Sv: alkolist? *långt*
Men vart någonstans påstår Ts att hon måste dricka för att ha kul?
Det här är det närmaste jag hittar:
"jag blev jätteledsen och tog väldigt illa vid mig, försökte förklara för henne att vissa månader är det ju mkt kul som händer, födelsedagar/nått att fira osv, och då blir det kanske att man dricker 4 ggr den månaden. Nästa månad händer inte ett skit, och då dricker man inte alls."
Kanske är det så att både du och BM övertolkar TS förklaring, vilket man kan göra men att hoppa på någon och påpeka att det kan vara alkoholproblem är något man ska vara väldigt försiktig med om man inte känner personen väldigt bra.
Många kan ta illa vid sig, vilket också TS gjorde.
Jag är 2 år äldre än MM08 och vet mkt väl hur man festar i 21 års åldern. Jag har även 2 kompisar som idag är 24 år och har alkoholproblem. Vi festade oxå lite sådär på helgerna när vi var 17-21 år (jag slutade då vi börja försöka skaffa barn..)
Det jag reagerade på är att man säger att man måste dricka för det är fest/kalas. Även om man såklart inte menar att man är dyngpackat i princip hela tiden och det kanske var så att MM08:s BM trodde hon var tvungen att supa annars funkar det inte. Och ja det är ett alkoholproblem då.
Men vart någonstans påstår Ts att hon måste dricka för att ha kul?
Det här är det närmaste jag hittar:
"jag blev jätteledsen och tog väldigt illa vid mig, försökte förklara för henne att vissa månader är det ju mkt kul som händer, födelsedagar/nått att fira osv, och då blir det kanske att man dricker 4 ggr den månaden. Nästa månad händer inte ett skit, och då dricker man inte alls."
Kanske är det så att både du och BM övertolkar TS förklaring, vilket man kan göra men att hoppa på någon och påpeka att det kan vara alkoholproblem är något man ska vara väldigt försiktig med om man inte känner personen väldigt bra.
Många kan ta illa vid sig, vilket också TS gjorde.