Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Laddat upp ett schabrak på Vinted och ett par westerntyglar. Fick detta på tyglarna 🤣
Screenshot_2024-08-11-13-47-42-027_fr.vinted.jpg
 
Gjort mig av med lite gamla kastruller och dåliga knivar som inte användes. Det känns också som att jag behöver rensa i kökslådan med redskap (slevar, vispar osv) då den är överfull men jag har provat förr och allt som är där används faktiskt och har ett syfte, även om det är ett tag mellan gångerna på vissa grejer, det stör mig.
 
På tal om knivar! hur förvarar ni era köksknivar? Jag har mina i en låda och det känns ju inte bra för deras knivblad. Hur har ni? Bor ju i hyreslägenhet och kan ju inte hänga upp knivlist hur som helst, men vad mer finns det?
 
På tal om knivar! hur förvarar ni era köksknivar? Jag har mina i en låda och det känns ju inte bra för deras knivblad. Hur har ni? Bor ju i hyreslägenhet och kan ju inte hänga upp knivlist hur som helst, men vad mer finns det?

Vi har köpt insatser till en kökslåda, tror att de är från Ikea.
 

Bifogade filer

  • 172346512421133041919306748573.jpg
    172346512421133041919306748573.jpg
    164,9 KB · Visningar: 17
På tal om knivar! hur förvarar ni era köksknivar? Jag har mina i en låda och det känns ju inte bra för deras knivblad. Hur har ni? Bor ju i hyreslägenhet och kan ju inte hänga upp knivlist hur som helst, men vad mer finns det?

Jag har en sådan häringa från Ikea. Vet inte om den finns kvar att köpa. Köpt för några år sedan.
Enda som fick plats i mina smala lådor.
1000011287.jpg
 
Vi har köpt insatser till en kökslåda, tror att de är från Ikea.
Den känns smart, men är de inte lite små för stora köksknivar? Hur många får plats?
Måste verkligen gå igenom knivarna och göra något åt dem så den inte förstörs. :o
 
Den känns smart, men är de inte lite små för stora köksknivar? Hur många får plats?
Måste verkligen gå igenom knivarna och göra något åt dem så den inte förstörs. :o

Jo, vi har 2st. Vi får plats med 3-4st större knivar (beroende på hur handtaget är utformat) per st. Vi har ca 4-5st större och 4st små, alla får plats.

Vi har ett äldre kök så många insatser får inte plats i lådorna..
Helst hade jag haft ett knivställ, men avstår eftersom vi har katt (vill inte riskera att hon välter det).
 
Jo, vi har 2st. Vi får plats med 3-4st större knivar (beroende på hur handtaget är utformat) per st. Vi har ca 4-5st större och 4st små, alla får plats.

Vi har ett äldre kök så många insatser får inte plats i lådorna..
Helst hade jag haft ett knivställ, men avstår eftersom vi har katt (vill inte riskera att hon välter det).
Det var smart! Trodde inte så många fick plats!
Jag har ett litet kök och har inte direkt plats någonstans än just den lådan för knivar så därför har det blivit så.
Förstår att du itne vill ha knivställ för katten. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 265
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp