Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en smal nosgrimma till min häst(har även en rundsydd som han passar mkt bra i..), tävlar mest dressyr. Anledningen heter att han passar bättre i det, ser bara konstig ut med bred nosgrimma på vanligt träns, däremot passar han bra i bred nosgrimma ihop med kandaret.Inga fler inlägg!
Jag ville disskutera med andra som har smala nosgrimmor om varför de har det och
hur det går på tävlingar osv.
Än så länge har ingen svarat på det.
Fast det är ju samma sak, 5mm är lika stort som en halv cm.
Jag har nosgrimma för att man inte får tävla utan, och för att den hindrar hästen från att lära sig olater som att gapa.
Finns det överhuvudtaget någon mer än jag som tycker att tjocka nosgrimmor är hemska?
Någon mer som har en smal?
Jag tycker verkligen att de tjocka ser hur konstiga ut som helst. Det ser ut som om man binder ihop hästen med en jätteläder rem.
Smala ser skönare ut och så ser det ut som om man klarar hästen utan att ha hur mycket som helst på den.
Blir så trött på de som har tjocka och tycker att inget annat gäller!
jag tyckte också att det helsvarta va snyggast!
jag tycker inte om dom smala då jag vet många hästar som fått skador av dessa...Finns det överhuvudtaget någon mer än jag som tycker att tjocka nosgrimmor är hemska?
Någon mer som har en smal?
Jag tycker verkligen att de tjocka ser hur konstiga ut som helst. Det ser ut som om man binder ihop hästen med en jätteläder rem.
Smala ser skönare ut och så ser det ut som om man klarar hästen utan att ha hur mycket som helst på den.
Blir så trött på de som har tjocka och tycker att inget annat gäller!
Fårlåt för sidospåret TS.
Men varför har ni nosgrimmer på era hästar? För att det är snyggt?
Är det inte som med all annan utrustning, var sak till sitt syfte?
Förklara gärna hur ni tänker. Smalt som brett.. Nosrem eller ej.