Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det känns inte lätt..är så rädd att man inte ska hitta något alls han tål..vad gör man då? Tänk om vissa foder bara fungerar ett tag o sen måste man byta igen..och veta om det är fodret eller nått han lyckats stoppa i sig?Vad jobbigt ni också verkar ha det. Angående gräsätande har jag hört saker från andra hundägare som säger att de äter för att rensa magen, då mycket gräs får dem att kräkas. Andra hundar tycks gilla smaken av gräset. Men ja jag tror att de kan mycket väl kräkas av att ha käkat en del gräs. Min vovve äter extra mycket gräs när han har ont i magen, men han kräks aldrig.
Nej han står inte på eliminationsdiet längre utan äter VoH kyckling. Känns inte som att det blev en riktig eliminationsdiet så som du har beskrivit här. Vi fick att vi skulle prova oss fram till ett foder han tål och ha den hemlagade maten att falla tillbaka på. Så det är det vi gjort, så egentligen har vi ju ingen riktig koll på vad han inte tål. Från början verkade han fungera jättebra på VoH m lax. Under tiden provade vi ju då andra saker, som han inte tålde (torrfoder olika sorter). Tillslut gick inte hans symptom över så han fick kortison igen. Men blev inte bättre och då misstänkte jag att det var maten och bytte till den med kyckling (han åt kyckling under dieten) det är några dagar sen nu och symptomen har redan minskat.
Vi ger honom kycklingvingar/klubbor, men det är inte tillräckligt hårt för tändernas skull va? Han får dem direkt ur frysen. Kanske jag kan prova att ge honom ren eller älg ben då? De hade det från Musch på djuraffären, jag har svårt att få tag på det annars. Men deras skall väl vara "rent" ? Jag köpte ju något godis tidigare som bara skulle innehålla kyckling men det reagerade han på. När jag torkar kyckling i ugn själv reagerar han inte..så det borde ju ha varit något mer i det?
Han borde alltså tåla kalkon och anka också iom att det går bra med kyckling?
Jag kan ingenting så lyssna inte på mig, men vetten vi var hos i sthlm ville att vi skulle ge honom öljäst, och pälsen blev mycket finare av det trots att vi liksom inte märkt innan att han haft problem med den! Vet inte om de kan reagera på den? Han åt den under den hemlagade dieten och han blev ju bra under den trots tillskottet!
Efter att jag skrivit imorse så ringde jag vet. Vovve fick en häftig kväljningsattack som slutade med att han spydde rätt ut. Det har han inte gjort tidigare. Min stackars kille!
Så nu ska vi köra hemlagad diet och ge kortison varje dag. Håll tummarna att han blir bättre nu! Tycker så otroligt synd om honom.
Vi fick också tips att köpa munkorg, så det har vi varit runt halva stan och köpt idag. Han har kort men bred nos tydligen Han är inte så förtjust i den men han ska nog vänja sig. Känns faktiskt tryggt att ha den nu, vet att han kan vara lös och bland mycket folk och man behöver inte oroa sig att man inte ska hinna stoppa någon från att ge honom eller att han hittar något att äta. Blir nog jättebra det!
Nej han står inte på eliminationsdiet längre utan äter VoH kyckling. Känns inte som att det blev en riktig eliminationsdiet så som du har beskrivit här. Vi fick att vi skulle prova oss fram till ett foder han tål och ha den hemlagade maten att falla tillbaka på. Så det är det vi gjort, så egentligen har vi ju ingen riktig koll på vad han inte tål. Från början verkade han fungera jättebra på VoH m lax. Under tiden provade vi ju då andra saker, som han inte tålde (torrfoder olika sorter). Tillslut gick inte hans symptom över så han fick kortison igen. Men blev inte bättre och då misstänkte jag att det var maten och bytte till den med kyckling (han åt kyckling under dieten) det är några dagar sen nu och symptomen har redan minskat.
Vi ger honom kycklingvingar/klubbor, men det är inte tillräckligt hårt för tändernas skull va? Han får dem direkt ur frysen. Kanske jag kan prova att ge honom ren eller älg ben då? De hade det från Musch på djuraffären, jag har svårt att få tag på det annars. Men deras skall väl vara "rent" ? Jag köpte ju något godis tidigare som bara skulle innehålla kyckling men det reagerade han på. När jag torkar kyckling i ugn själv reagerar han inte..så det borde ju ha varit något mer i det?
Han borde alltså tåla kalkon och anka också iom att det går bra med kyckling?