Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte var du bor men en idé från mig är att kolla upp om det finns ett AA möte i stan i morgon, och försök sedan hålla upp med att dricka tills du gått på det. Kolla sen när nästa möte sker och försök hålla upp till dess.
Om du inte tar någon extra hjälp tills du fått din plats så kommer ingenting förändras, du är fast i den här cykeln av vita knogar-nykter och misslyckande med fylla som resultat. Det kostar ju inget att bara sitta och lyssna på ett möte. Just nu har du bara byggt upp ett mentalt hinder mot varför du inte vill/behöver gå dit, men skall förutfattade meningar verkligen få stå i vägen för din förmåga att leva ett lyckligt, nyktert liv?

Ta hand om dig ❤
Du skriver alltid så klokt och insiktsfullt. Tack för det och för omtanken om våra medmänniskor.

Totalt misslyckad här.
Efter några dagars nykterhet så hade jag ett ENORMT sug igår. Hällde till och med upp vin igår kväll. Partner såg det men han övertalade mig om att hälla ut och ta juice istället.
Nej jag ska inte ens ha något sådant hemma jag vet men var tvungen handla lite igår.
Kunde knappt sova i natt. Gick sen och la mig på soffan. Somnade och vaknade, somnade och vaknade osv.
Ledig morgon och gosade med katten Jinns massor. Tänkte att det blir nog en ganska ok dag idag ändå.
Var ute på en liten tur nyss och hade så mycket tankar konstant i huvudet blir knäpp!
Tänkte måste ta något när vi kommer hem vad som helst. Sen nästa stunden tänkte jag nej sluta.
Och så håller det på.
Nu gick jag in för att kissa. Druckit några glas vin. Helt fantastiskt men mår fortfarande skit.
Kommer inte våga säga att jag druckit. Skäms så 🙈
Var ligger systemet i förhållande till annat nödvändigt? Kommer du i närheten av affären varje gång du behöver handla mat och liknande eller går det på något vis att undvika att du hamnar där?

Totalt misslyckad här.
Efter några dagars nykterhet så hade jag ett ENORMT sug igår. Hällde till och med upp vin igår kväll. Partner såg det men han övertalade mig om att hälla ut och ta juice istället.
Nej jag ska inte ens ha något sådant hemma jag vet men var tvungen handla lite igår.
Kunde knappt sova i natt. Gick sen och la mig på soffan. Somnade och vaknade, somnade och vaknade osv.
Ledig morgon och gosade med katten Jinns massor. Tänkte att det blir nog en ganska ok dag idag ändå.
Var ute på en liten tur nyss och hade så mycket tankar konstant i huvudet blir knäpp!
Tänkte måste ta något när vi kommer hem vad som helst. Sen nästa stunden tänkte jag nej sluta.
Och så håller det på.
Nu gick jag in för att kissa. Druckit några glas vin. Helt fantastiskt men mår fortfarande skit.
Kommer inte våga säga att jag druckit. Skäms så 🙈
..och det upprepar sig. Igen. Igen. Igen.
Du försöker klara det på egen hand.

Tur att din sambo fanns där och kunde övertala dig. Men utan hans översyn drack du. Igen.

Vad. VAD är det som hindrar dig från AA?
Hör av dig till dem. Be sambo om hjälp att höra av dig till dem.

Du klarar det här!!
:heart :heart :heart

Har videomöte med läkaren imorgon. I övermorgon möte med psykologen.

Var ute en sväng igen men fick inte gjort allt jag skulle. Orken finns inte. Sen om det beror på alkoholen eller något annat det vet jag inte. Måste tvinga mig själv att gå ut igen och göra klart alla sysslor. Påverkad eller inte så måste de göras.
Tänk den dagen jag klarar av att vara nykter utan att det ska vara en jäkla kamp hela tiden. Längtar så till den dagen

Var ligger systemet i förhållande till annat nödvändigt? Kommer du i närheten av affären varje gång du behöver handla mat och liknande eller går det på något vis att undvika att du hamnar där?
Det finns affärer närmare men när jag storhandlar föredrar jag City Gross och tyvärr ligger Systembolaget precis intill 🙈

Sista glaset nu på den flaskan. Mår ok men känns fördjävligt att det ska vara så här. Sa att jag inte mådde så bra så får hjälp med en del sysslor. Hade jag inte druckit hade kunnat få gjort dem själv utan problem.
Var så rädd att bli påkommen men tror inte det. Han sa bara att du luktar så gott. Blev stressad innan sista ordet. Trodde han skulle säga du luktar vin.

Sista glaset nu på den flaskan. Mår ok men känns fördjävligt att det ska vara så här. Sa att jag inte mådde så bra så får hjälp med en del sysslor. Hade jag inte druckit hade kunnat få gjort dem själv utan problem.
Var så rädd att bli påkommen men tror inte det. Han sa bara att du luktar så gott. Blev stressad innan sista ordet. Trodde han skulle säga du luktar vin.
Berätta för honom att du har druckit. Ärlighet är a och o om du ska komma ur det där.

Eller tillsammans med någon som vet att du inte egentligen vill köpa alkohol, din partner kanske tex?
Jo han var med. Sen skulle vi äta sushi bredvid. Vi gick först till bilen och packade in allt. Vilket var en hel massa. Sen gick han före och jag smet in på Systembolaget. Sa att jag skulle dit. Han tyckte ju det var en urusel idé. Jag sa att jag var tvungen att köpa en flaska till mamma. Han sa så att han skulle gå in och köpa den. Då sa jag att jag vet exakt hur flaskan ser ut men inte vad den heter och att det är bäst jag handlar så det blir rätt.

Det blev också den flaskan som hon ska få! Plus ett gäng flaskor till. För eget bruk eller om jag kastar dem sen eller hur det nu blir 😞

Jo han var med. Sen skulle vi äta sushi bredvid. Vi gick först till bilen och packade in allt. Vilket var en hel massa. Sen gick han före och jag smet in på Systembolaget. Sa att jag skulle dit. Han tyckte ju det var en urusel idé. Jag sa att jag var tvungen att köpa en flaska till mamma. Han sa så att han skulle gå in och köpa den. Då sa jag att jag vet exakt hur flaskan ser ut men inte vad den heter och att det är bäst jag handlar så det blir rätt.

Det blev också den flaskan som hon ska få! Plus ett gäng flaskor till. För eget bruk eller om jag kastar dem sen eller hur det nu blir 😞
Lögner lögner lögner 😥

Fast alltså, med tanke på vad du berättade om systembolaget så vet han väl säkert att du köpte med dig alkohol för egen del?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 768
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Black Friday