Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

När man är 60 och gubben 85 är det mer än en siffra :crazy:. Skulle jag hitta nån får han inte vara äldre än jag själv.

Men ska man välja bort någon man kan ha 20-30-40 fantastiska år med på grund av det?
Min partner är 17 år äldre än mig, i vardagen är det inget någon av oss reflekterar över. Visst förstår jag att det kan komma en dag när det är ett problem, men det kan lika gärna bli jag som lägger näsan i vädret först eller drabbas av annat.

Men ska man välja bort någon man kan ha 20-30-40 fantastiska år med på grund av det?
Min partner är 17 år äldre än mig, i vardagen är det inget någon av oss reflekterar över. Visst förstår jag att det kan komma en dag när det är ett problem, men det kan lika gärna bli jag som lägger näsan i vädret först eller drabbas av annat.

Som sagt, jag har inte medvetet valt bort relationer med någon som är långt ifrån mig i ålder men undermedvetet tror jag nog det.

Men jag håller med dig, mina föräldrar var lyckliga de år de fick. Hade jag blivit stormförälskad hade en stor åldersskillnad fått kvitta.

Min sambo fyller 25 i år, jag fyller 27 :) Mitt senaste ex och jag var jämngamla, sedan har väl resten jag träffat varit 1-9 år äldre än mig.

Men ärligt talat, tycker du att du själv främjar forumklimatet på ett fint vis? Tycker dina senaste inlägg varit rena motsatsen till ett bra klimat.
Jag har bett om ursäkt för att jag inte var tydlig nog, uppenbarligen kände sig ett par personer kränkta av min formulering, men jag har bett om ursäkt, räckte inte det? Varför inte bara lägga ner?

Jag förstår inte varför i hela friden jag sitter här och försvarar min rätt till att ha egna preferenser gällande val av partners ålder relaterat till den ålder JAG befinner mig vara i. Sjukt.

Jag har en del vänner som resonerat som att de "slösat bort" ett år (eller annan tidslängd) av sitt liv när ett förhållande tagit slut. Känns som att det är lite samma resonemang med att man ska leva hela livet ihop och dö hand i hand för att det ska vara värt det.

Sen vet jag väl inte hur andra ser det, men själv ser jag väl inte som tiden vid 70-80 som den potentiellt bästa i mitt liv, utan den räknar jag nog med kommer vara tidigare. Men så har jag aldrig heller sett nåt förhållande som bortkastad tid, för jag har tyckt att det varit bra .

Jag har bett om ursäkt för att jag inte var tydlig nog, uppenbarligen kände sig ett par personer kränkta av min formulering, men jag har bett om ursäkt, räckte inte det? Varför inte bara lägga ner?

Jag är inte det minsta kränkt över din formulering och jag tror ingen annan är det heller. Men det blir ju nästan komiskt när du anklagar andra för att göra en höna av en fjäder och att medverka till ett dåligt forumklimat när du är den enda dom gör båda delarna.

Jag förstår inte varför i hela friden jag sitter här och försvarar min rätt till att ha egna preferenser gällande val av partners ålder relaterat till den ålder JAG befinner mig vara i. Sjukt.

Men det är väl INGEN som sagt något om DINA preferenser. Du uttryckte dig generellt när du menade dig själv. Några bemötte det. Till slut, dock inte på ett särskilt trevligt sätt från din sida, kommer det fram att du menade "när du själv blivit äldre" istället för "när man blir äldre". Något som borde vara väldigt enkelt att förklara istället för att raljera och fara fram som en ångvält mot de som svarar dig.

Nu tänker jag inte OTa mer.

Jag har en del vänner som resonerat som att de "slösat bort" ett år (eller annan tidslängd) av sitt liv när ett förhållande tagit slut. Känns som att det är lite samma resonemang med att man ska leva hela livet ihop och dö hand i hand för att det ska vara värt det.

Sen vet jag väl inte hur andra ser det, men själv ser jag väl inte som tiden vid 70-80 som den potentiellt bästa i mitt liv, utan den räknar jag nog med kommer vara tidigare. Men så har jag aldrig heller sett nåt förhållande som bortkastad tid, för jag har tyckt att det varit bra .

Jag har allmänt svårt för att man ska sitta och ångra sina val, oavsett om det gäller förhållanden eller ej. Visst, allt jag gjort har inte varit smart men mina erfarenheter har ju gjort mig till den jag är idag.

Att sitta och ångra sig tror jag är ett bra sätt att bli bitter på.

Eller hur! Jag har ju utvecklats av de relationer jag haft, sen att de tagit slut har varit rätt logiskt. En del bra, en del dåliga. Inte f-n sörjer jag att jsg dumpade min pojkvän från gymnasiet:D

Jag tror tyvärr att jag har en viss dubbelmoral i ämnet, kan nämligen störa mig på män som söker 23-35 när de själv är fyrtiofem samtidigt som jag i princip bara träffat män som varit äldre. Delvis handlar det nog om normer men också om att jag vill ha en viss maktförskjutning under sex som jag tycker känns svårare om mannen är mycket yngre. Samtidigt har jag vänner som är i runt 25 när jag inte alls reflekterar över deras ålder.

Som svar på frågan skulle jag troligtvis inte välja bort någon som var 10 år yngre om allt annat klickade men det är inget jag aktivt söker och det är ändå något som skaver lite. När jag blir äldre kanske den nedre gränsen blir ännu mindre viktigt, vad vet jag. Den äldre gränsen verkar i alla fall fått sig en rejäl törn, jag var mer kategorisk emot en stor åldersskillnad när jag var yngre och ville absolut inte träffa någon "gubbe". Numera känns +10 år helt okej men träffade nyligen någon som är 15 år äldre utan att tycka att det kändes konstigt heller.

Eller hur! Jag har ju utvecklats av de relationer jag haft, sen att de tagit slut har varit rätt logiskt. En del bra, en del dåliga. Inte f-n sörjer jag att jsg dumpade min pojkvän från gymnasiet:D

Eh, jag är tämligen glad för att jag dumpade min första pojkvän. Det var inte ett bra förhållande, för någon av oss :crazy:

Haha, jag fyller till och med 31 senare i år :p
Undrar varför du tror att jag är yngre :confused:

Jag vet faktiskt inte riktigt det själv... :confused:
Men typ att du ser rätt så "ungdomlig" ut och sen har en connemara kvar från ponnytiden (tror jag? den där äldre?), så har jag liksom tänkt att du varit kanske typ 25 :p
Men å andra sidan brukar jag vara rätt dålig på att gissa åldrar så...

Det där tycker jag låter litet märkligt. Är det grejen att en 18-åring, som du ser som ett barn, har sex öht som känns stötande och fel? Eller är det om en 18-åring har sex just med någon såpass mkt äldre som 40 som vore haken? Du säger att 18 är ett barn, men vore det inte lika fel eller stötande om det barnet(!) hade sex med en 20-åring eller 25-åring då...?
Nej en 18 åring och en 25 åring är mer på samma nivå.
Jag tycker en 40 årig mAn borde vara så mentalt äldre att han inte ligger med 18 åriga tjejer.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag... 21 22 23
Svar
450
· Visningar
35 482
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 104
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka