Även en tillfällig sexpartner bör absolut vara äldre än mina barn. Det äldsta är 32. Jag är lite över 50. I praktiken har jag nog aldrig haft sex med någon som var mer än ca 2-3 år yngre än jag, men det är inget jag har planerat utifrån ålder (även om jag tror att det omedvetet spelar in).
Åldersskillnad uppåt känns mindre relevant för min del, men jag vill kanske inte heller ha en partner som hade kunnat vara min far eller mor. Där är jag mer liberal, dock. Om jag ser till personer jag har tyckt varit attraktiva, eller tycker, så är de nog från min egen ålder ungefär och upp till ca 20 år äldre. Uppenbarligen reproducerar jag alltså en traditionell kvinnoroll här.
(Min partner är dock ett par år yngre än jag.)
Åldersskillnad uppåt känns mindre relevant för min del, men jag vill kanske inte heller ha en partner som hade kunnat vara min far eller mor. Där är jag mer liberal, dock. Om jag ser till personer jag har tyckt varit attraktiva, eller tycker, så är de nog från min egen ålder ungefär och upp till ca 20 år äldre. Uppenbarligen reproducerar jag alltså en traditionell kvinnoroll här.
(Min partner är dock ett par år yngre än jag.)