Status
Stängd för vidare inlägg.
Hällde ut det sista nu. Dyr whiskey men kändes bra ändå. Gift för mig.
Pratade med både jouren och sponsorn. Båda vettiga

WOW! Så många steg framåt du tagit bara de senaste dagarna! Även om det säkert är skitsvårt just nu, och jag inte vill förminska riskerna att du kombinerar medicin med så mycket alkohol, så försök verkligen ge dig själv åtminstone lite cred för att du: gått till AA, tagit kontakt med både din partner, jouren och sponsorn! Vägen ur ditt beroende är att ta all hjälp du kan få ❤

@karamelldrottningen

Jag tror att en delförklaring till att allt accelererar är att du nu utmanar din sjukdom, din ovälkomna hyresgäst, på ett sätt du inte har gjort förut.

Och så tror jag att en delförklaring till att det Känns som att allt accelererar är attdu mer medvetetet tittar på ditt eget drickande och på dina alkoholrelaterade beteenden än du har gjort förut.

Du kommer att träffa mycket skit i ditt inre den närmaste tiden, och du kommer att behöva allt stöd du kan få.

Min svåger firade 22 år som nykter häromdagen. Han går fortfarande rätt regelbundet på aa-möten. Det är inte lätt, men det är möjligt. Och livet blir så mycket vackrare sedan.

Tack @the_connemara det värmer verkligen ❤️
Har svårt att se framstegen själv eftersom det fortfarande är som det är men jag tänkte för runt ett år sedan. Då var det så viktigt att absolut ingen skulle veta något. Inte EN kotte!
Jag skulle bara vara bättre och det ena med det tredje.
Bitvis har jag insett att jag måste söka hjälp. Folk måste veta annars blir det heller inte bättre. Det som tar mest emot det är mamma. Men det kanske kommer så småningom att jag berättar. Nånstans vill jag det också men det tar emot nått fruktansvärt.
AA var jag livrädd för. Kändes som verkligen inget för mig. Men nu ska jag börja gå där regelbundet. Jag vill bli bra och då måste jag ta så många chanser och vägar som går.
Lite i taget små steg. Nu har jag ingen alkohol hemma och det känns skönt :)

Lite i taget små steg. Nu har jag ingen alkohol hemma och det känns skönt :)

Där har du en känsla att hålla lite i, att det känns skönt att du inte har alkohol hemma. Heja heja dig, grymt jobbat! :heart Det var så skönt att läsa att du fått prata med både jouren och sponsorn, och att du fixade att vända från "måste ha det här, det går inte annars" till "nu finns det här inte här, det känns skönt" idag. Det är starkt gjort! Du klarar det här! Att behöva hjälp, och ta emot den, är aldrig ett misslyckande eller något att skämmas för. Kom ihåg det. Du kan, du fixar det! :heart

Oftast får jag ju mest gjort på morgonen. Oavsett hur gårdagen sett ut och oavsett hur jag mår. Och imorse kom jag igång tidigt. Ridit en häst och tömkört en och sen andra sysslor.
Såklart finns det alltid saker att göra. Så är det ju. Abstinensen brukar komma senare. Runt lunchtid. Lite olika. Och olika intensivt och som i vågor.
Känner redan nu att kroppen börjar streta emot lite. Märker det först i händerna. Och sen mitt mående då som är rätt oberäkneligt.

Funderar på om jag ska prova ett onlinemöte idag?
Jag vet inte. Är det liknande upplägg som ett vanligt? Tänkte prova men tveksamt om det ger något.

Imorgon kanske jag går på ett på plats då min sponsor skulle vara med då så tänkte det kunde vara kul och då kanske kunna prata lite mer med henne efteråt.

Jag vet inte. Är det liknande upplägg som ett vanligt? Tänkte prova men tveksamt om det ger något.

Imorgon kanske jag går på ett på plats då min sponsor skulle vara med då så tänkte det kunde vara kul och då kanske kunna prata lite mer med henne efteråt.
Tillbaka till ursäkterna. Nu AA-mötena, Igen.

Tveksam till om det ger nåt? Ger din tillvaro hemma nåt?

Kanske gå på ett AA-möte imorgon. Har du något mer effektivt att göra mot sin sjukdom?

Kom igen nu! Sluta slingra dig ;):D

Oftast får jag ju mest gjort på morgonen. Oavsett hur gårdagen sett ut och oavsett hur jag mår. Och imorse kom jag igång tidigt. Ridit en häst och tömkört en och sen andra sysslor.
Såklart finns det alltid saker att göra. Så är det ju. Abstinensen brukar komma senare. Runt lunchtid. Lite olika. Och olika intensivt och som i vågor.
Känner redan nu att kroppen börjar streta emot lite. Märker det först i händerna. Och sen mitt mående då som är rätt oberäkneligt.

Visst kan du prova ett onlinemöte men jag tror det är bättre för dig att gå på riktiga möten om det finns några idag. Du behöver folk omkring dig som vet vad du går igenom. Gå på lika många möten som antalet gånger du druckit på senaste tiden, prova olika möten med olika människor och välj sen, just nu behöver du all stöttning du kan få

Jag tror att den kroppsliga närvaron av personer som delar samma erfarenheter är viktig för dig nu.

Och jag tänker: du har hunnit supa bort väldigt mycket tid de senaste åren. Drickandet, fyllan, bakfyllan, ångesten, ljugandet och fixandet har tagit massor av tid. I jämförelse hinner du plättlätt ett möte om dagen.

NEJ!!!!!

Idag ska jag delta
i ett onlinemöte, har jag bestämt.
Imorgon ska jag gå på ett AA-möte och träffa min sponsor.

Du ger de dåliga bortisarna alldeles för mycket utrymme. De behöver inget utrymme alls!

Okej jag börjar om.
Idag ska jag gå på ett onelinemöte och imorgon ska jag gå på AA-möte.
Anledningen til att jag hackar på dig ( :heart ) Är att ord är så viktiga.

Inte sällan försäger man sig. Man kan intala sig nåt men ens ord försäger en. Tanken är en, men orden försäger det som egentligen försiggår i huvudet.

Ha nu de där orden i huvudet istället.

vi hejar på, det vet du! Med en peppdans.
:banana::bump::banana::bump::banana:

Okej jag börjar om.
Idag ska jag gå på ett onelinemöte och imorgon ska jag gå på AA-möte.

WOOP WOOP!

Testa alla sätt du möjligen kan få hjälp genom, många gånger! Och börja sedan försöka lista ut vad du har mest nytta av just då. Och det kanske ändras från dag till dag men då har du en stor variation av hjälp att vända dig till ❤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 770
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama