegren är ju en gren. Vad en tallegran är vet väl ingen?
Och en tallegran är både ochEn gran är en gran. En tall är en tall.
Men hur skiljer man då gran och tall från björk?I Norrland har vi tre träd , tall gran och björk! Gran korta barr, tall långa barr. Lätt , eller?
Och en tallegran är både och
Barr och blad . Bjerka tappa ju löva varje årMen hur skiljer man då gran och tall från björk?
Såklart inte och det var poängen med det ursprungliga inlägget som jag förstod det, säger man tallegran vet man inte ens skillnaden mellan tall och gran!Nä det ska vara tallegren, en gren av en tall, inte tallegran. Tallegran finns inte.
Bra "kom-i-håg"-regelBarr och blad . Bjerka tappa ju löva varje år
Nu är jag inte biolog, men finns det inte makroalger som inte borde kunna räknas bland protisterna? Dit hör väl bara encelliga organismer? Brunalger och rödalger måste väl räknas som växter?