allergivänlig brukshund

Sv: allergivänlig brukshund

Portugisisk vattenhund kanske kunde vara något?
Otroligt trevlig hund med en härlig energi och arbetsvilja. :)

Sv: allergivänlig brukshund

Briard har jag inte ens tänkt på för jag kan nog inte minnas att jag träffat någon men ska absolut kolla upp rasen mer!

Jag har briard om du har några funderingar! De fäller som sagt inte, pälsvården är inte heller så fruktansvärd som man kan tro när man ser pälsen... Kring ettårsåldern har alla en tovperiod, men sedan så räcker det ofta med nån gång per månad om man har en med bra pälskvalitet.

Jag har bott i samma campingstuga med min hund som med pälsallergiker, det funkade utmärkt. Har allergiska vänner som hälsar på utan problem. Det kan givetvis vara bra att testa först...

Briarden är ju en brukshund och är med på allt du vill göra. Har sett allt från agility, freestyle och rallylydnad till skydd, spår och sök. Ett par med på lydnads-SM varje år brukar det kunna vara också.

Vill du ha tips så hojta gärna till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 059
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 735
Senast: lizan
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 274
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka