Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Det tycker jag att dom gör. Spec. de större knivarna. Värre med mindre men duger för mig.



Det här är min besticklåda. Försökt tidigare lägga lite i ordning men inte lätt med bara ett fack. :angel:

Mina lådor är 21cm i innermått. Inte lätt att hitta något som passar...😅
Visa bifogad fil 151227
Haha, din besticklåda ser ut som min knivlåda :D Jag har pappas urgamla bestick"låda" i min låda, som tur är får den plats i de flesta lådor, och är praktiskt, men facket för stora knivar är inte bra.

454853245_10160612434408877_8193953775635662577_n.jpg
 
För att återgå till tråden, förlåt alla!
Fick precis besök och sålde lite porslin för 50 kr. En slant här och en slant där är ju inte alls fel. Hade gärna sålt lite mer, men hoppas på att det kommer. Det bästa var att det gick till någon som precis flyttat hemifrån också. Jag säljer ingen snyggt, dyrt, speciellt, utan saker som man använder till vardags, som har använts mycket och har mycket kvar att ge, då kan det kännas bra att någon faktiskt ser potentialen i det och ser det som startkit osv. Istället för att slängas osv.
 
Velar på om jag ska försöka sälja vagnen jag har hemma. Har haft den till en shetlandsponny men tror egentligen skacklarna är långa nog för en större häst. Kan ingenting om vagnar, det här är ett hemmabygge som följde med ponnyn. I fint skick, fina däck och vi har satt på svängel. Vad fasen tar man för pris? Kan man sätta ut för 2500:-?
 
Mitt nästa boende börjar ta form och jag kommer få mycket mindre boyta. Vilket också innebär att jag måste minska antalet prylar. Svårt! Särskilt för den som är sjukligt fäst vid sina saker... Framförallt finns det en del möbler som jag kommer bli tvungen att "offra" och det gillar jag inte riktigt. Det är möbler som byggts av eller ärvts från släktingar så det finns mycket affektionsvärde. Får väl börja göra prioriteringslistor...

Överväger att hyra en container i samband med flytten i alla fall. Tillsammans med min syster och eventuellt en granne till. Så sjukt mycket smidigare än att köra till tippen när man inte själv har varken lämpligt släp, bil eller körkort för kombinationen...
 
Lade upp ett par skor som var populära med frågor och massor av favoritmarkeringar och blev sålda på tio minuter.

Lite lätt irriterande när köparen sen annulerar. Och nu är skorna inte alls lika poppis, algoritmerna måste ha hypat dem första gången.

Blev så för några månader sedan också där köparen annulerade pga inte läst annonsen. Och sen tar det TID innan prylen blir sålt igen.
 
Hur gör man gott folk. En person svarade på en annons i fredags om att den köper. Antingen skulle det skickas eller så skulle den se om någon kunde hämta. Helgen gick och jag frågade i går om intresse fortfarande finns. Ja. Jag bad om swish och adress osv till att ordna posten, fick adress och allt men ingen swish. "Tar det i kväll". I kväll kom och jag fick veta "swishar i morgon bitti". Vid lunch frågade jag. Inget svar. Några timmar påminde jag. Svar några timmar senare. "Absolut". Ingen swish. påminde i kväll och fick en stund efter 18 veta att den gör det efter den ätit.

Intresset verkar finnas där, men inte pengarna?

Jag har en annan som är intresserad som jag kan lämna över till i morgon. Hur hade ni gjort?
 
Hur gör man gott folk. En person svarade på en annons i fredags om att den köper. Antingen skulle det skickas eller så skulle den se om någon kunde hämta. Helgen gick och jag frågade i går om intresse fortfarande finns. Ja. Jag bad om swish och adress osv till att ordna posten, fick adress och allt men ingen swish. "Tar det i kväll". I kväll kom och jag fick veta "swishar i morgon bitti". Vid lunch frågade jag. Inget svar. Några timmar påminde jag. Svar några timmar senare. "Absolut". Ingen swish. påminde i kväll och fick en stund efter 18 veta att den gör det efter den ätit.

Intresset verkar finnas där, men inte pengarna?

Jag har en annan som är intresserad som jag kan lämna över till i morgon. Hur hade ni gjort?
Jag hade meddelat att pga ointresse att betala så säljer jag den till nästa person i kön.
 
Pust! Då är jag alltså inte elak som tänker så! Trodde det! Jag orkar bara inte med sådan här röra liksom. Var ärlig från början istället så hade jag kunnat avgöra om jag velat hålla det eller ej, tänker jag. Och jag är inte omöjlig, men sånt här gör mig irriterad.
Jag kör nuförtiden stenhårt på "först till kvarn", har slösat alldeles för mycket tid på folk som velat och krånglat och haft svårt att komma till skott.
 
Jag kör nuförtiden stenhårt på "först till kvarn", har slösat alldeles för mycket tid på folk som velat och krånglat och haft svårt att komma till skott.
Jag förstår det! Jag tänker att i vissa fall kan man ju komma överens om något men just det här att dra ut på det längre och längre med ny framflyttning orkar jag inte med. Raka puckar från början tycker jag ska gälla.
Bestämde med nästa på kö, och ska träffa henne i morgon bitti på jobbet. Snabbt och lätt, som det ska vara. Nu är det ju inte betalt och klart men brukar inte vara problem när det bokas och bestäms så här tänker jag.

jag tänker att likväl som att jag ska vara snabb på att packa, väga och sedan skicka ett paket så ska köparen vara snabb på att swisha. Det är ju ömsesidig respekt.
 
Hur gör man gott folk. En person svarade på en annons i fredags om att den köper. Antingen skulle det skickas eller så skulle den se om någon kunde hämta. Helgen gick och jag frågade i går om intresse fortfarande finns. Ja. Jag bad om swish och adress osv till att ordna posten, fick adress och allt men ingen swish. "Tar det i kväll". I kväll kom och jag fick veta "swishar i morgon bitti". Vid lunch frågade jag. Inget svar. Några timmar påminde jag. Svar några timmar senare. "Absolut". Ingen swish. påminde i kväll och fick en stund efter 18 veta att den gör det efter den ätit.

Intresset verkar finnas där, men inte pengarna?

Jag har en annan som är intresserad som jag kan lämna över till i morgon. Hur hade ni gjort?
Säljer till nästa! Orka trassla
Det är därför jag gillar Vinted. Man klickar på köp och den är det köpt!

Barnkläder är så praktiskt att köpa i bundle!
 
Vilken grupp? Jag är intresserad!
Sytokar köp och sälj med sunt förnuft (men gruppens regler är ju helt rabiata 🙃 så ångrar lite att jag la det där). Har egentligen massor mer att lägga ut, men massa "smått", typ hyska/hake resårer, axelband, ringar och sånt tjafs 😅 har haft en hel malm byrå (alltså tre lådor 🙈) med material, men en låda blir nästan tom om jag blir av med alla kit 🤣
 
Helt rätt @Enya hade person 1 velat ha hade hen kunnat swisha och sen ordna detaljerna, upphämtning/post tänker jag
Tänker så också. Det hade ju varit smidigast! Fick som svar när jag meddelade om näste köpare att hen ville ha det. Jo, men det förstår jag ju, men jag vill ju sälja det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 265
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp