Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett förslag i all välmening är att inte skriva meddelanden när du trillar dit och tagit ett glas.

Det blir så lätt missförstånd och feltolkningar i skrift, och bråk per meddelande kan jag verkligen säga att bara inte är värt det (provade i ungdomen och gör aldrig om det).

Det som ska sägas kan du ringa och säga sen.

Det finns lite kvar än 😞
Har inte sagt något men som om han redan visste. Han har ringt. Svarade inte. Sedan skrev och undrade vad jag gjorde. Inte svarat på det heller.
Skakningarna har slutat och mår bättre nu i kroppen. Resten är skit.

Kontakta din sponsor tycker jag. Är det nåt möte idag, isåfall gå, din pojkvän får skjutsa dig!
Du måste ta tag i det på riktigt nu, det har ju barkat iväg totalt 💕

Kontakta din sponsor tycker jag. Är det nåt möte idag, isåfall gå, din pojkvän får skjutsa dig!
Du måste ta tag i det på riktigt nu, det har ju barkat iväg totalt 💕
Och är det inga möten i närheten så delta online @karamelldrottningen . Blir på riktigt orolig när du fortsätter att blanda stora mängder alkohol med din medicin, du riskerar ditt liv och har ingen på plats som kan larma om du skulle behöva akutvård.

Jag tycker det låter som att du behöver in på behandlingshem eller något. Det känns som att du självsaboterar så mycket du bara kan nu, det är helt enkelt inte säkert att du klarar av att bli nykter ens med samtal och AA om du inte kan låta bli att förstöra för dig själv i den här utsträckningen, varje gång du skriver ett positivt inlägg så följs det av att du dricker, blir arg på din partner eller någon annan och använder det som ursäkt för att dricka ännu mer.

Varför svarade du inte när han ringde? Skämdes du? Det är ju vad det är, bättre att vara ärlig med det istället för att låtsas att det inte finns tänker jag. Har du någon alkohol kvar hemma nu? Häll ut allt medan du fortfarande tänker någorlunda klart.

Jag tycker också du borde höra av dig till din sponsor. Det är såna här situationer de kan stötta dig i tänker jag, de som själva varit med och vet hur du känner dig.

Varför svarade du inte när han ringde? Skämdes du? Det är ju vad det är, bättre att vara ärlig med det istället för att låtsas att det inte finns tänker jag. Har du någon alkohol kvar hemma nu? Häll ut allt medan du fortfarande tänker någorlunda klart.

Jag tycker också du borde höra av dig till din sponsor. Det är såna här situationer de kan stötta dig i tänker jag, de som själva varit med och vet hur du känner dig.
Jag vet inte. På båda frågorna.
Jo jag skäms. Speciellt som jag bara ett tag innan frågar om han kan hälla ut. Skulle inte ha frågat det. Ens nämnt det. Nu finns ju inget att hälla ut längre.
Och vet inte vad som finns kvar måste kolla mina ställen. Ev lite whiskey kvar eller om det är uppdrycket då är det nog slut allt. Hur ska jag ens klara mig utan minsta lilla alkohol? Inte ens litegrann när skakningarna och allt skit svämmar över. Men jag måste. Får se om jag har nått kvar. Minns inte

Jag vet inte. På båda frågorna.
Jo jag skäms. Speciellt som jag bara ett tag innan frågar om han kan hälla ut. Skulle inte ha frågat det. Ens nämnt det. Nu finns ju inget att hälla ut längre.
Och vet inte vad som finns kvar måste kolla mina ställen. Ev lite whiskey kvar eller om det är uppdrycket då är det nog slut allt. Hur ska jag ens klara mig utan minsta lilla alkohol? Inte ens litegrann när skakningarna och allt skit svämmar över. Men jag måste. Får se om jag har nått kvar. Minns inte
RING DIN SPONSOR!

Skakningarna misstänker jag beror på abstinens. Du är fysiskt beroende av alkohol, det är därför kroppen känns bättre när du dricker.

Du måste ta hjälp!

Men jag tänker att tråden klarar sig ifrån huruvida hennes mamma bör stämplas som alkoholist eller ej? Tycker det blir rent obehagligt att det ska sitta och gissas här om en människa som vi inte vet något om, som inte ens får komma till tals i tråden, och som tråden inte heller handlar om.

Helt sant. Det var fel av mig att plocka upp den tråden. Jag ville mest lyfta fram detta med beteendet, men det hade jag kunnat göra på ett annat sätt. TS, jag ber om ursäkt.

Du kanske behöver medicinsk hjälp eftersom det är så här illa. För det kommer dyka upp ny alkohol i ditt hem ganska snart och du kommer dricka den. Det går inte att förlita sig på drömscenarion.

Skicka ett sms till din sponsor nu, hon har gjort den här resan och vet hur svårt det är.

Helt sant. Det var fel av mig att plocka upp den tråden. Jag ville mest lyfta fram detta med beteendet, men det hade jag kunnat göra på ett annat sätt. TS, jag ber om ursäkt.
Ingen fara!
Är säker på att mamma inte har några beroende eller så alls. Det hade jag garanterat märkt. Jag märker sånt :)

Logga in på 1177 och se om du kan skriva meddelande till din vårdcentral där. Skriv hur det ligger till med dina alkoholvanor samt vilken medicin du tar, vilka symptom du får vid abstinens och be om en telefontid med läkaren så ni kan diskutera hur du ska göra med medicineringen nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 770
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama