Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är det absolut! Men är det fånigt att skriva? Det skulle jag kunna göra nu. Säga är jättesvårt.
Jävla fegis :rage:

NEJ. Jag gör så. Och ofta i efterhand. Det är inte det minsta fånigt! För att jämföra så tog det mig alltså 1-2 år att per text fråga min kille om jag kunde få en egen handhandduk hos honom. Jag vet inte ens varför det kändes så otroligt jobbigt att be om för mig. Men det spelar ingen roll! Det viktiga är att man hittar sina sätt att kommunicera.

NEJ. Jag gör så. Och ofta i efterhand. Det är inte det minsta fånigt! För att jämföra så tog det mig alltså 1-2 år att per text fråga min kille om jag kunde få en egen handhandduk hos honom. Jag vet inte ens varför det kändes så otroligt jobbigt att be om för mig. Men det spelar ingen roll! Det viktiga är att man hittar sina sätt att kommunicera.
Tack ❤️
Detta betyder så mycket!
Vill säga och ska berätta. Men har så svårt att få ur mig på rätt sätt.
Skriver om ett litet tag. Precis så som det är

Eller "Jag har druckit vin, vill du komma och ge mig en kram och så går vi och lagar mat tillsammans sedan?"

Förlåt för allt bombande 😅 Men jag blir själv helt tom i huvudet när jag har något jag bara måste säga men inte vet hur. En kort rad räcker dock alltid gott som en start!

Jag sitter i gästrummet. Och så.
Han tyckte jag skulle komma ner och vara lite social. Försökte krama mig mm.
Men det känns så fel nu när jag druckit.
Och har noll lust att vara social.
Måste berätta. Men det är svårt när han studsar runt.
Ser du själv hur mycket alkoholen har en negativ inverkan på ditt beteende, angående att du sitter ensam i ett rum nu och inte orkar med ditt eget liv för att du har druckit? Jag känner igen mig så himla mycket i det du skriver nu om hur det är emellan er och hur din vardag ser ut. Mina närstående sa till mig att jag var helt personpighetsförändrad när jag drack, och du verkar ju vara en sån person som ror runt mycket själv, som tar dig för och jobbar. Men nu orkar du inte med din vardag på grund av drickat, kan du se vilken stor skillnad det är från ditt friska jag?
Sen vill jag värna lite för art lägga ansvar för ditt drickande på sambon också. Han kan inte hålla dig från att dricka, och jag tror det är bra att ni verkligen pratar om det. Som medberoende känner man ofta ett stort ansvar för att ta hand om, lindra och släta över för den som dricker. Han kan stötta dig OM du är ärlig mot honom och vågar be om specifik hjälp för att INTE dricka när du känner sug. Som att ni hör något tillsammans istället. Det får inte bli hans ansvar att springa runt och leta sprit, hälla ut, ta över dina sysslor för att du är full osv. Då kommer er kärlek att dö till sist, och den tiden som leder upp till det kommer vara smärtsam för er båda.
Jag vet hur det är att ha fördomar mot AA och att känna ett enormt motstånd mot att gå dit. Men om man bara tar det för vad det är, en grupp där alla delar samma sjukdom, och så sitter man och pratar om sina känslor, sitt liv, eller bara lyssnar. Det behöver inte vara mer laddat än så.

Berättade att jag druckit. Sa att jag tagit några glas. Då sa ha han att jag inte ska dricka alls. Inte ens ett glas. Jag höll givetvis med.
Sen åt vi lite. Jag knappt nånting. Inte jättesugen fast det smakade bra allting. Men var mer sugen på vin så gick upp snart igen.
Han kom upp och var ledsen att jag inte hade ätit knappt. Vi hade sex och allt var jättebra. Sen nyss märkte jag att han blev sur igen. För sa att jag kanske kan ta ett glas till. Bara just nu.
Sa att han blir ledsen och arg. Att jag måste sluta NU.
Men jag försöker ju!
Hur jag än gör blir det fel

Berättade att jag druckit. Sa att jag tagit några glas. Då sa ha han att jag inte ska dricka alls. Inte ens ett glas. Jag höll givetvis med.
Sen åt vi lite. Jag knappt nånting. Inte jättesugen fast det smakade bra allting. Men var mer sugen på vin så gick upp snart igen.
Han kom upp och var ledsen att jag inte hade ätit knappt. Vi hade sex och allt var jättebra. Sen nyss märkte jag att han blev sur igen. För sa att jag kanske kan ta ett glas till. Bara just nu.
Men jag försöker ju!
Bra att du berättade! Jättebra!

Din sjukdom berör alla som står dig nära. Det är svårt för alla, men på olika sätt.
Visa din partner att du verkligen vill sluta, och ta dig till AA. Du försöker, säger du, men för mig som står helt utanför så ser det inte ut som att du helhjärtat försöker. Beroendesjukdomar klarar man sällan sig ur utan proffshjälp. Ta tag i det på allvar nu. OM du vill bli nykter. OM du vill ha kvar din partner. OM du vill må bättre.

Men jag försöker ju!
Det där sista är ju dock inte sant. Jag förstår att det känns sant, men det är faktiskt så att om du inte tar ett glas till så blir det rätt. Att inte dricka mer även om man mår piss är rätt.
Det som blir rätt är inte den enklaste vägen, den enklaste vägen just nu är att supa men det leder också till avgrunden. Den svåra vägen, att sluta dricka och jobba med ditt mående, är tungt, jobbigt och utmanande men resultatet blir också livet, friheten, lyckan, kärleken, värdighet, styrka och förmågan att välja hur ditt liv ser ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 768
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Black Friday
  • Föl 2023
  • Hästtransport till häst som hatar att åka..?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka