Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

Med den här tråden, samt otrohetstråden inser jag att jag har fan gått och blivit gammal och att det är en ny generation som tagit över senior.
I min ålder är det fler faktorer än bara ålder som är avgörande. Jag är inte ett smack intresserad av att vara mamma åt vare sig partnern eller dennes små barn. Jag är heller inte tilltalad av övervintrade storbukade gråsprängda bittra män som bara har några år kvar till pension.
I mitt facit brukar mina partners vara jämngamla plus minus ett par tre-fyra år.

Jag skrev för min del är det fel, för jag tycker en 18 åring är ett barn,trots att dom inte borde så är dom flesta det nuförtiden jag minns själv hur jag och mina tjejkompisar var i den åldern..
nej inget dödstraff absolut inte, alla gör som dom vill och alla tycker inte som mig, sa bara min åsikt , den ör varken rätt eller fel i det stora hela, men som en diskussion så tycker jag 18 är för ungt för en 40 åring att göra något med .
Det där tycker jag låter litet märkligt. Är det grejen att en 18-åring, som du ser som ett barn, har sex öht som känns stötande och fel? Eller är det om en 18-åring har sex just med någon såpass mkt äldre som 40 som vore haken? Du säger att 18 är ett barn, men vore det inte lika fel eller stötande om det barnet(!) hade sex med en 20-åring eller 25-åring då...?

Med den här tråden, samt otrohetstråden inser jag att jag har fan gått och blivit gammal och att det är en ny generation som tagit över senior.
I min ålder är det fler faktorer än bara ålder som är avgörande. Jag är inte ett smack intresserad av att vara mamma åt vare sig partnern eller dennes små barn. Jag är heller inte tilltalad av övervintrade storbukade gråsprängda bittra män som bara har några år kvar till pension.
I mitt facit brukar mina partners vara jämngamla plus minus ett par tre-fyra år.

Eh? Det är inte jag heller intresserad av.
Men jag har ju lite olika kriterier beroende på om jag ska leva med personen eller om vi bara ska ha sex.
Folk skaffar ju barn i alla åldrar numer, i BARNETS klass är den yngsta 22 och äldsta närmare 60.

Det är väl klart att det är fler faktorer än ålder som har betydelse? Det gäller väl alla.

Har du lust att utveckla det? Du skriver att det är fler faktorer än bara ålder som är avgörande, men i nästa andetag får jag intrycket att du just generaliserar mellan åldrar och egenskaper. Känner du att bittra, gråsprängda och storbukade män just i 60-årsåldern är oattraktiva medan bittra, gråsprängda och storbukade män runt 40 är mer intressanta? Eller är det ditt intryck att män runt 60 rent generellt är just bittra, gråsprängda och storbukade? Nyfiken faktiskt.

Alltid tänkt att jag inte vill dejta någon yngre,aldrig gjort heller. Nästan alltid umgåtts och trivts bäst med äldre över huvud taget.
Jag är 30 år och min sambo fyller 39 i år. Känner inte av åldersskillnaden märkbart (ibland känner jag mig äldst och visast :angel:)

Alltid tänkt att jag inte vill dejta någon yngre,aldrig gjort heller. Nästan alltid umgåtts och trivts bäst med äldre över huvud taget.
Jag är 30 år och min sambo fyller 39 i år. Känner inte av åldersskillnaden märkbart (ibland känner jag mig äldst och visast :angel:)
Lute lustigt, det där, att så många inte vill dejta en "yngre", dvs yngre än en själv. Dvs den andre måste vara äldre. Då får man liksom utgå ifrån att den där andre inte har samma kriterier...? För då skulle denne inte kunna tänka sig att dejta en, då man själv är yngre. Osv osv i en trappa rätt upp till 100 ungefär. Eller att alla dejtande är exakt jämnåriga.

Lute lustigt, det där, att så många inte vill dejta en "yngre", dvs yngre än en själv. Dvs den andre måste vara äldre. Då får man liksom utgå ifrån att den där andre inte har samma kriterier...? För då skulle denne inte kunna tänka sig att dejta en, då man själv är yngre. Osv osv i en trappa rätt upp till 100 ungefär. Eller att alla dejtande är exakt jämnåriga.

Helt sant, tur man gillar olika :D

Oj, mina egna preferenser verkar provocera många, vad jag än skriver i för tråd? :D

Eh? Det är inte jag heller intresserad av.
Men jag har ju lite olika kriterier beroende på om jag ska leva med personen eller om vi bara ska ha sex.
Folk skaffar ju barn i alla åldrar numer, i BARNETS klass är den yngsta 22 och äldsta närmare 60.
Sa jag något om att mina preferenser skulle råda över dina? Sa jag något om att jag dömer dina kriterier? Sa jag något om att JAG skulle ens behöva göra skillnad beroende på om jag skulle ha varierande avsikt? Vad var det jag skrev som fick dig att tro att du behövde försvara dina val? Jag förstår inte.
Det är väl klart att det är fler faktorer än ålder som har betydelse? Det gäller väl alla.
Ja, var sa jag att det inte gäller alla? Jag la in ett svar med mina preferenser.

Har du lust att utveckla det? Du skriver att det är fler faktorer än bara ålder som är avgörande, men i nästa andetag får jag intrycket att du just generaliserar mellan åldrar och egenskaper. Känner du att bittra, gråsprängda och storbukade män just i 60-årsåldern är oattraktiva medan bittra, gråsprängda och storbukade män runt 40 är mer intressanta? Eller är det ditt intryck att män runt 60 rent generellt är just bittra, gråsprängda och storbukade? Nyfiken faktiskt.

Jag är inte intresserad av bittra, gråsprängda och storbukade män oavsett vilka siffror de har i sitt pass. Räcker det som svar?

*Ursäkta OT*
Wait, what?! Är du 30 år?! :eek: :eek: :eek:
*Plockar upp resterande skärvor av min världsbild*
Har alltid trott att du varit född i början av 90-talet (dvs. ca. 25 år idag), fråga mig inte varför....:p

Ta en titt i tråden om prydlig människor där några lagt in bilder och menar att de är typ 40 år men ser ut som 25 på bilderna :D
@athena_arabians bla har jag för mig?

Ålder var viktigare när jag var yngre, nu är jag 25 och tänker väl att mellan 20-40 år är okej.
Vi lever rätt länge i min familj, så jag vill helst inte vara för mycket yngre.

Ja, hur gammal/ung person skulle ni kunna tänka er att dejta? Och hur gamla är ni själva?

Jag är 27 år gammal. Jag tänker nog inte att åldern har noll betydelse men det är inte det jag lägger mest vikt vid. Försökte här skriva något resonemang kring att jag varken raggat på en 22-åring eller 45-åring av mig själv fast då bevisade jag ju bara hur stort värde jag sätter på åldern.

Men någonstans vid 20 och 45 går nog min smärtgräns tror jag. Har väldigt svårt att se mig själv dejta en tonåring och någon som är 50 år gammal känns som en helt annan generation.

Oj, mina egna preferenser verkar provocera många, vad jag än skriver i för tråd? :D

Sa jag något om att mina preferenser skulle råda över dina? Sa jag något om att jag dömer dina kriterier? Sa jag något om att JAG skulle ens behöva göra skillnad beroende på om jag skulle ha varierande avsikt? Vad var det jag skrev som fick dig att tro att du behövde försvara dina val? Jag förstår inte.

Ja, var sa jag att det inte gäller alla? Jag la in ett svar med mina preferenser.

Jag är inte intresserad av bittra, gråsprängda och storbukade män oavsett vilka siffror de har i sitt pass. Räcker det som svar?

"I min ålder" kändes generellt.
Då ville jag belysa att i min ålder finns också preferenser. Jag försvarar inte mina val, jag berättade om mitt synsätt.

"I min ålder" kändes generellt.
Då ville jag belysa att i min ålder finns också preferenser. Jag försvarar inte mina val, jag berättade om mitt synsätt.
Det var precis vad jag gjorde, jag berättade om mitt synsett utifrån min ålder. Min ålder är specifik, men jag satte inte ut exakta siffror - det var tydligen det som provocerade.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 982
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat