Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ålder??

Kommer att vara 33 då vår bebis kommer (om allt går som det ska). Har alltid sagt att jag skulle ha barn innan jag var 30 men så blev det inte. Känns lagom nu också, vi har bra jobb, ok ekonomi osv.

pemi
 
Sv: ålder??

förhoppningsvis hinner jag fylla 23 innan bebis kommer ut. är beräknad 2 veckor efter min födelsedag. har exakt en månad kvar till BF idag! :love:
 
Sv: ålder??

Var 22 när första kom. Kände mig inte särskilt ung då (16 år sedan), men nu när vi går på föräldramöten så inser jag att jag alltid varit yngst bland föräldrarna. När tredje kom var jag 30, och kände mig lastgammal, ända tills jag kom till BB, där jag insåg att de allra flesta var i min egen ålder, och då var de förstföderskor, och jag hade en
8åring och en 6åring redan! (Och jag är fortfarande baland de yngre på föräldramöten, även i barn nr 3:s klass.....)
 
Sv: ålder??

Jaha då var jag yngst än så länge med 18 år och 11 mån, för att vara exakt. :D

Någon yngre?
Eller äldsta kanske?
 
Sv: ålder??

Jag fick Wilma 2 veckor innan jag fyllde 20, och om allt går som det ska så får jag "tvåan" 2 månader efter att jag fyllt 24 :)
 
Sv: ålder??

Jag var 22 år när första kom..24 när andra kom och 32 när tredje trillade ut..

En lite kul kommentar till alla som skaffar barn sent i livet..:)
Min mamma var 37 när jag flyttade hemifrån:angel:

Man skaffar när man känner sig mogen:banana: :banana:
 
Sv: ålder??

Jag var 21 första, 23 andra och 25 tredje :)

Blir 36 i år och funderar på ett fjärde :D Har redan fött henne tre gånger i drömmen :o
 
Sv: ålder??

fler reflektioner på ålder:

när jag väntade mitt andra barn så riktigt såg man hur människor liksom la huvudet på sned och sa åhhh och snabbt konstaterade: Det är ditt första va?... och när jag då svarade nej, mitt andra, och att min son var 5 år så spärrade dom ögonen och började fundera, hur ung var hon när hon fick 1:a då? och är det samma pappa till barnen (för att det var så långt mellan dom då)? :D
 
Sv: ålder??

Jag fick första barnet 2 mån innan jag fyllde 25, andra barnet när jag var 28. För mig var det rätt. Jag tror inte åldern är särskilt viktig,(om man inte är lastgammal eller alldeles för ung) utan att det mer beror på "var man befinner sig i livet".
 
Sv: ålder??

Jag var precis fyllda 22 när dottern :love: kom och 24 när sonen :love: anlände!
De har nu hunnit bli 17 och 15 och istället för fler barn är det nu hund som planeras :love: :banana: :love: .
 
Sv: ålder??

Blå Bergen skrev:
Jaha då var jag yngst än så länge med 18 år och 11 mån, för att vara exakt. :D

Någon yngre?
Eller äldsta kanske?

Jag klår dig...med en hel månad!:banana: Var 18 år och 10 månader!
 
Sv: ålder??

Jag har också alltid varit en av de yngre föräldrarna. Speciellt börjar det kännas nu när barnen är lite äldre. Min dotter är snart 12 och jag är 30. Dessutom är hon snart längre än mig...då blir det nog ännu värre.
 
Sv: ålder??

indian-charlie skrev:
En lite kul kommentar till alla som skaffar barn sent i livet..:)
Min mamma var 37 när jag flyttade hemifrån:angel:

När min mamma fyllde 37 bytte hon fortfarande blöjor på mig... jag var nio månader då :) :angel:
Både min och pojkvännens familjer har skaffat barn sent i livet, vi talar om förstföderskor i fyrtioårsåldern. Det var inte helt vanligt å mitten av 1900-talet. Så i jämförelse med dem är vi unga som funderar på barn i tidig 30-årsålder.
 
Sv: ålder??

Jag hann precis fylla 21 när första kom, 24 när andra barnet föddes.
När jag var 2,5 år blev jag moster och samma år storasyster:D
 
Sv: ålder??

Jag skulle fylla 24 år några månader senare.

(Fylla 27 med andra barnet , fylla 29 med tredje samt hann precis fylla 30 när fjärde och sista såg dagens ljus) :banana:

Nu är den avdelningen stängd för tid och evighet.
Här blir det inga fler kottar ;)
Nu övar vi bara:idea: :D
 
Sv: ålder??

å min mamma var 38 då jag flyttade... Men hon var inte klar utan året därpå kom mina minsta syskon till världen:) -tvillingar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 036
Senast: cherie
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 650
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp