Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag tycker jag gör som ni, mycket bilder och beskrivning i text. Har inga höga priser heller.
Men det är nog otur kanske. Funderar på att plocka ner sånt som legat uppe länge och testa en annan plattform. Typ Tradera.
Måste säga att jag tycker Tradera blivit mycket bättre på sista tiden. Lättare att lägga upp auktioner.
 
Jag tycker jag gör som ni, mycket bilder och beskrivning i text. Har inga höga priser heller.
Men det är nog otur kanske. Funderar på att plocka ner sånt som legat uppe länge och testa en annan plattform. Typ Tradera.
Måste säga att jag tycker Tradera blivit mycket bättre på sista tiden. Lättare att lägga upp auktioner.
Jag har inte varit på tradera på evigheter så hojta gärna om det är smidigare nu!

Min plan är annars någon loppis i höst med alla urvuxna barnkläder, och sen vara hård och skänka överskottet.
 
Yes fått sålt min defekta åkergräsklippare för 1800,- Någon händig kommer garanterat få igång den men hos mig blev den bara ståendes och tog plats.

De 1800,- är redan förbrukade på delar till min fungerande gräsklippare så den ska fortsätta fungera :D
 
Yes fått sålt min defekta åkergräsklippare för 1800,- Någon händig kommer garanterat få igång den men hos mig blev den bara ståendes och tog plats.

De 1800,- är redan förbrukade på delar till min fungerande gräsklippare så den ska fortsätta fungera :D
Sånt där är ju perfekt.

För några år sedan sålde jag atv-betesputs av äldre modell. Den fungerade som den skulle när jag gjorde annonsen och jag fick köpare direkt.
De åkte 30 mil hit och när de provstartar den så är den stendöd :crazy: vad jag skämdes.
Men mannen älskade att pyssla med motorer och såg det inte ens som ett större problem att den inte startade, hade inte jag prutat själv hade de betalt och åkt.

Jag tycker det är toppen när saker lagas och får chans att fortsätta användas 👌
 
Apropå laga, jag har en superfin jacka där dragkedjan gett upp.

Kollade upp vad det skulle kosta att lämna in för lagning i staden, 8-900 kr. Det är jackan liksom inte värd. .

Finns det någonstans där de lagar dragkedjor billigare?
 
Apropå laga, jag har en superfin jacka där dragkedjan gett upp.

Kollade upp vad det skulle kosta att lämna in för lagning i staden, 8-900 kr. Det är jackan liksom inte värd. .

Finns det någonstans där de lagar dragkedjor billigare?
Det är jättemycket jobb med att laga en dragkedja, tar lätt 1-2 timmar om man har otur. Plus att dragkedjorna dragit iväg i pris, jag tar 250-300 kr (svart) OM jag ens ids ta åt mig jobbet, bara ny dragkedja kostar mellan 90-140 kr typ. Går att "fullaga" genom att bara klippa bort tänderna på den gamla och sy dit den nya bakom den gamla, det funkar men blir inte snyggt.
 
Det är jättemycket jobb med att laga en dragkedja, tar lätt 1-2 timmar om man har otur. Plus att dragkedjorna dragit iväg i pris, jag tar 250-300 kr (svart) OM jag ens ids ta åt mig jobbet, bara ny dragkedja kostar mellan 90-140 kr typ. Går att "fullaga" genom att bara klippa bort tänderna på den gamla och sy dit den nya bakom den gamla, det funkar men blir inte snyggt.
Hrm, jag får kolla om det skulle kunna fungera att ful-laga som du beskriver. Hade inte tänkt sälja jackan utan behålla så det är inte hela världen om det inte blir perfekt.
 
Hrm, jag får kolla om det skulle kunna fungera att ful-laga som du beskriver. Hade inte tänkt sälja jackan utan behålla så det är inte hela världen om det inte blir perfekt.
Vad är felet på dragkedjan? Ibland, om den inte stängs ordentligt eller delar sig tex, så är det själva löparen som är felet. Ofta räcker det med att trycka till den lite med en tång så att den blir tightare. :)
 
Jag har inte varit på tradera på evigheter så hojta gärna om det är smidigare nu!

Min plan är annars någon loppis i höst med alla urvuxna barnkläder, och sen vara hård och skänka överskottet.
Kolla om ni har bytardagar i närheten. Du lämnar in dina barnkläder och kan byta mot sånt du behöver i rätt storlek.
 
Vad är felet på dragkedjan? Ibland, om den inte stängs ordentligt eller delar sig tex, så är det själva löparen som är felet. Ofta räcker det med att trycka till den lite med en tång så att den blir tightare. :)
Tyvärr är det inte löparen. Dragkedjan har lossnat från sitt dragkedjstyg så det är supersvårt att sätta ihop och sen är även "kugghjulen" där helt slut :cautious::meh:
 
2 speglar har lämnat min källare, ingen av dom var mina men skönt att bli av med dom 😅 den ena var stor, 150x80 cm, så lite otymplig att ha ståendes.
Mamma har loppis tält uppsatt på gården också, vi lät det stå kvar sen förra helgen, igår såldes 13 av mina böcker :) inga pengar att tala om, då jag satt 1 kr st för dom (inbundna), men vill slippa släpa hem dom 🙈
 
Min Sellpy försäljning har visst gått till ända.
På 18 varor har 3(!) blivit sålda. Och 15 har blivit skänkta vidare.
Jag har totalt tjänat hela 50 kr på det hela. :rofl:
Synd jag inte hittade Vinted innan jag skickade in till dom. Är säker på att jag tjänat ihop bra mycket mer än 50 kr och snabbare än så om jag lagt upp själv.
 
Idag har jag gått igenom strumpbyxor. 5par har blivit utsorterade pga hål eller passar inte.
Igår var jag i byrån och roddade tshirtar och linnen och dagen innan dess i garderoben.

Nu behöver jag en dag för att ta bilder och lägga upp för försäljning bara så jag kan bli av med det helt det som kan säljas sen också. :angel:
 
Var i väg till affären nyss. Pantade, handlade, kastade lite skräp och postade ett paket målarböcker. 40 kr in för målarböckerna. Ska bli skönt att bli av med allt och få ordning i förrådet.

Tänkte ställa en låda i förrådet sedan med sådant som jag måste till stora återvinningen med (en kaffekokare och en lampa än så länge) och sedan även lådor med det som ska säljas men ännu inte blivit sålt/bortskänkt. Istället för att det ska stå här. Men det får lite mer tid ute på annons ännu. Vissa saker har jag inte lagt ut på annons ens ännu. Så det får jag göra. Sedan bära ut mina sorterade lådor i förrådet och stapla och ordna, slänga mer i återvinningen, kartonger, pappkassar och så.
 
Lagt ut 17 kit för bh sömnad i en grupp på fb, 2 sålda (inväntar betalning).
Ska lägga ut lite gamla burda tidningar (tidningar med sy-mönster) på mammas loppis sen.
Jag hade velat ha mönster! Du råkar inte bo i närheten av västra Blekinge?🥹
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 260
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp