Verkligen inte. SÅ viktigt är det inte att dricka för de flesta av oss. Han kan ju dricka vid andra tillfällen dessutom.Är jag inte ego då om jag säger nej?
Nej jag vill inte att du dricker för det triggar mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen inte. SÅ viktigt är det inte att dricka för de flesta av oss. Han kan ju dricka vid andra tillfällen dessutom.Är jag inte ego då om jag säger nej?
Är jag inte ego då om jag säger nej?
Nej, verkligen inte!!! Han vill också att du ska bli frisk. Det är ju en förutsättning för att ni ska kunna få ett bra liv tillsammans.Är jag inte ego då om jag säger nej?
Absolut inte!Är jag inte ego då om jag säger nej?
Han skall sluta dricka -i din närvaro- men när ni inte är tillsammans är det ju fritt fram. Han verkar dessutom känna att det är helt okej för hans del, och en partner som inte är beredd att avstå är inte rätt partner för en alkoholist dom triggas av när andra dricker.Han har ju druckit tillsammans med mig många gånger. Men det blir så fel när han kan nöja sig med ett glas och jag måste dricka upp hela flaskan plus lite till.
Märker att det har blivit en ändring. Förr märktes det inte riktigt på samma sätt. Visst jag gillar vin. Jag säger inte nej till drinkar.
Men det är mer problematiskt än så. Och han drar sig för att dricka alkohol. Sist han tog ett glas frågade han mig om det var ok.
Ja men självklart sa jag!
Bara för att jag inte kan hålla mig inom ramarna öht betyder det ju inte att han måste sluta dricka helt.
Jag har en vän som är relativt nyligen nykter alkoholist. Vi ses inte jätteofta men när vi gör det är det ofta i sammanhang där alkohol är en del av det hela. Hen har kommit så långt att det inte är några problem att andra dricker.Är jag inte ego då om jag säger nej?
Ego?Är jag inte ego då om jag säger nej?
Som partner till en sen många år nykter alkoholist kan jag säga att det är helt självklart för mig att jag och han umgås alkoholfritt, och även om jag gillar att dricka är det inte nån uppoffring utan enbart nåt positivt. I tidigare relationer har det alltför ofta blivit att alkohol varit standard för att det ska kännas lite extra mysigt att ses, för att få till semesterkänslan o.s.v. Men allt det där går ju att få till utan alkohol också, och känns så mycket bättre.Är jag inte ego då om jag säger nej?
Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.
Vet inte om jag klarar av att åka på mötet idag. Är så skör. Började gråta när höll på att mocka.
Allt känns så tungt. Som om jag släpade på en tung säck vart jag än går.
Vill prata med sponsorn. På plats. Men är så ledsen. Orkar inte mer.
Det är i de här stundernas som du SKA och MÅSTE åka till mötet.Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.
Vet inte om jag klarar av att åka på mötet idag. Är så skör. Började gråta när höll på att mocka.
Allt det där är anledningar till att du ska åka på mötet.Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.
Åk åk åk! Du orkar, kan, måste och behöver! Vad gör det om du är ledsen på mötet? Vad gör det om du börjar gråta där?Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.
Det är precis då du SKA åka. Fattar att det är motigt, tungt och urjobbigt men du vill INTE fortsätta må så här!Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.
Det är precis så här giftet pratar med dig. Den gör allt för att du inte ska vräka den, den kommer lura dig så du måste vara vaksam och tuff!Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.
Har knappt sovit i natt. Tankar hit och dit. Ingen ordning på nånting. Som en torktumlare som löper amok.