Alla som har smala nosgrimmor!

Sv: Alla som har smala nosgrimmor!

Smala är ju det fulaste som finns. Jag tycker inte ens att det ser skönt ut för hästen. Det måste ju trycka på ett mer obehagligt sätt om den är smal än när den är bred tycker jag. Skulle aldrig ha smal nosgrimma. HUVVA!

öh har du fel på ögonen??? briar ser för 17 ut som en flodhäst med den nosgrimman!!!! *kräks*

klockrent, han såg f_nimej ut som en flodhäst!! :eek:

kl

Mitt träns ser likadant ut som Rumpnissens *tror jag* Antar att detta inte räknas som "dressyrträns"?

Trns.jpg

Smala är ju det fulaste som finns. Jag tycker inte ens att det ser skönt ut för hästen. Det måste ju trycka på ett mer obehagligt sätt om den är smal än när den är bred tycker jag. Skulle aldrig ha smal nosgrimma. HUVVA!

Bror på hur hårt man spänner den.

Vill påminna om att tråden var till för de som har tunna träns inte för att de med tjocka ska kunna kritisera!

Skicka gärna bilder på tunna träns!

Jag har kärt mig att breda nosgrimmor fördelar trycket bättre=skonsammare mot hästen. Men jag kan ju ha fel... Utseende mässigt tycker jag att bredden på nosgrimman beror på hur hästen ser ut. Och kanske liiite på om det är hopp eller dressyrhäst.

Det behöver knappast jag heller, Om man inte kan rida sin häst så går den varken bättre eller sämre med bred. Även om det aldrig skulle falla mig in att ens prova att sätta på en nosgrimma som är smalare än 3 cm på en ponny :p häst så är minimun 4 :D

Det behöver knappast jag heller, Om man inte kan rida sin häst så går den varken bättre eller sämre med bred. Även om det aldrig skulle falla mig in att ens prova att sätta på en nosgrimma som är smalare än 3 cm på en ponny :p häst så är minimun 4 :D

4 cm:eek::eek::eek:
Max för mig är 2cm

Jag har kärt mig att breda nosgrimmor fördelar trycket bättre=skonsammare mot hästen. Men jag kan ju ha fel... Utseende mässigt tycker jag att bredden på nosgrimman beror på hur hästen ser ut. Och kanske liiite på om det är hopp eller dressyrhäst.

Min häst är en Welsh Cob och ser ut som en ardenner med tjock nosgrimma (har testat).

(Inget dumt mot ardennerna vill bara att han ska se ut som sin ras...)

När jag skaffar stor häst så blir det 5 cm :p

Jag vill se bildbevis på att din häst är snygg i 5mm nosgrimma :D

jag såg ju det. och han så ut som en flodhäst.

inse att ingen håller med dig.

****raderad***

Senast ändrad av en moderator:

Haha det ser ju inte klokt ut! Jag tycker att smala nosgrimmor är sjukt fult, men likaså alldeles FÖR breda nosgrimmor är inte heller snyggt. Lagom är bäst, men helst åt det lite bredare hållet än smala.

Vad trött jag blir...vilken larvig tråd du skapar. Det är som att du skapar den bara för att provocera, det splar väl ingen roll om man gillar breda eller smala nosgrimmor, vad är grejen egentligen? Vill du bara tjafsa? Jag säger som många andra, alla tycker olika och det är bara att acceptera att det är så... Sluta irritera dig på folk som inte tycker samma sak som dig....

Smala eller breda nosgrimmor är ju en ren smaksak, med tanke på att man alltid ska få plats med åtminstone två fingrar mellan hästen och nosgrimman blir det inget tryck att tala om. Så tryckfördelning är meningslöst.

*kl*
Jämförelse samma häst med smal och bred nosgrimma:D ( OBS så är det här enbart på skoj och jag kommer inte ta illa upp om nån tycker det är kräkfult :p )

Smal:
12226732.jpg

Bred:
783757.jpg

Vad tycks? :D

huvudet ser gigantisk och grovt ut med den smala. med den normala ser det mer proportionerligt ut! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 685
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025