Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

Den yngsta har varit 5 år yngre än mig, då var han 17 och jag 22. Den äldsta var 15 år äldre. Då var han 34 och jag 19.
Min nuvarande är två år yngre. Skulle nog hellre träffa nån betydligt yngre än äldre i dagsläget om jag mot förmodan skulle skilja mig.
Har endel killkompisar som är 94-96or som jag lätt skulle kunna lägga vantarna på :o Jag är 90a. Äldre än ett par år mer än mig skulle jag nog inte vilja faktiskt, åldersnoja?

Ja, hur gammal/ung person skulle ni kunna tänka er att dejta? Och hur gamla är ni själva?

Som mitt nick säger, är jag 19 år gammal.
Jag har (eller snarare min hjärna har?) någon knäpp idé om att yngre är big no-no. Däremot är ganska många år äldre okej. I klartext skulle jag (min hjärna) i princip kunna döma ut en person född 98-01-01 enbart pga åldern, medan en person född 96-12-31 känns helt okej. :crazy: Och då är ändå 98an i praktiken bara 3 månader yngre än mig, medan 96an är 9 månader äldre.
När det kommer till äldsta vs. yngsta skulle jag nog säga att 90a är det äldsta, och 97a yngsta.
Jag är så gammal att de som är fem år yngre är gråhårig :D Men där går kanske gränsen. Uppåt... Tja då börjar de vara födda på 60-talet och det känns som en helt annan värld. Det är typ "när tv:n uppfanns" och så håller de upp dörren och drar ut stolen :p

Är 30 och brukar tänka att mellan 25 och 45 är intressant, men om de passerat 40 så krävs ganska många rätt "på pappret" för att jag ska bli intresserad. Har dock aldrig dejtat nån yngre eller ens lika gammal, alla har varit 10-20 år äldre än mig. Har tyckt att 35-40 är bästa åldern på män sen jag var 18 och det håller i sig än :D.

Jag är 35 , har aldrig dejtat/bonkat yngre faktiskt, äldsta var 20 år äldre. Ptja jag vet inte, har nog en faiblesse för äldre män men skulle ju inte principiellt ha något emot en yngre heller.

Det beror på vart jag har befunnit mig i livet. Jag har tyckt att det har varit enormt jobbigt när en potentiell partner velat ha barn och "bilda familj" medans jag redan har de barn jag vill ha och har känt mig klar med den biten men främst beror det på mognad hos potentiell partner. Åldern är bara en siffra. Vissa tjugofemåring har erfarenhet och mognad som slår en femtioårings medans vissa tjugofemåringar beter sig som barn och allt däremellan.

Skulle jag bli singel skulle jag dock ha väldigt svårt för att dejta någon som är yngre än mitt äldsta barn. Hen är nästan arton år yngre än mig. Det skulle kännas så enormt fel. Min sambo är 9 år äldre än mig och jag blev kallad för lammkött när folk fick veta :meh: Han var då 37 och jag 28.

Jag har som @LadyCovergirl legat mer än dejtat och började med det i 20-årsåldern :D

Äldsta (tror jag) var 13 år äldre, yngsta var definitivt född en bra bit in på 80-talet :angel: Jag är då född -73 :p

Jag tror det viktigaste är att man har samma syn på saker och ting. Plus då att båda är vuxna. Det var 19 år mellan mina föräldrar men mamma var 24 när de träffades. Hade hon varit 16 hade det inte varit lika självklart anser jag, just för att då hade hon fortfarande varit ett barn.

Min nuvarande är en 71:a vilket jag är nöjd med. Det har inte varit ett medvetet val men jag föredrar någon i min egen ålder. Det blev ohyggligt tydligt att med så stor skillnad i ålder som det var mellan min föräldrar så kommer en att dö mycket tidigare än den andra :cry:

Jag är född 85 och håller mig helst till andra 80-talister. Är de äldre tycker jag de känns gamla och yngre är ju bara barnen :p

Ålder är inget jag tänker på, det är helt oviktigt i en relation som fungerar.

Jag är 25 och sambon 37. Vi vill samma saker i livet och fungerar otroligt bra ihop.

En av mina bästa vänner är 17 år äldre än mig, vi är lika bra vänner för det!

Tänker öht inte på ålderskillnader, det varken tillför eller drar ifrån något till relationen :)

Jag är 25 och sambon 37. Vi vill samma saker i livet och fungerar otroligt bra ihop.

Tänker öht inte på ålderskillnader, det varken tillför eller drar ifrån något till relationen :)

Ja, jag och särbon umgås gärna med mina pensionärsgrannar. För min del är det folk jag vuxit upp med (det säljs sällan hus där) så de är en självklar del av mitt liv. De kan också väldigt mycket praktiskt gällande hus, trädgård osv vilket är ju jättebra (klart man får sålla en del).

Jag är snart 30. Tidigare har yngre än 1-2 år än mig varit big no-no, men jag börjar nog känna att 24-25 åring ändå är helt okej. jag tror att det kan ha att göra med att jag inte är så sugen på barn och familj och många i min ålder är det och vill mer ta det lugnt och vara "seriösa", medan de yngre är lite mer i mitt läge just nu, men ändå börjar vara lite vuxna :p äldsta har varit typ 15 år äldre, vilket kanske var lite väl. Skulle säga att 10 år äldre är mer rimligt för det är roligare om man har lite mer gemensam historia, det ska vara något speciellt om personen är äldre än så.

Jag är lite som @Red_Chili och har en tendens till att intressera mig för äldre snarare än yngre eller jämnåriga. Runt 5-15 år äldre har väl varit standard sen äldre tonåren. Nuvarande är 9 år äldre, jag 27 och han 36.

Gissningsvis har det kanske en del att göra med att en stor del av min umgängeskrets bestått av 5-15 år äldre personer sen jag var i tonåren och jag upplever väl helt enkelt inte skillnaderna så stora åt det hållet.

Vänner har jag i alla åldrar. Där tänker jag inte på det alls.
Men i en kärleksrelation vill jag ha någon i min egen ålder.

*Ursäkta OT*
Wait, what?! Är du 30 år?! :eek: :eek: :eek:
*Plockar upp resterande skärvor av min världsbild*
Har alltid trott att du varit född i början av 90-talet (dvs. ca. 25 år idag), fråga mig inte varför....:p
Men oj vilken reaktion. :confused: Det är väl ingen jätteskillnad mellan 30 och 25? En sak vore om hon var 25 och du hade trott 40+, eller tvärtom. Men från 25 till 30?

Är snart 30 år, min senaste flickvän var fem år yngre än mig. Tänker inte alls på ålder när jag träffar någon. Känns som ett heterofenomen att kvinnan helst ska vara yngre och mannen äldre, jag känner att normerna kring det försvinner när man inte är hetero. Så skönt.
Passar man ihop så gör man det oavsett ålder.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 982
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka