Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har gjort det men de svarar inte :meh:

La ut den för 300. Antar att antingen blir någon glad eller så får jag den inte såld.
Är jag osäker på värde brukar jag lägga upp saken på Tradera med ett utgångspris jag kan tänka mig. Är artikeln värd pengar kommer folk att buda, annars inte. Så tänker jag. Men 300:- är väl helt rimligt ändå för någonting du inte använder.
 
Är jag osäker på värde brukar jag lägga upp saken på Tradera med ett utgångspris jag kan tänka mig. Är artikeln värd pengar kommer folk att buda, annars inte. Så tänker jag. Men 300:- är väl helt rimligt ändå för någonting du inte använder.
Jag vill inte lägga den på Tradera till en början pga frakten. Har liksom ingenting att skicka den i. Och dessutom ska man ha tur att någon tittar in och letar efter precis det just då. Så är det väl alltid med annonser, men just auktioner som är uppe en så begränsad tid kräver lite tur också.

Känns ju bara dumt att kränga den billigt om jag kunde fått mer, så tänker jag. Hade pengarna varit oviktiga hade jag inte sålt alls, utan skänkt till secondhand.
 
Jag vill inte lägga den på Tradera till en början pga frakten. Har liksom ingenting att skicka den i. Och dessutom ska man ha tur att någon tittar in och letar efter precis det just då. Så är det väl alltid med annonser, men just auktioner som är uppe en så begränsad tid kräver lite tur också.

Känns ju bara dumt att kränga den billigt om jag kunde fått mer, så tänker jag. Hade pengarna varit oviktiga hade jag inte sålt alls, utan skänkt till secondhand.
Ligger den på tradera kommer du troligtvis få ett rimligt pris för vad den är värd. Det är sällan grejer folk vill ha faktiskt går för underpris, alla har järnkoll nu för tiden på värdefulla saker sedan loppis typ blev trendigt. Tiderna för att fynda fint rörstrand och liknande för en spottstyver är i princip förbi. Tradera är ju dessutom en auktionssida så det är inte som att någon kan gå in och bara köpa den.
 
Ligger den på tradera kommer du troligtvis få ett rimligt pris för vad den är värd. Det är sällan grejer folk vill ha faktiskt går för underpris, alla har järnkoll nu för tiden på värdefulla saker sedan loppis typ blev trendigt. Tiderna för att fynda fint rörstrand och liknande för en spottstyver är i princip förbi. Tradera är ju dessutom en auktionssida så det är inte som att någon kan gå in och bara köpa den.
Jag vet hur Tradera funkar ;)
Men det hindrar inte att jag just nu inte kan/vill använda det pga frakt. Jag kan inte gärna skicka den i en pappåse liksom.
 
Jag hade en som ville köpa från en annons på marketplace med några croptops, en bustier och ett par BHar. Det kändes suspekt redan från första meddelandet och mycket riktigt kom ”har du trosor också?” efter bara ett par meddelanden till så det blev block. Jag har inget emot att folk säljer och köper använda underkläder, men det gör man på sidor som är ämnade åt det och inte random annons på marketplace.

För övrigt så har jag fått iväg lite småsmycken, men har fortfarande alldeles för mycket kvar och jag är för snål för att slänga det plus att det känns onödigt att slänga hela saker. Jag ska försöka lägga ut det i ett paket igen
 
Gillar flödet som är när man rensar på ställe 1 och skapar utrymme där, sen går till ställe 2 där man hittar grejer som passar bättre på ställe 1 och nu får plats där, så det blir mer utrymme på plats 2 osv.

Idag rensar jag i en hästgarderob i boden där jag mest ställt undan saker i.
Eftersom jag börjat få utrymme i sadelkammaren ska alla hästgrejer flyttas dit :) förutom allt skräp som faktiskt ska slängas :banana:
 
Screenshot_20240808_095811_Sparbanken.jpg


Det närmar sig!
Lagt ut barnkläder på vinted och sorterat ut en påse kläder som ska till textilinlämning.

Vill rensa mer men snart är semestern slut :(
 
Hur sjutton bär ni er åt för att få saker sålda på Vinted?

Jag vet inte om jag gör något speciellt... Har inga flådiga bilder eller mycket text men brukar ta många bilder, ca 10 st.
Och att lägga ut ofta än massor i ett svep verkar gynna visningsalgoritmen.

Men ibland blir jag inte klok på vad som fungerar att sälja, vissa saker som jag tror ska vara lättsålda blir osålda, och saker jag tror ska vara svårsålda säljs direkt.
 
Men ibland blir jag inte klok på vad som fungerar att sälja, vissa saker som jag tror ska vara lättsålda blir osålda, och saker jag tror ska vara svårsålda säljs direkt.
Lade ut en top på chansning igår, eftersom det fanns tråddrag trodde jag att den skulle vara ointressant och riskera bli osåld, men den blev såld inatt efter snabba 30 favoritmarkeringar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp