Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har själv en väninna som har ca 10 boxar i sitt stall och endast 2 hästar. Hon har råd att hålla sina hästar utan den extrainkomst (?) som evenetuella inackorderingar skulle kunna ge och hon vägrar konsekvent att ta emot någon. Hon tycker helt enkelt inte det är värt besväret och jag förstår henne!
När det kommer till foder så är man som stallägare idag foderföretagare eftersom hästen är ett livsmedelsproducerande djur (finns människor som äter häst, inte jag dock) och man då som stallägare är skyldig att se till att ingen fodrar sin häst med foder som inte är godkännt till livsmedelsproducenter, det är lag på detta och det ingår i EU-satsningen "från jord till bord"... det var därför som vi fick hästpassen.
jag ville bara att det skulle fundgera utan att bossa.
Jag skulle aldrig låta dig ströa med vad du vill eller fodra med vad du vill om du var inackorderad !
Vad du ströar med kan vara av stor betydelse för gödselhanteringen så skulle du ströa med något annat än vad jag vill så skulle ju du bli tvungen att frakta bort dyngan själv.... nu vill ju jag inte ha nått annat torv för att det ska fungera optimalt som gödsel, det kan röra sig om 10000-lappar i slutändan.
När det kommer till foder så är man som stallägare idag foderföretagare eftersom hästen är ett livsmedelsproducerande djur (finns människor som äter häst, inte jag dock) och man då som stallägare är skyldig att se till att ingen fodrar sin häst med foder som inte är godkännt till livsmedelsproducenter, det är lag på detta och det ingår i EU-satsningen "från jord till bord"... det var därför som vi fick hästpassen.
Jag är inhyrd men bara längtar till den dagen då jag får mitt eget stall igen, har haft det tidigare. Då jag är trött inte på dom jag hyr av utan dom andra inackorderade. Dom kan heller inte lyfta ett finger extra för att hjälpa till, kan inte komma ut på morgonen när man nyss flyttat till stallet för att hjälpa till att släppa ut sin egen nyinköpta unghäst trots att stallägaren bet om det då han har problem med ryggen. Så då fick jag ställa upp att komma. Kan inte hjälpa till att kasta ner hö. Bara ska ha å ha. Vill jag ha något litet som en vattenkanna kan jag köpa det själv.. Jag är sån som hjälper till med allt även fast jag betala för mig så hjälper jag till med allt jag kan då det kan vara allt från att köra in hö till hösten, som att sätta stolp å göra ny hagar. Därför vil jag har ett eget stall då jag gör oftas så mycket mer än alla andra runt omkring mig så det passar mnig bäst att få ha ett eget stall...