Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

Jag har inga direkta principer, attraheras jag av någon så gör jag. Eftersom jag är strax över 30 blir ju de som är tio år yngre ganska så ordentligt unga och på gränsen till barn, så min gräns neråt är snävare tilltagen än den uppåt, där jag kan känna dragning till män som är upp till 20 år äldre än jag själv. Om jag ska inleda en relation med någon känns det däremot rätt viktigt att vi i någon mån är i samma fas av livet, särskilt som jag tror mig vilja ha barn.
Vissa äldre män kan faktiskt vara riktigt stiliga :)
Det håller jag med om, medans tio år yngre ör verkligen barn !!!

18-65 år låter rimligt. Nu har jag passerat 40-strecket men när jag reflekterar på åren som gått har jag haft sexpartners/dejter födda under fem olika decennier så det ger lite spridning redan där. (50-tal - 90-tal)

18-65 år låter rimligt. Nu har jag passerat 40-strecket men när jag reflekterar på åren som gått har jag haft sexpartners/dejter födda under fem olika decennier så det ger lite spridning redan där. (50-tal - 90-tal)
Så du ligger med artonåriga fast du är 40 ?
Det är för min del enbart fel.

Jag är helt övertygad om att skillnaderna minskar ju äldre man blir. När jag var 19 skulle jag inte dejta yngre (men hade inga problem med sex). Nu är jag 27 och förvisso gift med en 3 år äldre men att dejta en yngre skulle inte vara helt främmande. Det jag känner är väl att livserfarenheter är viktiga. Är det en person som ligger kvar på en gymnasieelevs nivå t.ex känns det inte aktuellt. Sen om personen egentligen gick gymnasiet men på något vis skaffat sig livserfarenheter som ligger någorlunda nära mig ändå skulle det väl kunna funka.

Jag är 24 och Tinderspannet är inställt på 23-35. Men har inte sett många över 30 som jag likeat faktiskt. Men skulle jag träffa nån trevlig prick som var yngre än 23 skulle jag ju inte backa bara pga det. 18 är ju faktiskt inte heller jättelångt ifrån min egen ålder, men då går det ju i gymnasiet fortfarande och har sällan koll på livet (en på krogen som precis började på universitet tyckte det var en bra idé att bjuda på en drink för att han fått pengar av sina föräldrar efter studenten...). Vill nog ändå träffa nån med nån form av plan (dvs gärna med jobb/pågående utbildning).
Senaste dejtobjektet var drygt ett halvår yngre, och nuvarande tinderkonversation/ev blivande dejt är 28.

Jag är helt övertygad om att skillnaderna minskar ju äldre man blir. När jag var 19 skulle jag inte dejta yngre (men hade inga problem med sex). Nu är jag 27 och förvisso gift med en 3 år äldre men att dejta en yngre skulle inte vara helt främmande. Det jag känner är väl att livserfarenheter är viktiga. Är det en person som ligger kvar på en gymnasieelevs nivå t.ex känns det inte aktuellt. Sen om personen egentligen gick gymnasiet men på något vis skaffat sig livserfarenheter som ligger någorlunda nära mig ändå skulle det väl kunna funka.
Hur man ser på det här ändras defintivt med åren. Förr hade jag säkert idéer om åldersspann men nu är jag väldigt mycket äldre än du och det spelar ingen roll längre. Den enda gräns jag drar är att de inte får vara så unga att de kunde vara mina barn. Det skulle kännas osmakligt.

Nej, det skrev jag inte att jag gör. Javisst är det fel. Dödsstraff på det genom stening vore lämpligt, eller hur?
Jag skrev för min del är det fel, för jag tycker en 18 åring är ett barn,trots att dom inte borde så är dom flesta det nuförtiden jag minns själv hur jag och mina tjejkompisar var i den åldern..
nej inget dödstraff absolut inte, alla gör som dom vill och alla tycker inte som mig, sa bara min åsikt , den ör varken rätt eller fel i det stora hela, men som en diskussion så tycker jag 18 är för ungt för en 40 åring att göra något med .

Hur man ser på det här ändras defintivt med åren. Förr hade jag säkert idéer om åldersspann men nu är jag väldigt mycket äldre än du och det spelar ingen roll längre. Den enda gräns jag drar är att de inte får vara så unga att de kunde vara mina barn. Det skulle kännas osmakligt.
Hua. Ja. Där är jag inte än, mina barn är ju under 4 i några dagar till. Det fanns någon "kändis" där jag bodde förut som blev tillsammans med sonens partner. Han var farfar till deras barn. De skaffade även egna barn sen så barnbarn och egna i samma familj. Behöver jag säga att de lämnade (den pyttelilla) kommunen?

När jag var 16-17 hade jag inte tid att ligga runt, jag var upptagen med att vara i de mest seriösa förhållandena i världen :meh:

När jag väl fick tummarna ur och låg runt hade jag hunnit bli 23 och de som hängde med hem var alltid mellan 2 och 10 år äldre det samma gäller för mer långvariga partners. Jag har nog aldrig lagt jättemycket vikt i hur gammal någon är det har bara blivit så att jag umgås och ligger med folk som är äldre.

Har sambo som är 4 år äldre.

Jag är 32 år och om jag dejtade hade jag nog mest fokuserat på potentiella dejts mellan 25 och 45 år :). Men det är inte aktuellt, eftersom jag är nöjd med den partner jag har (33 år gammal) ;).

För att fånga mitt intresse ska man vara ganska mycket på samma ställe i livet som jag själv är. Det vill säga att en 25-åring som precis börjat plugga nog hade varit mindre intressant än en av samma årsmodell som jobbade.

Nja. Det var som sagt 19 år mellan mina föräldrar, dvs pappa hade absolut kunnat ha ett barn i min mors ålder om han hade blivit far tidigt. Det var inget osmakligt över deras förhållande och var tillsammans tills pappa dog (om än att mamma var på hemmet).

Nja. Det var som sagt 19 år mellan mina föräldrar, dvs pappa hade absolut kunnat ha ett barn i min mors ålder om han hade blivit far tidigt. Det var inget osmakligt över deras förhållande och var tillsammans tills pappa dog (om än att mamma var på hemmet).
Fast det var ju min känsla jag skrev om: "Den enda gräns jag drar är att de inte får vara så unga att de kunde vara mina barn. Det skulle kännas osmakligt."

Alltså hur det skulle kännas för mig. Jag har inte sagt att någons föräldrars förhållande skulle vara osmakligt.

Jag är inbjuden på mitt ex´s 45-års fest i sommar. Satt en lång stund och tänkte på hur gammal han blivit sådär helt plötsligt,
- en tanke som sedan övergick i hur gammal jag själv blivit, också sådär helt plötsligt... :eek: :cool:

Följer inget åldersreglemente när det kommer till sex/date/samlevnad. Men visst, jag känner mig vanligen inte helt kompatibel med 19:åringar. Hellre åt det äldre hållet i sådana fall. Mina sociala kontakter är alla yrkesverksamma, ålderspann på typ 30-50 nånstans.

Skillnaden märks när de får barn, drar till skogs och blir bönder, eller om de är väldigt ohälsosamma. Annars lever alla på ungefär samma sätt.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 982
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka