Ålderstigen micro?

tanten

Trådstartare
Bukepedia - hur är det med livslängden på en micro?

Jag har aldrig hittills varit med om att en micro dött. ...vilket jag trodde de skulle göra. Dvs att de en dag skulle sluta fungera.

Fast nu har jag haft min lilla billiga (vita!) dito i snart tio år och minsann att jag inbillar mig att den värmer sämre än den gjort. Är det möjligt eller är det inbillning? Sliter man ut en micro eller dör de en våldsam död?

Jag har aldrig hittills varit med om att en micro dött. ...vilket jag trodde de skulle göra. Dvs att de en dag skulle sluta fungera.

Fast nu har jag haft min lilla billiga (vita!) dito i snart tio år och minsann att jag inbillar mig att den värmer sämre än den gjort. Är det möjligt eller är det inbillning? Sliter man ut en micro eller dör de en våldsam död?

Hmm intressant.. min är inne på sitt 18:e år, någon vars mikro är äldre?

De kan nog absolut dö på 10 år! Vår familjs gamla dog efter 8,5... Det hela slutade med att den låste in färdigmaten, så att vi fick montera ut den från baksidan :rofl: :grin:

Min micro är minst 19 år gammal och fungerar bra än.
Tror att när dom dör så dör dom rejält

Jag har ingen aning om hur gammal min är, men den är nästan lika stor som min bänkdiskmaskin så misstänker att den är vääääldigt gammal. Går det att få reda på hur gammal? Har funderat över det många gånger! Den värmer iallafall allting som den ska fortfarande :bump:

Hmm jag fick ta över mammas när hon köpte ny när jag ff bodde hemma, och den har nu hängt med mig i sju eller åtta år och säkert lika länge hos mamma innan dess. Men vi ska byta ut den nu när vi renoverar köket mot en som är kombinerad ugn också.. Får se om den ska flytta vidare till syrran eller om någon på fb vill ha den.

Jag har sett en micro dö, den var inte ens speciellt gammal. Då tog vi in den gamla som lever än. Bör väl vara kring 23 år gammal nu!

Min första micro hängde med mig i 10 år hur gammal den var när jag fick den vet jag inte. Antar gammal den var större än min bänkdiskmaskin (inte med många centimetrar men några st iaf).

OK.

Jag begriper ju att äldre micros har en bättre livslängd än moderna. Jag undrar är om det är vanligt att de tappar effekt med ålder. Och med dem menar jag mer moderna varianter.

OK.

Jag begriper ju att äldre micros har en bättre livslängd än moderna. Jag undrar är om det är vanligt att de tappar effekt med ålder. Och med dem menar jag mer moderna varianter.

Ska vi prata om nyare saker så har jag en nu som är sex år och jag upplever att den fungerar lika bra fortfarande. Det var dessutom en billig sak från coop forum, dvs inget välkänt och "bra" märke. Jag tror att microsar dör helt och hållet när dom ger upp, antingen genom att helt enkelt inte starta eller genom att börja brinna (under användning). Det är min och min bekantskaps erfarenhet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 693
Senast: Gunnar
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 811
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?