• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Inna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 5 647
Sv: Alexon D

Cockney skrev:
En avkomma går upp till 1.50 hoppning med en ryttare i gävle trakten sen har väl A Emanuelsson en efter Alexon D
Jag har flera gånger sett den hästen som Anna Emanuelsson (och även Emma ) tävlar. Chelsie som hästen heter (ue. Ahorn) har plockat många poäng genom placeringar och segrar tom 150. Trevlig och vaken häst som jag gillar skarpt.

Och jag har erfarenhet av den andra hästen. ;) Världens bästa!:love:

Kompisen födde upp ett sto AERBORN när han var nygodkänd-ett mkt fint sto, som hoppade rätt höga klasser, numera står hon i avelsboxen har jag hört. MKT TREVLIG HÄST!

Cockney skrev:
En avkomma går upp till 1.50 hoppning med en ryttare i gävle trakten sen har väl A Emanuelsson en efter Alexon D

Gävleryttaren är väl inte vem som helst kanske, det är Leif Hall som rider. Mycket välkänd ryttare/tränare/banbyggare i mellansverige. Hästen är Alexia som går 1.50 men som nog egentligen är bäst i 1.40 där hon har massor av segrar, tror de vann typ 8-10 st för någon säsong sedan. Snabb som få andra. Hon är e: Alexon D - Artist och uppfödd av Maud Blomqvist.

Sök resultat på nätet så hittar du alla deras framgångar ifall du är intresserad.

Hon har faktiskt vunnit 150 också. ;) (6 starter, 5 placeringar)

Alexson D - Irco Mena är stammen

helmer skrev:
Hon har faktiskt vunnit 150 också. ;) (6 starter, 5 placeringar)

Alexson D - Irco Mena är stammen

Hon har haft framgångar i 1.50 det stämmer men enligt Leif själv så är hon begränsad i sin kapacitet och därför egentligen en riktigt bra 1.40 häst mer än en häst för högre höjder.

Och stammen är precis som jag skrev Alexson D - Artist. Till och med Alexon D - Artist - Galant - Sombrero. Galant är en son till Jovial.

Jag har alltid trott att man skriver pappa-morfar? :crazy:
Här är förresten en fullständig stamtavla: http://medlem.spray.se/stamtavla/halv1615.htm och så vitt jag kan se finns det inte ens med någon Artist?
Jo jag vet, har umgåtts så gott som dagligen med henne i fyra år så jag har rätt bra koll faktiskt. ;) Ville bara poängtera att hon gjort bra resultat i de klasserna också.

Senast ändrad av en moderator:

helmer skrev:
Jag har alltid trott att man skriver pappa-morfar? :crazy:
Här är förresten en fullständig stamtavla: http://medlem.spray.se/stamtavla/halv1615.htm

Ja.... eller också finns hennes stamtavla här:http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid49?Intidnr=99647

Mamma är registrerad som Miss Mena vilket skulle peka på Irco Mena men det stämmer inte eftersom hon (enligt ASVH) är efter Artist och undan ett sto som heter Mio (F.3) som i sin tur är efter Galant.
Det finns heller ingen mer Miss Mena registrerad.

Känner du hästen personligen förutsätter jag att du vet bättre men det är lustigt att hon är felrigistrerad hos ASVH i så fall. Det brukar sällan vara på hästar som tävlas så mycket som hon, de brukar korrigeras efter påpekande.

Badtz Maru skrev:
Jag har flera gånger sett den hästen som Anna Emanuelsson (och även Emma ) tävlar. Chelsie som hästen heter (ue. Ahorn) har plockat många poäng genom placeringar och segrar tom 150. Trevlig och vaken häst som jag gillar skarpt.

Chelsie skötte jag och tränade inför fölchampionatet för en herrans massa år sedan, red igång hennes mamma (Iloma, e.Ahorn) efter fölningen. Helt off topic men ändå...;) Chelsie var en jäkligt snygg fölunge!

Det verkar onekligen som att de har fel den här gången.
Stammen är Alexson D - Irco Mena (Enligt b la de papper som man har med på tävling, jag vet inte vad det heter men det är häfte med uppgifter uppfödare, stam, tecken och dylikt.)

Alexia, har jag sett på många tävlingar, den verkar som alla här säger ha ett otoligt trevligt temperament. Läste oxå i senaste ridsport tror jag det var om en avkomma efter Alexon D, kom ihåg det eftersom även jag tycker att det är sällan man ser avkommor e- honom. Han ser dock rätt tråkig ut i hingstkatalogen. Säkert en hingst som man blir mer imponerad av om man ser honom. Synd att han bara betäcker naturligt nu som någon här sa.

Jag känner en som har en häst efter Alex!

Den är grymt snygg:d och har en väldigt bra hoppteknik.

Ja, hon står i samma stall som mina pållar nu och det är tänkt att hon ska betäckas i vår. Trevligt sto!

Hälsningar Monika

Han har ju några kända avkommor. Anna Emanuelsson har en, Leif Hall har haft en. Micke Schultz sa på träning att han sett flera avkommor som är väldigt lovande i hoppning. Dock har han ju inte så många avkommor pga naturlig betäckning på Gotland...

Hej, var inne och googlade på LillAlex pappa Alexon D. Han är idag fem år och som ni skriver så har även LillAlex fått ett mycket bra psyke. Han kommer inte att användas inom hoppning men är underbar i dressyr.......

Hej, jag har en LillAlex efter Alexon D. Se bild 5 år iår

Där jag rider (Blåkulla Gård i Västerhaninge söder om stockholm) står två (?) hästar efter Alexson .. den enda är ägarens dotters tävlingshäst Merlot, en 6-årig ganska maxad c-ponny skulle jag tro. Korsning mellan Alexson (halvblod) och russ , är riktigt grym i hoppning .
Vi har en till som jag TROR är efter Alexson .. han heter Bambam och är en 4-åring som vi precis fått dit . :) vet inte så mkt om honom..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 687
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 659
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 432
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna