Alla ni hundägare

Sv: Alla ni hundägare

ska ni göra ngt kul i sommar?Gå hundkurs, åka på semester med eller utan hund?Om ni åker utan var har ni er hund då, på pensionat,hos bekanta, föräldrar el. ngt annat alt.?

Det här med att vara UTAN hund har vi gett upp, alla pengar och all tid satsar nu hela familjen på hundarna... Sen när vi har 4 st är det svårt att lämna bort dom också:angel:

Det blir en massa tävlingar och utställningar, land och rike runt. Ett par 2- och 3 dagars, vilket blir som små minisemestrar. En del helgkurser, 1 veckoläger för min del och många kvällsträningar.
Vi har fixat sängar i klubbstugan:angel: Och vi har kök, så ja, vi kommer till och från bo på brukshundklubben:D

Varenda helg fram till i mitten på augusti är faktiskt uppbokad. På gott och ont;)

Sen ska vi ut och segla några veckor. Men då tar jag bara med mig 2 stycken, dom andra får stanna hemma med övriga familjen.

Det ska bli så himla kul!:banana:

Gilly

Vi har redan varit på ett läger och en kurs. I Juli väntar en skyddskurs på 4 dagar för Malinoisen, sedan i Augusti kör vi på med lydnadslydnad, 1 vecka för Heidi Billkvam.

Förutom detta så ska det hårdtränas med Beauceronen så vi kan få det där jädrans LP-Elit :crazy:

Till alla: Det verkar ju som de flesta här semestrar MED hund!!
Tänker ni ut i förväg då så det ni ska göra är "anpassat" för hund oxå? el. löser ni det efter hand? Tänker lite med övernattningar (hitta så man får ha med sig sin hund)o.s.v!:confused:

Vi ska precis som förra året på Roadtrip med jenkaren ute i landet.

Vi packar oss (två vuxna), hunden, varsin kudde, täcke, lite bra-o-ha-saker och i år har vi faktiskt med oss ett tremannatält. Förra året sov vi i bilen. Ngt trångt i en amerikansk sportbil från 1975 men finns det hjärterum så finns det stjärterum. :angel:

Vi åker helt utan mål, förutom Classic Car Week i Rättvik som absolut ska besökas lagom till drive-in-bion. Hunden delar baksätet med delar av packningen, men hänger mest ut genom rutan om han får.
php4heoiy.jpg

Vi åker dit näsan pekar, eller följer efter ngn trevlig människa man stött på påvägen. Stannar vid en sjö och badar, leker, njuter av sommaren och äter gott när vi får lust till det. Får man sen tråkigt behövs bara lite fantasi för att göra stunden mer underhållande.

Lånar en båt och tar en tur, utforskar små öar eller hälsar på gamla vänner från barndommen. Tuffsen är med överallt, hela tiden. Hundar får faktiskt även gå på resturanger, om man sitter på uteserveringen. Han får egen filt och tuggtillbehör på bion (självklart är han med på bion).
Förra året var vi FÖRST in!

Och helt ärligt. Hundtricket fungerar i alla sammanhang. Har du en trevlig hund så har du garanterat trevligt bemötande från mängder av människor. :) Och en roadtrip är en upplevelse för livet för båda parter. Tuff älskar att åka bil, han älskar att se nya platser och han drar stor nytta av att få charma olika människor efter som att detta innebär mer lek och mer mat under bordet för hans del. :cool:

Skulle aldrig kunna semestra utan hunden.
DSC00517.jpg

Tänker ni ut i förväg då så det ni ska göra är "anpassat" för hund oxå? el. löser ni det efter hand? Tänker lite med övernattningar (hitta så man får ha med sig sin hund)o.s.v!
Vi sover ju ute i naturen och utnyttjar allemansrätten. Har med oss tält och bil. Vi tar det som det kommer. Hittar vi en ställe där vi vill ta in så frågar vi då om hund är tillåtet. Är det inte det så avstår vi.

Vi planerar ju aldrig vart vi ska åka så vi tar vara på det vi hittar längs vägen. :) Fungerar utmärkt.

12/7 åker vi till Öland m våran kompisar o deras hund..
dom har ett eget hus där nere m jättemkt springyta för hundarna o nära till vattnet!:banana:
ska bli toppen :)

Tänker ni ut i förväg då så det ni ska göra är "anpassat" för hund oxå? el. löser ni det efter hand? Tänker lite med övernattningar (hitta så man får ha med sig sin hund)o.s.v!:confused:

Det finns många vandrarhem med hundrum. Sen känner vi folk lite varstans så rätt ofta sover något hundfolk hos oss och då har man ju en gentjänst i behåll så vi kan sova his dem någon annan gång när det krisar:)

På tåg finns det ju hundvagnar, och i alla fall min hemkommun måste man inte betala för hundarna på bussen.

Vi brukar fixa i förväg, inte schyst mot hundarna om de måste vänta i bilen och hålla på...

Gilly

En vecka i juli kommer jag, sambon och hundarna som vanligt att åka på semester. Vi åker till vårat sommarställe vid havet i finska skärgården.

Det blir en del hundträning, långa kvällssvängar och massor av badande.

Ja nu börjar ju sommaren lida mot sitt slut:( Blev eran sommar som ni hade tänkt er? Hur gick det på alla kurser, semestrar, utställningar och allt vad ni nu hittade på med era hundar? Vad ska ni göra med era hundar under hösten?
Själv gick jag ju en klickertrixkurs som var väldigt kul:bump: och lärofylld, lärt oss bl.a vila hakan,backa upp mot en vägg, stå på bakbenen,slicka sig om munnen och en massa annat!!
Semestern blev faktiskt utan hund,han fick vara hemma med våra barn!
På fredag börjar vi en fortsättningskurs i klicker, senare i höst ska vi gå en helgkurs i tävlingspsykologi.

Liknande trådar

Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: movi
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 835
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka