Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både holländare och belgare så skulle jag tippa på att om nån av de alls funkar så är det de strävhåriga, och det finns väldigt få i Sverige. Särskilt holländaren. De andra kan du nog räkna in under "schäferpäls".
Boxer klarar jag som är lite känslig. Underbar ras!!!
Är nyfiken på varför du inte vill ha spaniel? Är själv nyfiken på dem
Jag tror som du, det som skulle kunna funka är ju laekenois och eventuellt den strävhåriga varianten av holländaren, men svårigheten är väl att det finns så få i Sverige. Svårt att få koll på mentaliteten där kanske och även att kunna träffa hundar.
Det finns laekenois i Sverige. Har du träffat jaktspaniels eller vanliga spaniels?
Bekräftar bara att det är stor skillnad mellan jakt- och vanlig spaniel!
Vad berträffar boxer och dess hälsa har den förbättrats avsevärt de senaste decennierna! Så det borde inte vara avgörande om du ska skaffa boxer eller inte. Min blev nästan 10 år och var en dröm att jobba med! Men det finns olika linjer och man bör välja valp med omsorg. Skicka pm om du vill ha tips på kennlar.
Om du tål boxern så tål du kanske dobermann med? Jag tycker de har ganska lik päls - men jag har kanske fel?
Mycket möjligt. Jag tror att jag tål boxer, det har inte varit några bekymmer att umgås med dem flera dagar i sträck, men då har det varit på träning/läger, men då bodde jag inte i samma rum som dem iof.
Hur är det med fällning på boxer och dobbis?