Alla som undrar om raser...

Ok, folk fortsätter att häng upp sig på ålders-biten i testet.
TILLBAKA till min poäng,
kan det inte vara en bra första orientering om man inte har en aning om vad som kan passa?
För att få folk att tänka igenom aspekter som ålder, hundvana, hus&hem, barn, hur mkt tid man har etc?
Sen förstår jag att detta test inte kan klockrent passa in på alla människor och deras raser de HAR valt idag. För alla har ju smak och erfarenhet som måste få styra och alla är ju individer och kanske inte passar in i testets ramar!
Eller hur?

hmm..enligt det testet är jag för ung för att äga hund överhuvudtaget..endå har jag två :confused:

Förutom att jag ljög lite smått att jag är 15-23 istället för 14 så var jag iallafall ärlig
Fick precis dom raserna som jag alltid har drömt om: Cavalier King Charles Spaniel, Japansk Spets och Papillon :love:

För mig passade boxern bäst.

Jag var faktiskt lite inne på en boxer förut, men har visst så många ofta medfödda sjukdomar...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 129
Senast: Nota
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 635
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 807
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar