allergiker+fåglar inomhus = ?

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Blev och tänka på en sak. Går det som allergiker att ha fåglar? Vilka fåglar är i sådana fall de bästa? Ta tex en som är allergisk mot pälsdjur (mest katt och vissa hundar, samt råttor) och häst, kan det gå?

Vet att det är väldigt individuellt med sånt, men funderar iaf. :)
Är det någon härinne som är allergiker, eller har en i familjen som är det, men ändå kan ha fågel? I sådana fall vilken?

Sv: allergiker+fåglar inomhus = ?

Det bästa är nog att du testar dig redan innan för att vara säker, men visst kan det gå. Tänk dock på att fåglar DAMMAR. Många kan bli allergiska mot frön och pellets också.

Vet att det är bra att testa sig, men det är svårt här. När man gör pricktest här så tar de enbart på fåglar i allmänhet, inte enstaka fåglar. Sedan är det inte alla läkare som vill göra pricktest heller, är svårt å få ett sådant här tyvärr. Har försökt få det, men lönlöst. :(

Annars får jag väl försöka hitta någon som har fågel, och som skulle kunna låna ut den nån vecka eller två för att se om man reagerar (tänker först och främst på min far).

Min sambo är allergisk mot det mesta. Men vi har vaktlar. Dom dammar inte så mycket eftersom de inte flyger. Men han är noga med att tvätta händerna och sånt om han rört fågeln eller hållit på i akvariet

Tja, kan du ta dig till Borlänge kan jag fråga om du kan låna ett par gojor här så får jag lite semester från oljudet :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 113
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 251
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 723
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar