Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte riktigt vad du menar med den smileyn? Är tacksam för tips o råd jag försöker o svara så gott jag kan utifrån den information vi fåttOkej...
Förstår inte riktigt vad du menar med den smileyn? Är tacksam för tips o råd jag försöker o svara så gott jag kan utifrån den information vi fått
Kl
Har ni fått bra hjälp över telefon från Djurakuten. Sköterskan pushade för ett dyrt återbesök när jag bara har några allmänna frågor om skötseln.
Jag har fått väldigt bra hjälp där. De har aldrig pushat för återbesök, när inte sköterskan kunnat svara har vår veterinär ringt upp mig istället.
KL
Återupplivar tråden lite. Hur har det gått för er alla?
Här kör vi fortfarande med vaccin, har ingen aning om ifall det hjälper något trots att vi har provat i 1,5 år nu. Sista månaderna har jycken även fått återkommande inflammationer i huden vid svansen, vilket kanske kan bero på vaccinet. Nu kör vi i alla fall på en minskad dos och har inte märkt någonting! Förvisso har vi bara hunnit med en dos, men ändå.
Vi har ju även använt oss av kortisonspray vilket vi eventuellt har använt för ofta, så hädanefter är vi tvungna att ge på tablettform ifall allergin blir jobbig. Känns lagom kul för mitt i allt har vi fått en diagnos (medial patellaluxation) som i dagsläget kräver behandling med Metacam. För att få ge kortisonet måste hon varit ren från Metacam i 24 h så vid jobbig klåda måste vi alltså ta oss igenom 2 dygn med enbart schampo, återfuktande spray och klådstillande gel innan vi får ge kortisonet.
Något roligt som hänt är i alla fall att vi har flyttat ut till ett fantastiskt hus på landsbygden! Vi har fått en många gånger bättre inomhusmiljö (knappt jämförbar) än i vår lägenhet. Förhoppningsvis bidrar detta positivt till allergin.