• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BillyBus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 763
B

BillyBus

Ja då är det väl snart dags för de giftiga algerna att blomma ut i sjö och havsvattnet.
Jag känner mig alltid lika osäker på vilka alger som är de giftiga och om jag kan klara av att se skillnad på de olika algtyperna. Därför frågar jag er som kanske kan det bättre än mig. :D

Är det någon som vet exakt hur de ser ut och om man ser algblommningen tydligt? Det enda jag kan få fram är att det är de blågröna algerna som är giftiga.. Ser man skillnad på dessa och andra typer av alger? :confused:
Just nu är det en massa röda alger i sjövattnet vid våran stuga.
Är de också giftiga/ farliga för hundarna?

Tacksam för svar!

Sv: Alger

*putt putt*

för jag vill också veta!

Någon som kan ge ett uttömmande alg-svar?

För min del får ni gärna lägga ut texten ordentligt om hur man gör med alger och bad, särskilt i denna hetta där bad är så sköööööööööööönt!

(Finns ju trädgårdslang och barnpooler, iofs...)

/Syrsa

Liknande trådar

Hundavel & Ras Alltså, det är extremt enkelt att hantera hydrolat 😅 Jag har mitt i kylen, droppar en droppe på en möbeltass eller tops, och lägger den...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 519
Senast: Pilot
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 933
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hejsan! Det är som så att jag har för lite mer än en vecka sedan hämtat en jättetrevlig omplacering på snart 10 månader. Ingen...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 943
Senast: avslutat medlemskap
·
  • Låst
Äldre Vi hade en lite speciell upplevelse i förrgår... Vi gillar att ta bilen, köra någon mil eller så i närområdet, stanna vid någon mysig...
45 46 47
Svar
921
· Visningar
35 996
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka