Alla ni hundägare

peace

Trådstartare
ska ni göra ngt kul i sommar?Gå hundkurs, åka på semester med eller utan hund?Om ni åker utan var har ni er hund då, på pensionat,hos bekanta, föräldrar el. ngt annat alt.?

Sv: Alla ni hundägare

denna sommar är de bara hårdträning inför anlagsprov till hösten å en del andra prov ja ska klara för att få min donna till eftersök =) va ska du själv göra ?

Vi är ju bara nybörjare och har väl inga direkta tävlingsambitioner, men vi tycker det är kul och lära oss nya saker! Vi ska gå en "trix&tramskurs" i sommar. Sen har vi litegrann planerat för att bila norrut och då är vi lite kluvna om inte vovvsen kanske har det bättre hemma på gården tillsammans med min pappa!!?
Vad tycker ni? Har ni några bra semestertips norrut med hund?

Hejhej
Jag och Billy går nybörjar kurs i agility:) Har varit där 2 gånger och Billy sköter sig jätte bra. Trodde att jag skulle få se 45 kg ridgeback över hela agility banan :p men han sköter sig över förväntan och hindrena är roligare än de andra hundarna.

Åker jag iväg någonstans så åker Billy med eller så passar eventuellt en kompis honom.

Själv då? Ska ni göra något kul i sommar?
Mvh c79

jag ska åka till power meet och det sker ju givetvis utan hund, och då passar mamma dem, sedan så pratar jag lite med ägaren till min valps bror att jag ska åka till henne några dagar och hälsa på, då följer maggan med.

sedan hade jag tänkt att kanske gå någon valpkurs eller så med henne, ska kolla upp möjligheterna lite grann.

Vi ska gå räddningskurs som börjar på söndag *nervös* och sedan ska vi bila till Nordkap och kirkenes, och då får hundrackaren följa med!

Ja, ska väl åka på dagsutflykter med och utan hunden, eventuellt till Skara med hunden, förhoppningsvis göra mh...träna på med agilityn och lydnaden...

Zaga & jag har sommarlov från ordentlig träning, tror hon behöver det nu när så mycket händer i hennes kropp.

Vi simmar och spårar var och varannan dag istället:)

Sedan ska vi ut & segla i 2 veckor och följer givetvis Zaga med ..

Zaga & jag har sommarlov från ordentlig träning, tror hon behöver det nu när så mycket händer i hennes kropp.

Vi simmar och spårar var och varannan dag istället:)

Sedan ska vi ut & segla i 2 veckor och följer givetvis Zaga med ..

Glöm inte flytvästar;):laugh:

*kl*

Loka är under hudutredning :crazy: och ska inte överansträngas, umgås med andra hundar och medicineras m.m.

Blä.

Men hon får iaf bada ute så det gör vi!

Annars blir jag mest hemma. Ska flytta och har mycket att göra. En lite tripp till Riga i helgen, då är hunden hos min pojkväns syster.

Vi har inget speciellt inbokat,men om vi åker på semester,så blir hunden hemma hos sonnen i hans bostad!

Unnar mig alltid någon vecka på sommaren utan något av mina djur!
För hyr man stuga/hotell el loknande,så är det oftast strul med hunden..
Och får hästen vara hemma när jag åker på semester,då får hunden också vara det! Och det kan även gälla barnen när dom var mindre,tog även någon semestertripp utan dom,då fick dom vara hos mormor!

Jag har bara en enda semestervecka i sommar, och den ska spenderas med hunden på kombinerat lydnads/agilityläger. Ska bli såååå kul :banana:!!

Och så blir det ju att fara på utställningar hit och dit, både som utställare, sidekick, och även som försäljare av hundsaker :bump:!

Men i höst så ska jag använda semesterdagarna jag sparar in i sommar och gå en instruktörsutbildning (inriktning valp/vardagslydnad) och en agilityinstruktörsutbildning. JAG LÄNGTAR :banana::bump::banana:

Jag ska mest vara hemma. Om vovven hunnit bo in sig här ska vi upp en tripp till Dalarna och vandra med en kompis. En sväng förbi föräldrarna blir det i så fall i samma veva. Sen ska vi upp till Glim och hälsa på så Sirius får vara snäll mot min tösa:D

Självklart blir det en semster vid havet i Skåne...Hunden favvoställe.../en whipp som bara älskar allt som har med sand att göra:D

Vi ska gå räddningskurs som börjar på söndag *nervös* och sedan ska vi bila till Nordkap och kirkenes, och då får hundrackaren följa med!

vart fins den kursen? va e de för hund du har ?:)

Det blir ingen resa för vi ska ha en valpkull hemma :love:
Så det blir träning med min hund och gulla på min tiks mamma och hennes småttingar.

Liknande trådar

Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: movi
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 835
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka