Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var väl ett bra exempel på fördelarna med att omgivningen vet, även om det inte är hans ansvar att övertyga dig om att inte dricka så ökar ju chansen för att du ska få stöd att tänka till en extra gång och få stöttning att så över det där första glaset.

Jo jag vill verkligen sluta helt!
Men just nu är allt så svårt. Jag fattar inte varför. Vill bara vara normal.
Men du blir inte det du kallar normal om du fortsätter ljuga, smussla och dricka. Jag förstår att allting är svårt, men du kommer aldrig till ett nyktert och lugnt liv om du fortsätter sådär. Sanningen är väldigt tuff ibland. ...och livet överlag.

Senast ändrad:
För att alkoholism är en sjukdom.
@karamelldrottningen detta är verkligen sant! Visst tusan skulle du berätta för både din mor och för andra närstående och söka både din partners stöd och hjälp, din mors och sjukvårdens så mycket du bara kunde om du fick diagnosen cancer?

Du skulle väl ändå inte ljuga, dölja, smussla och kämpa på med en annan sjukdom i ensamhet?

Sätt dig ner och skriv en lista på saker du ska göra.
1. Berätta för din mamma så hon inte tar med sprit, trugar om sprit osv
2. Säg åt din mamma och din partner att från och med nu handlar dem och inte du.
3. Kolla upp och delta i AA
4. När du är sugen och inte dricker och det blir jobbigt ta hjälp av din mamma och din partner- prata eller gör något ihop fysiskt så du tänker på annat en stund, lättare när man inte är ensam.
5. Häll ut all sprit hemma.
6. Fler saker som du kan komma på som hjälper dig på vägen mot ett nyktert liv!

:heart
:heart:heart:heart

Det handlar ju inte om någon annan. Jag menar det är inte någon annans fel att jag dricker.
Känns så hemsk att se när ens närmaste blir ledsna.
Jag vill berätta för mamma också. Men hade velat ha detta mer inom kontroll först. Men jag lyckas ju aldrig med det.
AA har jag jättemycket förutfattade meningar om. Har läst mycket om dem och varit påväg otaliga gånger att kontakta dem.
Men ni har rätt AA får nog bli nästa steg. Blir käpp av detta. Vet varken in eller ut längre med nånting

Jag sitter i gästrummet. Och så.
Han tyckte jag skulle komma ner och vara lite social. Försökte krama mig mm.
Men det känns så fel nu när jag druckit.
Och har noll lust att vara social.
Måste berätta. Men det är svårt när han studsar runt.

Öppnade fönstret bara för att ha något att göra när han kom 😂
Och då passade ett gäng flugor som huserat i springorna att ta sig in. Så själv är jag iaf inte har hela rummet fullt med flugor nu 👌

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 768
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Black Friday