Status
Stängd för vidare inlägg.
@karamelldrottningen alkoholberoende är allvarligt tillstånd.

Du behöver inte skämmas för att berätta för din läkare hur det faktiskt står till med dig. Du kan bara få hjälp om du berättar hur det är.

Säg inte att du klarar dig och att du har psykologkontakt. Om du har psykologsamtal så sällan som var tredje vecka så är det väldigt sällan för nån effektiv behandling alls. Det är säkert stödjande och jag kan tänka mig att du mår bra av samtalen, men du behöver tätare behandling.

Om du dricker mycket och ofta så kan du behöva professionell hjälp och inläggning när du slutar. Det är ingen svaghet utan beror på sjukdomens natur.

Hittade mer. Och nu klarar jag tyvärr inte av alls att kasta något. Måste ha varje droppe. Även fast jag vet jag inte ska dricka. Men kan inte ta mig ut för att köpa mer.
Sponsoren får jag ringa imorgon. Börjar bli påverkad. Kan väl inte ringa nu va?

Känns som det bara eskalerar. Allt handlar om jävla alkoholen. Helt otroligt. Hur jag än försöker.
Eller har det alltid varit så här? Nej det har det inte!
Riktigt normalt var det väl länge sen det var men så HÄR illa brukade det absolut inte vara!

Har också funderat på det. Komma bort och fokusera på bara att vara nykter.
Sen kanske medicin också. Det tog läkare upp sist. Campral.
Det känns ju som det eskalerat väldigt fort. Och till en farlig nivå på många sätt.
Jag blir genuint orolig när jag läser hur illa du mår pga din sjukdom. Du måste söka vård nu! ❤️
Och det är absolut inget att skämmas för att vara sjuk och behöva hjälp!❤️
Kontakta din sponsor som vet hur det här är. Jag tror det är jätteviktigt att du har kontakt med andra som varit där du är nu! Och som inte är din familj/partner eller andra som du kanske inte vågar visa/berätta allt för. Så du lättare bara kan få ur dig hur du mår, hur det känns etc.
Du fixar det här med hjälp! Ta emot den! ❤️

Känns som det bara eskalerar. Allt handlar om jävla alkoholen. Helt otroligt. Hur jag än försöker.
Eller har det alltid varit så här? Nej det har det inte!
Riktigt normalt var det väl länge sen det var men så HÄR illa brukade det absolut inte vara!

Läs vad du själv skriver och tänk till ordentligt nu - det är bara DU som har makt att förändra det här beteendet som du mår så dåligt av! Utan att ändra på någonting så kommer du sitta kvar i detta, det kommer eskalerar ännu mer och du kommer må ännu sämre. Både fysiskt och psykiskt. Ett mycket konkret steg i ett steg till förändring är att precis nu kontakta din sponsor.

@karamelldrottningen Du behöver inte alkohol, inte en droppe. Det är alkoholismen som behöver den, inte du! Abstinensen är skitjobbig, det är nog den som gör att du mår sådär. Du är beroende, din hjärna är beroende (jag menar alltså fysiskt), och det kan du inte åtgärda med alkohol. Abstinensen blir inte lättare senare, snarare tvärtom om jag får gissa, om du fortsätter att dricka mer för att slippa den känslan.
Det låter som att det har gått väldigt fort åt fel håll på sistone, jag blir genuint orolig av det du beskriver. På riktigt. Det är farligt. Snälla, ring din sponsor. Var ärlig mot hen, det är en person som har gått igenom detta - hen lär inte döma.
Alkoholen är inget tryggt ankare. Den hjälper dig inte. Tvärtom, den riskerar att förstöra så mycket i livet. Du fixar det här, men du behöver verkligen verkligen hjälp. :heart

@karamelldrottningen jag blir generellt orolig när du blandar alkohol med en medicin som inte får blandas med alkohol. Är det så att du nu även blandar med starksprit? Du skrev ovan att du eventuellt hade lite whiskey kvar?

Åter - kontakta din sponsor! Och sen börjar jag känna att ett samtal till 1177 kanske är på sin plats. Vilka är effekterna av att blanda som du gör? Du måste kanske till sjukhus!

Försökte ringa jouren men bara signal efter signal ingen som svarade.
Vågar inte ringa min sponsor är det inte för sent? Tänkt om jag stör? Vad ska jag säga?

Vågar inte ringa min sponsor är det inte för sent? Tänkt om jag stör? Vad ska jag säga?
Klockan är halv sju. Det är inte för sent att ringa, tvärtom. Många har ju precis kommit hem från jobbet.

Annars, gör som föreslagits - skicka ett SMS till din sponsor och be om hjälp!

Vilken jour försökte du ringa?

Det är inte för sent, klockan är strax efter halv sju på kvällen. Ring. Berätta att du druckit, hur du mår, att du har alkohol hemma som du måste men inte klarar av att hälla ut. Du behöver stöd. Ring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 770
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama