När man är 60 och gubben 85 är det mer än en siffraJag är 35. Min sambo var ett år äldre men jag har haft partners inom 10 år yngre och 15 år äldre. Ålder är faktiskt bara en siffra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man är 60 och gubben 85 är det mer än en siffraJag är 35. Min sambo var ett år äldre men jag har haft partners inom 10 år yngre och 15 år äldre. Ålder är faktiskt bara en siffra.
Nja, nu var det knappast jag som blev kränkt, det var uppenbarligen jag som kränkte andra. Så knäpp av dig den där koftan säger jag.Men snälla! Vi var några som missförstod, än sen?
Ta av offerkoftan.
Snacka om at dra stora växlar på ingenting.
När man är 60 och gubben 85 är det mer än en siffra. Skulle jag hitta nån får han inte vara äldre än jag själv.
Men ska man välja bort någon man kan ha 20-30-40 fantastiska år med på grund av det?
Min partner är 17 år äldre än mig, i vardagen är det inget någon av oss reflekterar över. Visst förstår jag att det kan komma en dag när det är ett problem, men det kan lika gärna bli jag som lägger näsan i vädret först eller drabbas av annat.
Pot, meet kettle.Snacka om at dra stora växlar på ingenting.
Ganska onödigt sagt, onödigt inlägg tycker jag. Varför fortsätta på detta alls?Tycker du att du gör ett bra bidrag till ett bra forumklimat?Pot, meet kettle.
Tycker du att du gör ett bra bidrag till ett bra forumklimat?
Jag har bett om ursäkt för att jag inte var tydlig nog, uppenbarligen kände sig ett par personer kränkta av min formulering, men jag har bett om ursäkt, räckte inte det? Varför inte bara lägga ner?Men ärligt talat, tycker du att du själv främjar forumklimatet på ett fint vis? Tycker dina senaste inlägg varit rena motsatsen till ett bra klimat.
Jag har en del vänner som resonerat som att de "slösat bort" ett år (eller annan tidslängd) av sitt liv när ett förhållande tagit slut. Känns som att det är lite samma resonemang med att man ska leva hela livet ihop och dö hand i hand för att det ska vara värt det.Men ska man välja bort någon man kan ha 20-30-40 fantastiska år med på grund av det?
Min partner är 17 år äldre än mig, i vardagen är det inget någon av oss reflekterar över. Visst förstår jag att det kan komma en dag när det är ett problem, men det kan lika gärna bli jag som lägger näsan i vädret först eller drabbas av annat.
Jag har bett om ursäkt för att jag inte var tydlig nog, uppenbarligen kände sig ett par personer kränkta av min formulering, men jag har bett om ursäkt, räckte inte det? Varför inte bara lägga ner?
Jag förstår inte varför i hela friden jag sitter här och försvarar min rätt till att ha egna preferenser gällande val av partners ålder relaterat till den ålder JAG befinner mig vara i. Sjukt.
Jag har en del vänner som resonerat som att de "slösat bort" ett år (eller annan tidslängd) av sitt liv när ett förhållande tagit slut. Känns som att det är lite samma resonemang med att man ska leva hela livet ihop och dö hand i hand för att det ska vara värt det.
Sen vet jag väl inte hur andra ser det, men själv ser jag väl inte som tiden vid 70-80 som den potentiellt bästa i mitt liv, utan den räknar jag nog med kommer vara tidigare. Men så har jag aldrig heller sett nåt förhållande som bortkastad tid, för jag har tyckt att det varit bra då.
Jag har en del vänner som resonerat som att de "slösat bort" ett år (eller annan tidslängd) av sitt liv när ett förhållande tagit slut. Känns som att det är lite samma resonemang med att man ska leva hela livet ihop och dö hand i hand för att det ska vara värt det.
Sen vet jag väl inte hur andra ser det, men själv ser jag väl inte som tiden vid 70-80 som den potentiellt bästa i mitt liv, utan den räknar jag nog med kommer vara tidigare. Men så har jag aldrig heller sett nåt förhållande som bortkastad tid, för jag har tyckt att det varit bra då.
Eller hur! Jag har ju utvecklats av de relationer jag haft, sen att de tagit slut har varit rätt logiskt. En del bra, en del dåliga. Inte f-n sörjer jag att jsg dumpade min pojkvän från gymnasiet![]()
Haha, jag fyller till och med 31 senare i år
Undrar varför du tror att jag är yngre![]()
Han skrev åldern 18 i siffror , inte 90 talister enbart.Fast det skrev han ju inte alls. Han skrev att han hade legat med 90-talister. Det betyder inte att de är födda -99 som du utgår ifrån. De kan lika gärna vara födda -90.
Nej en 18 åring och en 25 åring är mer på samma nivå.Det där tycker jag låter litet märkligt. Är det grejen att en 18-åring, som du ser som ett barn, har sex öht som känns stötande och fel? Eller är det om en 18-åring har sex just med någon såpass mkt äldre som 40 som vore haken? Du säger att 18 är ett barn, men vore det inte lika fel eller stötande om det barnet(!) hade sex med en 20-åring eller 25-åring då...?