Jag har haft mycket roligt också när jag druckit.Låter ärligt talat som att du aldrig haft kul när du dricker.
Jag säger det igen, du måste ta tag i vad det är du försöker dränka med sprit. Du har ju aldrig haft ett normalt sätt att dricka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft mycket roligt också när jag druckit.Låter ärligt talat som att du aldrig haft kul när du dricker.
Jag säger det igen, du måste ta tag i vad det är du försöker dränka med sprit. Du har ju aldrig haft ett normalt sätt att dricka
Obs OCKSÅ.Jag har haft mycket roligt också när jag druckit.
RING sponsorn!Klarar inte av det här. Jag gör vad som helst. Campral kan den hjälpa?
Klarar inte av det här. Jag gör vad som helst. Campral kan den hjälpa?
Finns det något fysiskt eller digitalt möte att gå på?Klarar inte av det här. Jag gör vad som helst. Campral kan den hjälpa?
@karamelldrottningenFinns det något fysiskt eller digitalt möte att gå på?
Känns mycket bättre nu. Paniken och allt har lagts sig. Höll på att inte alls veta vart jag skulle ta vägen där ett tag. Hela dan har ju varit så tung men nu känns det lättare.
Åt nästan en hel påse chips själv. Smakade mycket vinäger det var bra blev nästan lite avdomnad i tungan.
Tittat på melodifestivalen och känns bra att kunna göra en sån här enkel och normal aktivitet utan att behöva dricka. Druckit juice och lite te ikväll.
Så skönt att jag inte druckit idag trots kaoset. Så glad över det!
Inget gift i kroppen. Huvudet måste vänja sig vid det. Kroppen måste vänja sig.
Försöker se nykterheten som någonting värdefullt. Och nu när jag mår ok så kan jag se det. Känns värdefullt att vara här och nu.
Känns mycket bättre nu. Paniken och allt har lagts sig. Höll på att inte alls veta vart jag skulle ta vägen där ett tag. Hela dan har ju varit så tung men nu känns det lättare.
Åt nästan en hel påse chips själv. Smakade mycket vinäger det var bra blev nästan lite avdomnad i tungan.
Tittat på melodifestivalen och känns bra att kunna göra en sån här enkel och normal aktivitet utan att behöva dricka. Druckit juice och lite te ikväll.
Så skönt att jag inte druckit idag trots kaoset. Så glad över det!
Inget gift i kroppen. Huvudet måste vänja sig vid det. Kroppen måste vänja sig.
Försöker se nykterheten som någonting värdefullt. Och nu när jag mår ok så kan jag se det. Känns värdefullt att vara här och nu.
Så less på mig själv. Fattar inte vad som händer. Tycker jag har en plan sen säger någon nånting och hela världen rasar.
Skulle ta in en av mina hästar och sko. Skulle ha gjort det under veckan egentligen men nu är det som det är så tänkte jag gör det nu.
Alla grejer på plats ska bara hämta hästen. Då säger partner ”lycka till”
Jag frågar vad han menar då sättet han sa det på lät som att det kommer att gå skitdåligt. Börjar få en klump i magen.
Då säger han att han var jättepigg i morse och piaffera vid uttag.
Då brast för mig fullständigt.
Kunde inte hejda tårar eller nånting och nu sitter jag i gästrummet och har lugnat ner mig men känner mig sämst.
Klarar inte ens av längre att sko min egna häst.
Ska försöka gå ut om ett tag igen men rädd att tappa det igen.
Varför ser jag allt så svart?
Var ju helt ok stunden innan och sen blev det så där.
Hade velat få i mig något starkare än kaffe. Dricker lite kaffe nu.
Igen alltså en överreaktion. Jag kan se det. Men så svårt att hejda den när den bara kommer så fort.
Det är inte konstigt alls. Din yta är florstunn just nu och det behövs bara nåt litet för att peta hål, och så är det såriga exponerat. Det behövs väldigt lite för att trigga igång en reaktion. Det är inget onormalt eller "fel" utan bara så det är. Vi är människor, vi är programmerade att reagera så. Det kommer att bli bättre, SÅ mycket bättre! Påminn dig om det! Och fortsätt på den bana du är inne på nu, den som ska göra dig fri!Så less på mig själv. Fattar inte vad som händer. Tycker jag har en plan sen säger någon nånting och hela världen rasar.
Skulle ta in en av mina hästar och sko. Skulle ha gjort det under veckan egentligen men nu är det som det är så tänkte jag gör det nu.
Alla grejer på plats ska bara hämta hästen. Då säger partner ”lycka till”
Jag frågar vad han menar då sättet han sa det på lät som att det kommer att gå skitdåligt. Börjar få en klump i magen.
Då säger han att han var jättepigg i morse och piaffera vid uttag.
Då brast för mig fullständigt.
Kunde inte hejda tårar eller nånting och nu sitter jag i gästrummet och har lugnat ner mig men känner mig sämst.
Klarar inte ens av längre att sko min egna häst.
Ska försöka gå ut om ett tag igen men rädd att tappa det igen.
Varför ser jag allt så svart?
Var ju helt ok stunden innan och sen blev det så där.
Hade velat få i mig något starkare än kaffe. Dricker lite kaffe nu.
Igen alltså en överreaktion. Jag kan se det. Men så svårt att hejda den när den bara kommer så fort.
Skodde honom sen och han stod hur snällt som helst som han också brukar göra. Tänkte jag tar bara båda fram idag och nöjer mig där men tog bak också när jag ändå var i farten.
Var inne i stan och handlade ett par skor och sen åt på en italiensk restaurang.
Jag skulle aldrig fixa att jobba på restaurang. Den miljön med att hälla upp vin till var och varannan person näe det hade aldrig gått.
Kändes lite sorgligt att aldrig få beställa vin igen inte ens till maten. Men det går ju inte.
När det hälldes i glasen vid bordet snett framför mig kände jag direkt hur det bara spände till. Men jag OCKSÅ HALLÅ!
Sen sekunden efter tänkte jag GIFT.
Låter lite väl drastiskt men det ÄR gift för mig. Blir ju knäpp och skulle aldrig klara av att ta ett glas.
Det blev vatten och en pepsi. Vinglas på bilden men bara pepsi i det.
Visa bifogad fil 114321
Hoppas verkligen att den dagen kommer snart!Klart det är ett gift för dig, du tål ju inte alkohol. Just nu känns det som en enorm grej men en dag kommer du inse att det är långt ifrån den värsta "allergin" du kunde ha haft. Även utan alkohol kan du göra nästan allt i nästan alla sammanhang utom typ vinprovningar. Det finns de som är så extremt allergiska mot pälsdjur att de knappt vågar åka buss. Många har så besvärliga matallergier att de aldrig kan lita på någon mat som bjuds. En släkting till mig måste äta allergitabletter tio månader om året på grund av pollen och svårförutsägbara korsallergier. Jag vill inte på något sätt förringa din sjukdom och din mycket begripliga sorg över den men jag hoppas att du snart kan hitta lite perspektiv.
Under rådande omständigheter kan jag rekommendera boken This Naked Mind av Annie Grace. Den är extremt kritisk till alkohol och rollen vi låter den ta i samhället, bland annat via marknadsföring. Författaren har läst många vetenskapliga artiklar som hon hänvisar till och den är väl uppbyggd. Jag har hört om många som blivit helt anti att dricka genom att läsa den.Hoppas verkligen att den dagen kommer snart!
Just nu kan jag inte se det. Jo allergisk mot pälsdjur hade varit förödande. Det är värre. Mina vänner, arbetskamrater och familj har ju päls.
Jag längtar så till den dagen när det känns naturligt att avstå från alkoholen. Att jag inte avstår för att jag måste utan för att jag känner noll sug, ingen dragningskraft eller lust till alkoholen.
Jag måste tro på att detta kommer att ske. Jag hoppas verkligen det! Någon gång.