Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Hur sjutton vet jag vad saker är värda?
Har en gammal kökslampa, märke Belid, som jag inte hittar när jag googlar.
Försökt med Google lens också och hittar ingenting..
 
Hur sjutton vet jag vad saker är värda?
Har en gammal kökslampa, märke Belid, som jag inte hittar när jag googlar.
Försökt med Google lens också och hittar ingenting..
Det är verkligen supersvårt ibland.

Vissa saker har jag tänkt fråga något auktionshus om hjälp med.
 
Det är verkligen supersvårt ibland.

Vissa saker har jag tänkt fråga något auktionshus om hjälp med.
Jag och min syster ska tömma min pappas snickeriverkstad för att jag ska bygga en lägenhet där... Vi vet ju inte ens vad det är för saker, så jag funderar på något liknande. Det borde finnas någon lösning där någon kommer och ger ett bud och bara tar med sig saker. Säkert skulle det ge mer pengar att sälja allt för sig, men det kommer ta mig flera år...
 
Blev lite less på mig själv och sorterade bort fler borstar, en penna och flera burkar.
Mer luft i skåpet men borde köra igenom en vända till, noggrannare.

Älskar ju när det är luftigt och inte tetris-fullt, att det ska vara så svårt att ha det så..
Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att göra sig av med saker i allmänhet. Jag sparar på helt orimliga saker! Hudvård jag absolut inte använder, till exempel...
 
Gjorde ett ryck.
Lånat ut en av boxarna i mitt lilla stall/förråd till en kompis. Det har legat utspritt överalt och varit en röra när jag kikat in. Så fort du öppnade dörren typ ramlade det ut och det finns allt från skor, högtalare, fjärrkontroller, verktyg.
Saker min vän inte fick med sig in i lägenheten. Lite irriterande att det är trasiga saker som står där.

Har köpt en presenning och ska lägga över. Nu har jag plats i vinter för mina gräsklippare eller cyklar därinne också

35b7ab88-00a6-48be-981a-8ec1a524f0a3.jpg



Halva boxen blev ledig. Alltid något

Plockat bort ställningen på min gamla vedkap som inte fungerar och lagt undan för att åka med till tippen.
Fått sålt en taklampa. ska lägga ut några lampor till. Är jättenöjd med de lampor jag har hemma nu så varför ska det sparas på andra?
 
Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att göra sig av med saker i allmänhet. Jag sparar på helt orimliga saker! Hudvård jag absolut inte använder, till exempel...

Ja jag vet inte...
För min del tror jag uppväxten spelat roll. Allt skulle sparas, varenda teckning och klädesplagg. Fatta hur mycket grejer det blir, saker som tar upp plats år efter år efter år..

Så jag har fått lära mig hur man rensar i vuxen ålder, och försöker lära mina ungar att rensa så att de slipper göra som jag.
 
Ja jag vet inte...
För min del tror jag uppväxten spelat roll. Allt skulle sparas, varenda teckning och klädesplagg. Fatta hur mycket grejer det blir, saker som tar upp plats år efter år efter år..

Så jag har fått lära mig själv hur man rensar, och försöker lära mina ungar att rensa så att de slipper göra som jag.
Har fått en del småhugg genom åren att det inte är roligt att ge mina barn leksaker och kläder eftersom jag gör mig av med det...

Men jag vägrar behöva bygga förråd bara för att få plats med leksaker barnen inte ens gillar eller kläder de vuxit ur.

Så jag rensar på. Sminkborste för sminkborste, leksak för leksak.
 
Har fått en del småhugg genom åren att det inte är roligt att ge mina barn leksaker och kläder eftersom jag gör mig av med det...

Men jag vägrar behöva bygga förråd bara för att få plats med leksaker barnen inte ens gillar eller kläder de vuxit ur.

Så jag rensar på. Sminkborste för sminkborste, leksak för leksak.
Men så trist med såna hugg! Rensa på med gott samvete säger jag :up:

Jag har redan börjat sälja av sonens kläder, han är tre månader :angel: sånt vi inte gillar och det som inte passar åker ut.
 
Ponnyn behöver en ny flughuva. Men eftersom alla gamla huvor är i fel storlek eller superslitna tänkte jag köpa en ny.

Hittade en ny på Vinted till halva priset och slog till.

Blev sugen på att rensa flughuvslådan, och hittade såklart inte bara en utan två huvor i OK skick o rätt storlek :angel:

Jaja.. accepterar att jag är virrig.
Har åtminstone slängt en riktigt sliten huva och nosskydd och fått till med en hel liten hög huvor och flugpannband som ska ut på annons 😄
 
Inte rensat hos mig idag. Istället hjälpt exet med att köra iväg skräp till tippen. 2 vänder blev det med min bil överfull. Hade rensningssug på morgon när jag kom hem. Så ringde och fråga om vi skulle påbörja hos han eller om jag skulle passa på att göra ett rejs härhemma när jag ändå var ledig. :angel:

Blir förhoppningsvis lite plock imorgon för mig härhemma istället. Hittat lite kläder som jag tänker lägga upp på Vinted. Var längesen jag la upp något där nu. Får se om jag kan få något sålt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp