Sv: Allergitråden
Jag tänkte också uppdatera lite. För två veckor sedan fick han tag i bröd, resultatet blev mer klåda och blev lite lös i magen direkt efter. Så några dagar senare tänkte jag göra en riktig provokation då, lika bra det för att se hur maxad klådan kunde bli. Han fick allt möjligt, förutom märgben som jag glömde ge, mycket riktigt blev klådan och slickandet större, och han fick diarre som förr i tiden. Sådär lyxigt (matmässigt) tänkte jag köra 3 dar, men blev 7 dar istället, och i tisdags blev det bara allergifoder igen. Magen blev bra direkt.
Jag hade köpt och gett honom hjortnacke igår och ett viltben idag, allt torkat vilket han borde ha klarat, DOCK så fick han väldiga magproblem med diarré som följd, och mycket bajsande på promenad. Kan det vara att han inte tål dessa ben med kött (trots att jag tänkt att han borde tåla vilt då han bara fått det under dieten) eller kan det vara jobbigt för magen med det nya?
En annan grej jag börjat oroa mig för är flåsandet när han inte gör nåt speciellt. Han är en cavalier och bara 1,5 år gammal, inte ska han väl få hjärtfel redan nu med allt det andra han får genomlida? Det var ett tag sedan en veterinär lyssnade på hjärtat. Andades nyss med öppen mun gjorde han också, när han satt bredvid och blev klappad lugnt, det är inte likt honom.
En vän sade nyss om det inte kunde vara som med människor att det är en allergireaktion, svullnad i halsen, som gör det svårare för honom att andas?? Kan det vara så med hundar?? ;(