• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Inna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 5 647
Sv: Alexon D

Ja, hon står i samma stall som mina pållar nu och det är tänkt att hon ska betäckas i vår. Trevligt sto!

Hälsningar Monika

Vad roligt... vet du med vilken hingst? Och vet du vilka avkommor hon fått tidigare?

En bild på henne som vuxen vore jätteskoj:angel::smirk:

Tyvärr vet jag inte om det blev någon betäckning. Hon stod hos oss ett par månader förra våren som konvalecent och jag har inte hört något sedan dess. Ska luska lite :)!

Hälsningar Monika

Alexon D får nog rätt många ston som är trevliga gotländska familjehästar, och där ägarna vill betäcka med en hingst som är vettig i skallen och som man kan betäcka med billigt och utan krångel för att få en ny bra familjehäst från sitt sto.

En synnerligen hedervärd uppgift för en avelshingst - men den gör inga underverk för dess BLUP.

Min c-ponny Merlot, är efter Alexon D :)!
Helt underbart temperament och hoppar som en gud!!
Har träffat Alex på riktigt och han är jätte trevlig individ!
Min ponny är förövrigt 6 år och hoppar LA nu så förhoppningsvis blir det en SM ponny av henne :D!!

Han är sänkt till C, för övrigt, så han ger inte gröna papper längre. Tyvärr, för jag har inte hört annat än att folk är nöjda med sina avkommor efter honom.

Jo jag läste det för ett tag sen. Han har gett många trevliga individer... Tror han skulle fått många mer ston på fastlandet. Men på gotland, när jag bodde där så fick han mer ston än San Quintero den säsongen iaf :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 687
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 659
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 432
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna