alkolist? *långt*

Sv: alkolist? *långt*

Var det INTE bra? Jag fick massa beröm för mina 3p :rofl:


tror min BM hade en dålig dag just då, jag var nära på o byta men tänkte ge de en chans till och alla andra gånger har hon varit jättebra.
igår va hon tom lite avundsjuk för ja hade min midja kvar o man inte kunde se bakifrån att ja är gravid i v 36 ;):bump:
fick göra testet igår igen då hon glömde de när jag var där v 32 och lyckades få hela 0p:banana:
 
Sv: alkolist? *långt*

Alltså det där testet är ju helt sjukt. Jag tog en gång i månaden eller mer sällan på typ alla. Aldrig på vissa och fick ÄNDÅ : Denna poäng visar att du bör tänka över ditt drickande. Du ligger bland de 14 procent bland den kvinnliga befolkningen med mest riskabla alkoholvanor.


Va :confused: Fattar inget...

Jag tog 2-4 gånger i månaden, 5-6 glas per tillfälle jag dricker alkohol, mer sällan jag dricker mer än 5-6 glas och fick:

Du fick mellan 0-5 poäng på testet. Denna poäng visar att du inte ligger i riskzonen för att ta skada av din alkoholkonsumtion.

Det är vad jag drack innan vi skaffade barn, och jag tycker vi festade mycket.
 
Sv: alkolist? *långt*

Va? får man inte ens dricka varannan helg? Det låter ju synnerligen konstigt måste jag säga. Då är väl vi alla alkisar då, hur i himlens namn ska Länkarna och AA kunna ta hand om oss alla? :eek::rofl:

Jösses, det är väl naturligt att man har stort umgänge och mycket fester när man är ung! Det viktigaste och naturliga är väl däremot att det upphör under graviditeten och avtar under småbarnsåren. Jag tror att de som skapat den där undersökningen är gamla torra människor som glömt hur det var att vara ung. Jag är "gammal" nu, snart 43, men inte äldre än att jag kommer ihåg hur ljuvlig den tiden var mellan 20 och 30. Ska vi missunna kommande generationer detta bara för att vi gamlingar ska sitta och vara rediga?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: alkolist? *långt*

Men vad skiljer din konsumtion så himla mycket från det TS skrivit, eftersom du anser att det kan vara ett problem för TS ?

TS svar skrev:
hur ofta dricker du? - 2-4 ggr i månaden. (alla svar gäller naturligtvis innan graviditet) samt hur många glas per gång - ca 6 glas.


Ditt svar skrev:
Jag tog 2-4 gånger i månaden, 5-6 glas per tillfälle jag dricker alkohol
 
Sv: alkolist? *långt*

Men vad skiljer din konsumtion så himla mycket från det TS skrivit, eftersom du anser att det kan vara ett problem för TS ?

Det är mer än hur mycket dricker som spelar in om man är i riskzonen.

Edit: Gjorde testet igen, men klicka i att jag mer sällan än 1 ggr i månaden inte kommer ihåg något:
Du fick mellan 6-13 poäng på testet. Denna poäng visar att du bör tänka över ditt drickande
 
Senast ändrad:
Sv: alkolist? *långt*

Alltså det där testet är ju helt sjukt. Jag tog en gång i månaden eller mer sällan på typ alla. Aldrig på vissa och fick ÄNDÅ : Denna poäng visar att du bör tänka över ditt drickande. Du ligger bland de 14 procent bland den kvinnliga befolkningen med mest riskabla alkoholvanor.


Va :confused: Fattar inget...
I know, jag fick "Det betyder att när du dricker så dricker du mycket och relativt ofta."
Och då tog jag att jag dricker mer sällan än 1 gång i månaden.
Och ändå fick jag det där svaret? Intressant. Speciellt eftersom jag typ dricker 3 gånger per år eller nått.
också står det att jag har en hög alkoholkonsumtion?
Galet!
 
Sv: alkolist? *långt*

Tja jag tycker det är lite magstarkt ändå ja från din sida med tanke på att du och TS drack ungefär lika ofta/mycket ;)

Men vi får väl lämna den diskussionen dithän.

TS:
Jag tycker inte att din konsumtion är onormal, det enda som är onormalt är din BM:s beteende oavsett ..
 
Sv: alkolist? *långt*

I know, jag fick "Det betyder att när du dricker så dricker du mycket och relativt ofta."
Och då tog jag att jag dricker mer sällan än 1 gång i månaden.
Och ändå fick jag det där svaret? Intressant. Speciellt eftersom jag typ dricker 3 gånger per år eller nått.
också står det att jag har en hög alkoholkonsumtion?
Galet!

Vad svarar du på 3e frågan?
 
Sv: alkolist? *långt*

I know, jag fick "Det betyder att när du dricker så dricker du mycket och relativt ofta."
Och då tog jag att jag dricker mer sällan än 1 gång i månaden.
Och ändå fick jag det där svaret? Intressant. Speciellt eftersom jag typ dricker 3 gånger per år eller nått.
också står det att jag har en hög alkoholkonsumtion?
Galet!

Oförståeligt rent av. Dessutom så måste man väl ändå förmoda att den kvinna som vet om att hon är alkoholberoende förmodligen svarar ALDRIG på alla frågor, så hur kan de komma åt det? :confused:
 
Sv: alkolist? *långt*

Det ända vi vet är att TS dricker 5-6 glas 2-4 ggr i månaden och det kan bli oftare om det är något kalas eller inte alls om det inte händer nått kul. Ingenting om hur hon mår när/efter hon dricker, om hon får minnesluckor eller om hon vid vissa tillfällen inte kan sluta dricka/dricker mer än 5-6 glas.

Du kan dricka 3-4 burkar öl 2-4 ggr i månaden och ha ett alkoholproblem, problemet ligger inte i hur mkt man dricker.
 
Sv: alkolist? *långt*

Men precis de är det enda vi vet och då tycker jag det är magstarkt att att skriva som du gjort.

Det är ju ett ganska liknande svar man utgår ifrån när det gäller dig, jag vet ju inget mer om dina andra svar heller...

Så i tråden är era svar ganska lika och då tycker jag det är konstigt att skriva som du gör till TS :)

Dessutom skriver TS inte att det blir mer än 4 ggr i månaden om det är något skoj som händer utan att vissa månader när det är mycket fester så blir det ca 4 ggr ( 2-4 ggr ) och andra månader mindre ..
 
Sv: alkolist? *långt*

Jag tog 2-4 gånger i månaden, 5-6 glas per tillfälle jag dricker alkohol, mer sällan jag dricker mer än 5-6 glas och fick:

Du fick mellan 0-5 poäng på testet. Denna poäng visar att du inte ligger i riskzonen för att ta skada av din alkoholkonsumtion.

Det är vad jag drack innan vi skaffade barn, och jag tycker vi festade mycket.

Och där är lite felet med testet tycker jag. OBS att jag inte på något vis vill antyda att din alkoholkonsumtion är för hög eller liknande.

Men jag, som dricker typ ett - två glas vartannat ÅR, fick ju också 0-5 poäng och ej i riskzonen.

Och det är det som är knas med testet, det har så stort spann liksom, 6 glas 4 ggr/månad ger samma resultat som 1 - 2 glas vartannat år. Och även om båda de är riskfria, så lär ju glappen vara lika stora när det gäller 'nästa steg' (de i riskzonen) liksom?
 
Sv: alkolist? *långt*

*kl*

Jag reagerar lite på klassifikationen av "glas" också måste jag säga.

Här i England räknas alkoholkonsumtion i "units" - jag tror att ett litet (125ml) glas vin med "normal" ABV, alltså runt 11% är en unit, en pint öl är en och en halv, något sådant. Det känns lite lättare att räkna så än i glas - när jag är ute med jobbet till exempel och det inte handlar om matservering, dricker jag alltid spritzers på små glas vitt (som på de flesta pubar är 175ml istället för 125ml) i ett stort glas med is, vilket betyder att minst två tredjedelar av mitt "glas" bara är mineralvatten. Andra, som dricker lika många "glas" som jag gör, kan ju få i sig en hel pint öl eller ett stort (250ml) glas vin eller en dubbel vodka/gin och tonic vilket betyder att alkoholhalten de får i sig är extremt mycket högre än vad jag får i mig själv.

Det står även på alla flaskor/burkar/boxar med alkoholhaltigt innehåll hur många units flaskan innehåller, vilket jag tycker är bra. Rekommenderat maxintag för en kvinna är 1-2 units per dag, för en man 2-3 units per dag. Detta överskrids naturligtvis då och då, men jag tycker inte att det är hela världen om jag dricker sex units i veckan utspritt på två eller tre dagar.

Så just att räkna hur många "glas" man dricker per gång man är ute känns mycket missvisande. Det skulle ju tekniskt sett kunna vara ett halvlitersglas med vodka, som då ändå skulle räknas som ett "glas"?
 
Sv: alkolist? *långt*

De andra test jag sett har räknat om till cl 75%-ig alkohol, där då alltså X cl öl motsvarar 1 cl 75%-ig sprit.

Det är ju stor skillnad på alkoholdryck och alkoholdryck ja. Men det där testet verkade mest inrikta sig på 'dricker du mycket eller lite oavsett typ av innehåll i glaset' och ffa 'har du minnesluckor, ångest över det osv'

Undrar vad det säger om man kryssar i 1-2 glas 1 gång/månad eller mer, men sen tycker man haft ångest och minnesluckor och hela kitet? :devil:
 
Sv: alkolist? *långt*

KL

Gjorde också testet..

Redan på fråga 2 är det ju kajko. Eftersom jag svarade Aldrig på frågan om hur ofta jag dricker alkohol så gick det ju inte att svara på fråga 2 eftersom alternativet inget inte fanns... Gud vilket dumt test.

Fick iallafall 0-5p eftersom jag ALDRIG dricker numera. Om jag däremot hade gjort testet för 10 år sedan hade nog hela skärmen börjat blinka rött:o:D.

Till TS.

Det är troligtvis inget som helst fel på dej och dina alkohol vanor, bara du inte dricker alls under graviditeten. Sedan att du drack lite grann på nyårsafton gör nog varken till eller ifrån, hur skulle du ha kunnat veta det??
Gör som alla andra säger, byt BM.
Jag hade själv en vidrig BM när jag var gravid men var för feg för att byta, det ångrar jag idag och om det blir aktuellt igen så kommer jag inte ta någon skit!:angel::grin:
Grattis till graviditeten förresten.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 791
Senast: Och_Aye
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 414
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 528
Senast: Mela99
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 522
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp