M
Mike
Sv: Alla hästägare = foderföretagare ??
Det bästa med alltihop är spårbarheten när något händer.
Och det har redan hänt, flera gånger............
Se bara på salmonellan på grisgårdarna nu t ex.
Vidare så har detta även hänt på en av våra hästfoderfabriker.
Det var när K**fft lyckades få i choklad i ett eller 2 av sina kraftfoder, vilket gjorde att åtminstonde en travhäst fälldes för doping.
Det är vid sådana tillfällen vi har en jäkla nytta av det.
Ätt snabbt kunna spåra och informera om t ex salmonellasmittat hästfoder skulle spara många hästliv.
Skulle jag själv drabbas av något sådant, så är det ju helt fantastiskt om man kan se till att andra hästägare som köpt av samma foderleverantör som jag, inte blir drabbade, tack vare att det finns registrerat och journalfört.
Givetvis kommer antagligen fler att drabbas, men man kan minska skadeverkningarna.
Genom att se vart jag har köpt mitt foder, så kan man direkt kontakta försäljaren, som ju skall ha journalfört mig och andra köpare av det aktuella fodret. Kanon!
Man kan också gå ut på nätet med central information, från t ex SJV.
Fast vi vet ju alla hurpass duktiga de flesta hästägare är med att kolla upp ny information från myndigheterna
Därför tycker jag att det är så förbaskat bra
Fast det är ju bara MIN personliga åsikt.........
Du vet, jag tillhör dom som vid en eventuell smittsituation i mitt stall, eller i andras, anser att det är
min förbaskade plikt att skydda andra stall/ägare/hästar från den.
Oavsett om det nu skulle vara foderrelaterat, kvarka, ringorm influensa, abortvirus, eller whatever.........
By the way TRIX....... Ursäkta min 'von oben'-attityd.
Jag är bara en krass realist, som råkar hysa omtanke om mina medhästmänniskor och deras hästar.
Hug your horses!
/Mike
Det bästa med alltihop är spårbarheten när något händer.
Och det har redan hänt, flera gånger............
Se bara på salmonellan på grisgårdarna nu t ex.
Vidare så har detta även hänt på en av våra hästfoderfabriker.
Det var när K**fft lyckades få i choklad i ett eller 2 av sina kraftfoder, vilket gjorde att åtminstonde en travhäst fälldes för doping.
Det är vid sådana tillfällen vi har en jäkla nytta av det.
Ätt snabbt kunna spåra och informera om t ex salmonellasmittat hästfoder skulle spara många hästliv.
Skulle jag själv drabbas av något sådant, så är det ju helt fantastiskt om man kan se till att andra hästägare som köpt av samma foderleverantör som jag, inte blir drabbade, tack vare att det finns registrerat och journalfört.
Givetvis kommer antagligen fler att drabbas, men man kan minska skadeverkningarna.
Genom att se vart jag har köpt mitt foder, så kan man direkt kontakta försäljaren, som ju skall ha journalfört mig och andra köpare av det aktuella fodret. Kanon!
Man kan också gå ut på nätet med central information, från t ex SJV.
Fast vi vet ju alla hurpass duktiga de flesta hästägare är med att kolla upp ny information från myndigheterna
Därför tycker jag att det är så förbaskat bra
Fast det är ju bara MIN personliga åsikt.........
Du vet, jag tillhör dom som vid en eventuell smittsituation i mitt stall, eller i andras, anser att det är
min förbaskade plikt att skydda andra stall/ägare/hästar från den.
Oavsett om det nu skulle vara foderrelaterat, kvarka, ringorm influensa, abortvirus, eller whatever.........
By the way TRIX....... Ursäkta min 'von oben'-attityd.
Jag är bara en krass realist, som råkar hysa omtanke om mina medhästmänniskor och deras hästar.
Hug your horses!
/Mike
Senast ändrad av en moderator: